Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Mondaybar kryssning!

Av Jenny - 8 mars 2011 06:57

Ja nu va det dags igen.  Det är mondaybar kryssning på torsdag och den ska jag och Jonas iväg på. Den här kryssningen för fyra år sen, då träffades jag och Jonas för första gången;)!! Sen åkte vi en till i augusti samma år men sen har jag inte åkt nå mer så det är ca fyra år sen jag åkte sån här kryssning.


Jag är lite nervös.. förr i tiden orkarde jag hur mycket och hur länge som helst men nu, jag är tröttare, äldre och helt enkelt en mamma så att orka hela natten lång som förr det tvlvlar jag på. Men shit va skoj jag kommer att ha det(förhoppningsvis)!!


Ångesten är inte långt ifrån heller då jag såg ut så här sist jag åkte

   

Jag kan inte ens drömma på mig de där kläderna längre. Fan jag har verkligen inte tagit tag i skiten med kroppen.. MEN jag har ju faktiskt mer muskler nu än jag någonsin haft förut.. Det gäller bara att forma till sig lite, tappa lite o så vidare. Men som sagt.. ångesten är inte långt ifrån.  

Nu vet jag att många blir irreterade och säger att jag är mamma och så vidare. MEN jag vet även att många som säger så mår dåligt över hur de ser ut. För att de antingen äter för mycket eller för att de inte tränar som de borde och så vidare. Så jag vet att ni förstår hur jag känner det. Tycker ni då att det är snällt att kritisera?? Nej det tycker inte jag!!


Nu är det så här jag känner. jag är förvirrad helt enkelt. Jag älskar muskler och vill nog ha mer. Men ändå någonstans där inne i skallen så saknar jag lilla Jenny som kunde ha alla kläder hon satte på sig, spelade ingen roll om de va små, tajta eller korta. Jag kunde ha de!! Men nu går inte det riktigt som förr då jag har lite extra på sidorna av magen, lite större höfter på grund av barnafödande.. och sen.. lite extra av det där härliga fettet MEN det är självförvållat eftersom jag är en rackare på att äta sötsaker.. Jag vet att jag skulle få bort skiten om jag bara la manken till. Börja ta morgon promenader, sluta äta sötsaker och så vidare.. Men jag måste ju njuta oxå.. så som jag sa.. jag är förvirrad.. Men låt mig då vara det och få drömma mig bort till gamla jenny. Sexiga som kunde flyga fram i sina trikåer.. hehe..


Nä nu ska vi klä på oss jag ska nog ta mig en morgon promenad.. vi är hemma idag med.. Melvins mage är inte riktigt hundra men jag tror inte att han är sjuk utan jag tror bara att han va redo före magen hans att äta mat och så vidare.. Så magen har inte riktigt riktigt börjat fungera än. Men dagis sa att han är välkommen imorrn.. Vi håller oss hemma idag och äter lite blåbärssoppa och propalis..


puss på er alla glada..

n  

En till ego nostalgi bild;)!! Här är i slutet av augusti år 2008 månaden och året då jag blev gravid!! Jag va enligt mig själv då i min bästa form.. hade tränat hårt som fan .. målet va.. sensation black!!! Jag tycker att jag lyckades då jag kunde ha de kläder jag hade!


Nu har jag inte samma möjligheter som då.. då ja då togjag först en morgon promenad varje dag, sen hem frukost och dusch för att sen ta cykeln från beckomberga till solna och jobba. efter jobb cykel till träning oh till slut hem.. Ja så körde jag fem dagar i veckan då.. Men som ni vet har jag en underbar son nu och har inte riktigt de möjligheterna längre.. Men jag ska försöka..


Nu när jag promenerar så kan jag ju inte låta Melvin sitta i vagnen hela vägen, han är stor nu och behöver lära sig att gå lite själv plus att han tycker det är roligt att få klara sig på egen hand, titta på alla saker runt omkring och så vidare.. Men som nu när han är trött så här tidigt.. ska jag försöka mig på en morgon promenad.. hm. eller så väntar jag till ikväll då jag ska träna..


haha förvirrad som sagt.. puss igen då

 
 
Ingen bild

din mamma

8 mars 2011 11:34

Du är jättefin lilla stumpan, du kommer få himla kul nu när du inte varit på kryssning på så länge.
Vi syns på fredag....eller?

 
Ingen bild

Erik

13 mars 2011 14:38

Hamnade här av en slump.

Grym form där på bilderna måste jag säga!

Jenny

13 mars 2011 14:58

Tack:). skönt att höra när man inte riktigt ser det själv..

 
jennyn

jennyn

13 mars 2011 14:59

Haha fast nu såg jag ju vilka bilder du mena.. o det där är gamla bilder... haha..

http://www.nynnyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards