Alla inlägg den 6 november 2009

Av Jenny - 6 november 2009 20:31

både mig och Melvin nu när han är sjuk! Melvin mår inte toppen, vi va hos läkaren idag o vet ni vad. Jag som mamma känner verkligen min Melvin hur jävla bra som helst!! Han är nämligen på stadiet "på väg att bli sjuk"! Han hade lite feber, va jävligt snorig slem hosta o så  såg hon nå vitt i halsen som visade att det inte brutit ut ordentligt!!MEN hon sa även.. oj va glad han är.. ja han är alltid glad sa jag med ett leende. Men så sa jag. MEN man kan vara sjuk ändå!!! Hon tyckte Melvin bara va för härlig!!


Så hon trodde vi hade en jobbig helg framför oss. Men vi får se det kanske bara är så som det är nu. Jag tycker iaf synd om min odåga för han har svårt att få luft med näsan. Att sova är inte en höjdare för han längre han blir jätte lessen när han lägger sig ner. Så nu har jonas använt några kartonger och ställt under sängbenen så sängen kommer upp lite.. Smart va!!


Synd om mig är det för att Melvin inte kan prata och säga vad som är fel så jag kanske kan hjälpa till lite!! Jag kan bara sitta där och krama om han men han vill inte alltid det heller!! Nu sover han men för att han skulle somna fick jag sitta i sängen o ha han mot mig samtidigt som jag hade på en låt på mobilen som jag sjöng med.. hehe. Det tog väl 30 minuter för han att somna idag mot hans tre minuter!! Stackars min Melvin!!


Fast vet ni vad. imorn är det ju fest på munchen och jonas sa åt mig att jag kunde gå så stannar han hemma med odågan!!oo va skoj. Men jag ska inte dricka så jag orkar med söndagen och natten om Melvin blir jätte sjuk!!



Av Jenny - 6 november 2009 15:14

Jacka. Jag försökte ta en bild när han hade denpå sig men han vägrade sitta still Ville smaka hur nya jackan smaka tydligen!!

Det är i storlek 80 liiiite stor men inte så mycket. hade ja köpt den storlek han ska ha som 74 hade den varit alldeles för liten!! Hm det står att storlek 80 är till ngn som är ett år.. katastrof!! Vet ni igår när vi va inne i en butik i liljeholmen så frågade killen om melvin va ett eller ett och ett halvt.. Så stor ser hanv äl ändå inte ut att vara. Man ser väl att han är bebis fortfarande???? hm!!!

    Snart bär det iväg mot vårdcentralen! Egentligen skulle jag och Jonte myra på Paul van dyk imorn inne i munchen bryggeriet för mamma lisa är här och ska vara med barnbarnen! Men vi får se hur det blir o vad e säger idga. MEn är han sjuk imorn oxå så tror jag nog att jag går o jonas får vara hemma. INte mer än rätt!! För jonas åkte till Riga o han va borta förra fredagen .. så nu är det fan min tur!!! puss puss

Av Jenny - 6 november 2009 14:26

inte haft den bästa dagen hittils. Melvin brukar ju sova på morran runt halv nio men idag gick det inte, han bara gallskrek när han låg ner! så vi gick upp och mös i soffan men det va inte bra det heller. Man vet ju inte riktigt va man ska göra när de skriker åt precis allting, han brukar ju inte vara lessen!! Men så gav jag han gröt vi halv tio och sen gick vi in i sängen för att sova lite.. HALV ELVA somnade han.. med lite skrik. Sen sov han, skrek, sov, skrek.. Men vi sov iaf till kl ett så lite sömn blev det för oss båda. !


Han vaknade upp med massa snor i näsan, hostade och nös. haha näsan piper lite när han andas för han är så täppt, det låter lite skoj.. men det är ju självklart synd om min lilla odåga!! HAn vill inte ha mat.. som han annars älskar utan det har blivit välling, gröt och lite frukt pure idag men det får gå nu när han är sjuk. Vi ska till vårdcentralen kl kvart i sex så de får titta på han. För han får knappt ngn luft via näsan fast jag suger och suger med fridan. JAg är ju alldeles blå i ansiktet!


MEN jag kan säga så här.. ni som träffa min Melvin vet ju vilken glad och pratsam prick det är. mmm han är lika glad han kanske inte lika prat sam. Men glad.. så det är ju skönt iaf.Feber har han. han har 38.4 i temp! Usch va jobbit när han är sjuk. han har ju varit sjuk förr men inte haft feber!!


puss pus

Av Jenny - 6 november 2009 06:57

för Melvin igår kväll va ett helvete kan jag tala om! Ja han brukar bara kunna lägga sig i sängen så somnar han. Men inte igår. Vi kom hem rätt sent, kl 9,vi hade varit och shoppat i liljeholmen.  han va snäll och trött så jag la han i sängen. Han höll på att somna sen började han skrika. Oj va han skrek! Så jag la mig ner i min säng och började sjunga för han så somnade han om igen jag gick ut. Efter ca tio minuter så började han gallskrika igen. JAg trodde han drömde mardrömmar.


Så tog ja gmed mig datan för han tycker om sin klassiska musik nä rhan ska sova på dagarna. O mycket rikttigt han somnade direkt. Men så gick jag ut, tio minuter och han började gall skrika. då tog jag upp han och mös med han imin famn tills han somnade. la ner han gick ut.. tio minuter. Ja så höll det på till kl halv tolv ungefär. Då halv tolv när jag gick och skulle sova så slutade han inte skrika. Så jag tog upp han och la han mot axeln lite.. Ojojojo min Melvin började prutta, stackarn hade massa pruttar i magen.. vem fan kan sova då!!?`?? MEn han är även dunder förkyld det bara bubblar i näsan på han. Så hans natt har inte varit den bästa. Han fick sova med oss, han brukar inte vilja det men i natt ville han det och han sov sen. Vaknade till lite försiktigt några gånger för att prutta och snurvla!!


I morse vakna han halv sju och va hur jävla täppt i näsan som helst så jag fick ta min näsfrida och suga lite snor. Men han låter lika jävlig för det. Hostar , snörvlar och nyser. Ögonen på han rinner!!Stackars min Melvin men jag ska gå till vårdcentralen med han idag så får vi se vad de säger!!!


Natten blev oki men insomningen herregud..

Nu sitter vi i soffan o myser som vanligt

 


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards