Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Jenny - 21 maj 2010 21:17

Melvin och Jonas tog sig ett bad efter middagen. Sen fick melvin springa omkring här hemma lite naken. Skönt att lufta lite. Han gick här, prutta och skratta haha. mm han har börjat tycka ljuden från rumpan kan vara rätt roliga!!


Sen försvann han och blev tyst. Jag sa åt jonas, hm kolla nu så han inte bajsar eller kissar någonstans. Försent! Han hade bajsat på golvet och damsugar sladden!! Plus att han börjat kladda med skiten. Så det  blev en till dusch med pappan medan jag fick torka upp på golvet.. hääärligt!!


Nu ligger han och sover så skönt o ja.. just . . det jag och jonas ska alldeles strax kola film. puss igen

Av Jenny - 21 maj 2010 21:05

Ja jag och odågan spenderade som sagt natten i tyresö. Här har ni två filmer av Melvins första lek och dopp i vatten utomhus!

Först satt han och stänkte lite granna plus att han försökte flirta lite med Elin som hängde med. Elin har inte några barn och tyckte de kanske blev lite stress o skrik emellanåt haha. Men Melvin blev kär!

Sen kom det första doppet. Han va överlycklig!


Efter bad, tjo och tjim gick vi som sagt därifrån för att hämta kusin Marlon

  

Jag gick vilse om ni vill veta. Men såg till slut golfbanan som är i närheten av dagis o blev överlycklig haha. Vi hämtade marlon och resten vet ni. Vi mös o hade det mysigt! När Syster/moster/mamma Linda stack iväg på sin träning busade vi lite granna alla tre!

  


Idag!

Åkte vi återigen till Albysjön med familjen Jassim för lite bad o sol! Idag av även tindra i toppform och blev nästan tvingad i vattnet haha.

  

Nu fick hon känna påt iaf men hon trivdes bäst bredvid för att titta på

  

Melvin va inte lika modig idag o hoppade i direkt utan det tog en stund. Men efter den stunden ja då va han fast o ville inte upp. Han fick även känna på att bada i riktiga sjön.. han diggade det och satte sig ner direkt, ville absolut inte upp. Jo han ville lite längre ut men det va allt!!! Fan va kul att min son älskar att bada för jag älskar själv o bada. Det är inte riktigt min grej att ligga där o steka, man blir lite lätt uttråkad!  Efter mycket bad, lek och lunch somnade våra små. Jag och Amina fick då lite egen tid för snack o sol! Hur skönt som helst. JAg har bilder på Amina me men de ligger i kameran o som jag sagt tidigare är sladden till den ngn annanstans!


till slut fick vi nog och började gå mot bilen. Barnen sov fortafarande så tyvärr fick vi väcka upp de. Amina och Tindra skjutsade oss till skanstull för  att vi därifrån skulle ta oss till balance i solna!! jeho träning!!


Vi träffade jonas utanför och han fick ta Melvin en stund innan han skulle in så han inte behövde vara så länge på passningen. Jag började. Sen kom jonas och M ner. Då va passningen stängd men Melvin va tydligen med farbror fredrik. Där uppe! 


Jag blev klar med min träning som idag blev armar. tungt. fy fan va härligt. Man känner att man lever. Det skulle egentligen blivit ben. Men hahahaa byxorna jag hade på mig.. ja de hade spruckit om jag hade börjat där med benen så jag avstod. haha.. sluta skratta!!


Fredrik och Melvin hade haft det bra men det såg lite tufft ut i F ansikte och att han blev lättad när jag kom haha. 

  

Min Melvin är en glad pojke och vill gärna flirta och prata med alla han ser. Så det blev en del klapp o lek där inne på balance! Melvin såg även frukt skålen, pekade mot frukten ochgjorde smack ljud. haha han ville alltså ha ett päron.. personalen tyckte han va så söt och bjöd på ett. TACK!!


Sen åkte vi alla tre belåtna hem.

  

För att göra oss lite hemmagjord pizza. Melvins favorit tydligen!! 


Usch o fy va trött jag är nu. men det blir film dags för Mig och Jonas. puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards