Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Jenny - 17 maj 2010 22:12

men ändå ligger jag här framför datan. Ja Melvin sover så jag passar på. sNart kommer även Jonas hem då kan det bli lite grin om jag sitter framför datan.. 

Mitt liv är ett bra liv. Jag trivs.. emellanåt, ja jag kan göra vissa saker så jag skulle må ännu ännu bättre. Men jag tror det kommer lösas av sig självt! 


Våran lägenhet är på språng o redan på onsdag ska killarna komma och börja sänka taket.. ja vi ska ha spottar i hall, kök och vardags rum. Men i vardagsrummet ska de sitta på väggarna lite mysbelysning liksom. 


Melvin han växer och gror.. växer ur alla kläder han ärvt av Marlon så snart måste vi börja låna de Marlon faktiskt använder för stunden hehe..


Jag har Jonas och jag har mina vänner. Jag har några vänner som ligger mig varmt om hjärtat o jag har även några vänner som jag kallar ytliga bekanta.. heter det så? haha. De falska vännerna går fet bort. 


Egentligen så har jag inte så mycket att skriva men jag har tråkigt o kan inte riktigt somna än. Imorn är det tisdag. Jag hoppas att solen lyser lika starkt som idag för då ska jag ta mig upp till lägenheten o leka lite på gården med Melvin för att sen knata ner till sickla och äta en god lunch. Får se va det blir men det lutar nog åt sallad..


Sen ska ni få höra, då ska jag ta mig hela jävla äckliga vägen till sumpan för att Melvin han ska få sig sin ettårs spruta. usch va jag inte vill åka den vägen dit om det är sån sol som idag. Ingen som vet hur man går dit???? Haha jag hittar då inte!! Men jag tar mig väl till oden plan o sen åker vidare. Men men .. nej nu har jag tråkat ut er ordentligt. sov så gott nu alla glada.


Pusss puss


Av Jenny - 17 maj 2010 17:09

Ja, morronen verkade börja redan kl 4 på NATTEN!!! Mmm det är andra natten i rad som odågan vaknar kl fyra och ska vara VAKEN. Han ligger där o pratar plus att han tittar upp i taket, vem kan sova då? Inte jag iaf. Så jag fick göra en flaska välling åt han denna natt me. Men jag säger så här.. jag tappade den första flaskan i golvet utan lock.. Jag blev fan så lack att jag rugga.. hehe. 


Sen låg han där.. kl blev väl iaf kvart över fem innan han somnade igen. O då fick vi sova till kl sju. Så det va ju en fröjd! Sen tog vi oss våran frukost för att sen promenera.. Herregud va vi har promenerat idag. Vi tog oss först mot kungsan där vi träffade upp Jennie och hennes fina Felicia!! För att vi sen skulle ta oss till coop inne på Åhlens. Sist men inte minst tog vi strandvägen hem till de. Herregud vilket härligt promenad stråk.. Med massa glada människor och fin sol. Melvin och Felicia lekte väl så där med varandra. De bråkade lite om vem som skulle ha bollen haha.. O hm som så många gånger annars va Melvin lite större! Jeho. haha. Men de hade en mysig stund o det hade vi föräldrar med. Väl hemma där hos de så kom det en tant förbi o hälsade på. Den där tanten blev väldans omtyckt av Melvin!!! Det gillar vi.

     Meningen va att vi skulle ta oss till en park o leka lite idag. Men Jennie fick oväntade uppdrag så vi skildes åt efter lite lunch och lek. Jag och Melvin tog oss mot strandvägen igen eftersom vi tyckte den va så härlig. O till slut hamnade vi på en liten gräsfläck där borta i stan ngnstans.

    

vi promenerade mot gallerian för Melvin min lilla fis hade tappat sin gubbkeps ngnstans på vägen. Och eftersom vi faktistk gått lite överallt denna dag så orkade jag inte ta mig an uppdrag "leta efter keps" Så vi gick och köpte oss en annan istället. för att vi sen promenerade hem igen. Vi tog oss mot slussen där vi tog bussen till sjöstaden för att inhandla middagen. Sen gick vi hem. Fan mina ben är helt slut. Sen ungefär kl 10 har vi hållt igång. Häärligt!!!!

Men iaf. Så här åkte Melvin hemmifrån

  


Och så här såg han ut när han kom hem

  

trots byte av tröja ser han hemsk ut nu när vi är hemma. hur smutsig och kladdig som helst. Som ni ser sitter han och äter en nektarin där i vagnen alldeles själv. ooo va jag tycker att han är fin!!


nu har han vaknat upp efter en liten sovstund på vägen och på balkongen. så vi ska sätta igång med middagen här hemma som idag blir godlax med ngn sås!! Mmmm jag är hungrig. farfar ska ut och springa o pappa jonas är ute o jobbar. 


Nä puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards