Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Jenny - 21 mars 2011 16:49

Hallå så.. Som de flesta vet där ute av våra vänner så köpte vi KVIK kök upp hit till finnberget. Vi va jätte nöjda med både köket och servicen. Vi satte ihop köket själva och på grund av att vårat kök inte har en endaste rak linje blev det lite pussel och så vidare för jonas. Han grejjade det perfekt och det ser hur bra ut som helst!


Vi är nöjda med vårat kök då vi även har ritat det själva! Men så innan jul så sprack våran bänkskiva av massivt valnöt! Den va inte direkt billig och vi tyckte det va lite tråkigt så vi mailade våran försäljare på KVIK som genast skulle ta tag i saken.


Sen så skulle vi få vänta efter jul och nyår, sen i februari så ringde snickaren och sa att han skulle ringa igen om två veckor. Det gick lite mer än en månad innan han ringde och kom hit. Han fixade det han skulle utan att säga något speciellt. Jag och Jonas trodde ju detta skulle gå på våran garanti eftersom ingenting annat blev sagt!


Snickaren blev klar och stack iväg. Dagen efter får jag ett mail av försäljaren som säger att snickaren sett en skruv som satt där den inte skulle och att detta va förbjudet. Det är en skruv som håller upp ett extra skåp som vi fick eftesom köket skulle bli så perfekt som möjligt. Den skruven är inte ens i närheten av den biten som hade spruckit.


Men så skrev han även i mailet att på grund av detta så skulle vi få en faktura.


Då kände jag så här. Ok om snickaren hade sagt något till mig innan han satte igång. Ja vi hade velat haft det fixat ändå men då hade vi haft ett val om vi ville ha det fixat då eller senare eftersom det skulle kosta!  Inte att han fixar något som en kund tror ska bli kostnadsfritt för att sen skcika ett mail, inte ens ringde de utan det blev ett mail där det står att vi ska få en faktura!


Jag kan bli rätt förbannad när det behövs så jag mailade tillbaka och berättade det att, eftersom jag själv fick ett mail så svarade jag tillbaka med ett mail. Jag tyckte att det va rätt dålig service att man skickar iväg en snickare till en kund som tror att det ska bli kostnatsfritt eftersom vi har betalat mycket pengar för vårat kök.

För att sen få ett mail där det står att det kommer att faktureras. Man talar om för kunden innan man gör det man ska att så kommer läget att bli på grund av olika anledningar. Det är så man gör helt enkelt!


Efter att jag hade skickat iväg mitt mail så fick jag svar idag. O trot eller ej men vi slipper fakuran eftersom snickaren inte hade meddelat detta till mig innan han satte igång!!


Ibland är det bra att bli förbannad och säga ifrån... Så jag tackar och tar emot och hoppas på att de lärde sig något.. Att kanske tala med sina kkunder innan de gör den förändring de kan göra!!


Men jag tycker fortfarande att KVIK är ett bra ställe att köpa kök på;)


puss på er

Av Jenny - 21 mars 2011 16:47

Alltså bilder kan säga mer än tusen ord...

   

Båda två är helt slut efter den längsta dagen någonsin för oss!!! Jag på praktik med en klass tvåa och Melvin extra timmar på dagis. Vi båda överlevde och hade en kanon dag på varsitt håll.. MEN vi är helt slut nu!! SLUT!!

Av Jenny - 21 mars 2011 06:30

Den här måndagen är inte som alla måndagar för mig. Den här måndagen startar nya rutiner och nya tider för mig nu i fyra veckors tid! Hur det känns? Jag är nervös och pirrig, känner mig även lite bekväm men jag ser fram emot de här fyra veckorna och tycker att det ska bli hur skoj som helst!


Jag ska alltså praktisera fyra veckor nu på järla skolan i en klass 2a. Jag har funderat rätt mycket på det här och har känt att jag kanske vill arbeta med lite äldre barn sen när jag är färdig men man vet aldirg vart man hamnar. Jag tycker om att arbeta med alla barns åldrar, trivs med det arbete jag har valt liksom!!


De här fyra veckorna innebär kvälls träning för mig, varför? Jo jag har sagt att min träning aldrig ska få gå ut över min tid med Melvin och det är något jag tänker stå för. Eftersom jag tycker om att umgås med min prins. När jag har skola så kan jag ju träna mitt på dagen då tiderna passar men nu när jag praktiserar ska jag vara där 7 timmar per dag det betyder att Melvin kommer att vara på dagis längre än han är van vid. Ska jag då gå och träna samtidigt, nej det funkar inte. Så efter middagen varje kväll då Melvin ska ta sig till sängen för sin skönhetssömn ja då är det jag som kommer att ta cykeln till gymet fem dagar i veckan.. Jag är inte jätte förtjust i att träna kvällstid då jag tycker att mornarna ger mig mer. MEN det är det som måste göras för träna bör man annars dör man;)! Mitt sociala liv är redan rätt dåligt men detkommer att bli sämre dessa fyra veckor. Självklart är jag en person som kan hoppa träningen en dag för att umgås MEN då är det nåt som ska locka hahahaha.. Jaja det ska nog gå suveränt.. Jag är rätt nervös bara!


Igår kväll blev planerna ändrade. Jag hade tänkt att gå och träna medans MElvin och Jonas stack in och vecko handlade. MEN vi fick bättre erbjudande och tackade ja direkt. En middag i tyresö med min syster och Marlon är alltid trevligt, Melvin blir alltid så glad när han ser sin moster och kusin!!! Vi allihop tog oss till pizzeria hörnet i tyresö

   

Om killarna skötte sig.. haha det kan vi ta en annan dag. men bråkade gjorde de inte iallafall;)! Pizzeria hörnet är mitt favorit ställe om man ska äta pizza.. de gör såna goda pizzor. Men igår valde ingen av oss pizza förutom ungarna. Jag och systern tog en kyckling pasta som smakade smaskens och Jonas tog sig en sallad. Melvin och Marlon delade på en pizza plus att Melvin även åt lite av min pasta, gott va det tydligen då han inte slutade äta!!


Men till slut fick de så mycket spring i benen och eftersom att jag va klar tog jag med de ut för lite spring utanför!! Melvin började gråta när Moster och kusinen skulle gå hem. han ville oxå följa med och satt i stolen och sa. Oko in, oko in(oxå in)! söt nöten..


Nej nu ska vi göra oss i ordning här hemma.. puss på er och hoppas att ni får er en toppen dag!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards