Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Jenny - 7 mars 2011 22:42

Haha fin rubrik.. Men vi tog ju oss en härlig promenad jag och familjen igår.. bilder tog vi absolut..

   

Melvin trivdes som fisken i vattnet där uppe på bryggan och sprang omkring som att han va kung.. Han hade alltså ingen aning om hur kallt det kan vara i vattnet.. så jag och Jonas fick agera livvakter.

 

  Nej jag försöker itne strypa ungen även om det ser så ut hahaha. Jag håller i han i overallen för att han skulle hoppa på bänken och vi va nära vattnet samtidigt hostade han.. hahaha Men söta är vi..


Nej nu ska jag fixa ordning semlorna som Jonas ska ta med sig till jobbet imorrn sen ska jag gå och sova bredvid min lilla prins.. Stora pojken sover i Melvins rum eftersom han försöke hålla sig från smittan så mycket som möjligt..


puss på er

Av Jenny - 7 mars 2011 16:59

Ja dagen har som sagt gått i tråkighets tecknen.. Men när man har tråkigt får man göra något åt saken. Så jag har bakat chokladrutorna men nu står även semle degen på jäsning!! Det är ju semel dagen imorrn och då tänkte jag baka lite semlor!!


Jag tycker verkligen om att baka. Tidsfördriv men oxå bra för mina tankar och all energi jag har i kropp o knopp. Melvin han har oxå haft tråkigt men vi har försökt göra dagen så rolig som möjligt med lera, kritor och pennor!


jag tänkte att vi skulle gå ut nu på eftermiddagen.. MEN så kom jag på att just fan.. Hans ytterkläder blev precis klara i tvätt maskinen.. blöta alltså. Ja ibland tänker man inte längre än tårna når.. haha.


Men imorrn är vi på banan igen och då får han gå på dagis medans jag tar mig till skolan för lite plugg.. har en uppgift att lämna in.. Får se om jagtar tag i den ikväll.... För den måste göras helt enkelt!!


puss på er

Av Jenny - 7 mars 2011 16:52

Alltså nu är jag fan irreterad!! När man går i skolan och har tidspress på sig så blir man rätt stressad, skallen och tankarna bara stannar upp för man blir alldeles rådvill vissa gånger. När det handlar om något som prov eller som man tror är jätte viktiga uppgifter ja då blir de där symtomen ännu värre!! Men sen när man till slut har klarat av de.. så kan jag säga att lättnaden är så härlig, mag klumpen försvinner och man blir liksom som lite stolt över sig själv. Stolt för att man till slut har fattat vad frågan eller uppgiften hade för syfte. Stolt för att man klarat av tidspressen.. helt enkelt bara stolt!!


Men sen när läraren struntar i att svara på mail eller på att läraren har läst uppgiften eller provet.. ja då känns allt så jävla värdelöst!! typ, varför va det så viktigt att bli klar just då. Varför brydde man sig ens att sitta in på sena nätter för att bli klar?!


Alltså det är så jävla irreterande!! Förra fredagen vecka 8 skulle mitt hemprov vara inlämnat och klart. jag har mailat läraren på torsdagen, på söndagen och nu så mailade jag i helgen oxå för att jag blir så jävla frustrerad!! jag förstår att hon kanske inte har tid att läsa igenom allas hemprov som hon får mailat till sig. MEN hon kan väl iallafall svara på mail hon får, svara att hon fått in uppgifterna som hon ska ha!!


Nu har jag suttit här varje jävla dag sen den fredagen för att titta om hon antingen läst uppgifterne/provet på deras sida eller ifall jag har fått svar på min mail!! Varje jävla dag!! Ingenting finns där!!!! Alltså jag blir fan lack. Kanske en små sak i era öron men inte för mig.. eftersom vissa saker man får från skolan är svårare än andra. De tar längre tid och de tar bara en jävla massa energi!! sen när man inte får någon feedback överhuvud taget då blir iallafall jag jävligt irreterad!!!


Våran mentor.. hon svarar jämt på sina mail hon får.. Mailar jag henne tio i tio och säger att jag blir liiite sen..så har jag ett svar direkt där det står.. Tack för infon!! Så ska man bete sig.. så ska man bemöta sina elever när man jobbar på en skola..


Nej jag är fan irreterad nu..För jag va just inne både på deras hemsida för att se om jag fått nå svar och på min mail!! Men ingenting!!!

Av Jenny - 7 mars 2011 12:04

Ja som jag sa.. jag har ingen energi kvar i kroppen idag. Men eftersom jag är den jag är.. så blir jag lätt uttråkad. Så efter att ha suttit i soffan hela jävla förmiddagen och bara myst så satte jag Melvin i sin stol för att leka med lera medans jag själv ställde mig för att baka en plåt med chokladrutor.. De där goda saftiga sakerna ni vet;)!

     Vi tog oss en liten smakbit var jag och Melvin men sen började ozo så han lämnade allt för vind och våg för att sticka mot tvn haha..


till lunch idag.. alltså det är ju inte direkt glamoröst men Melvin älskar det...

   

blodpudding!!!! Jepp han äter fasiken mer än vad jag äter...


nä nu ska vi gå och vila lite för att vi sen ska orka med resten av denna tråkiga dag!! puss på er

Av Jenny - 7 mars 2011 11:58

Efter Melvins vila och jonas träning tog vi på oss våra kläder för att ta oss en promenad ner till vattnet. Vi bor nära farfar, vatten och båtar. Så varför inte ta och passa på när solen lös som den gjorde igår.. det va härligt! Vi gick lite på bryggan, alltså jag va typ livrädd då Melvin inte riktigt har kontroll över sina ben utan springer typ överallt haha. Men Jonas va där och tog hand om allting.. Vi såg båtar och en massa fåglar till slut gick vi vidare...


Det va härligt att gå på en promenad med familjen, mysigt. Men så började jag att må illa herregud va jag började må illa. Men vi fortsatte att gå mot farfar.. Utanför farfar kom Jonas bror Fredrik och sen till slut kom farfar. Då mådde jag så illa så att jag bara ville hem och sova.. Farfar frågade om vi ville äta middag hos han. jag tyckte att det va en utmärkt ide då jag absolut inte hade någon lust att ställa mig vid spisen denna dag..


Men vi hade ju storhandlingen kvar.. Så vi lämnde Melvin med farfar och så skyndade vi oss hem för att hämta bilen för att sen sticka mot ica. Det gick bra den första biten där inne men till slut. .. ja jag fick nog!! Jag fick springa ut till bilen för att sätta mig ner så att jag inte skulle kräkas.. Jag koncentrerade mig, alltså riktigt ordentligt.. för att INTE kräkas. Jag hatar att spy, hatar det!!


det gick bra.. jonas körde  hem mig och kassarna för att sen sticka mot farfar och Melvin för lite middag. Jag va inte hungrig utan la mig i soffan och bara mådde illa. Fy fan va jag mådde illa.. Men ingenting mer hände liksom.. Sen kom grabbarna hem och jag började spy.. haha.. usch!! Men jag kräktes en gång precis som Melvin gjorde sen va jag bra igen.. Konstigt det där!!


Men jag la mig i Melvins rum så fick de andra sova ostört OM något mer skulle hända.. Jag somnade strax innan kl 2100.. Trött!!!


Men idag vaknade jag upp pigg och glad igen.. Känner inte av gårdagen överhuvudtaget.. eller jo lite i energin.. Jag är trött och energi lös. Sitter helst bara i soffan så lite elak mot Melvin känner jag mig. Men jag kan inte alltid vara på topp!!


Jepp vi höll oss hemma idag för att även om Melvin redan haft sitt skit o inte haft något mer sen i lördags ja så smittar jag.. Imorrn är det ok iggen!!!! Förhoppningsvis haha..


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards