Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Jenny - 2 mars 2011 21:31

Jag va ju och körde Zumba halv åtta ikväll borta på sats i sickla. Med fina Rosanna som jobbar där. Alltså jag måste tyvärr klanka ner på passet. Jag trodde musiken skulle vara bättre. När musiken inte passar mig tappar jag precis all min energi och bara tycker att det är så jävla tråkigt!


Alltså när en klasskamrat till mig visade zumba lite fort så tyckte jag att det verkade skiiit skoj eftersom musiken hennes va grym!! Detta pass som jag körde ikväll, ja då hade tydligen instruktören valt musik själv. Det började med salsa.. Salsa av all jävla musik!!! Salsa!!! Alltså jag är en allätare och kan verkligen dansa och träna till den mesta musiken men absolut inte salsa.. Jag hatar salsa. tycker att det är så jävla tråkig musik så att det finns  inte!! så jag tappade det!!


Alltså jag försökte verkligen tycka att det va roligt, jag försökte verkligen bli peppad men det gick verkligen inte. Instruktören va jätte söt och duktig men jag tyckte inte om passet alls!! Jag ska testa en gång till med en annan instruktör innan jag nobbar zumba helt. Eftersom när min klassis visade det va det skit skoj... Jag tror bara att instruktören idag hade dålig musiksmak enligt mig... hehe.


Nej usch det va tråkigt.. Men men sånt är livet man kan inte tycka om allting! Imorrn blir det dagis och sen tärning efter för att sen sticka till skolan..


puss på er

Av Jenny - 2 mars 2011 16:09

Äntligen är den här, vårsolen. Jag tror nog att det är den mest efterlängtade solen här i sverige, i allafall i mitt hem och i min familj!! Man blir så jävla glad när man ser den spricka upp bland molnen. Så idag eftersom vi hade en ledig dag tillsammans jag och Melvin så tog vi på oss våra vinterkläder för att sticka mot kvarnholmen. De har nämligen en mycket roligare lekplats än vad vi har lite mer saker att leka på och med för lillfisar som Melvin. Så vi tog oss en promenad dit bort. Melvin fick börja med att gå

  Men han tyckte inte man skulle gå på trottoaren utan mitt i vägen. Det tyckte inte jag och det blev ett litet bråk där ute. Så han fick sitta i vagnen resten av vägen. Det gjorde ingenting då det är en bit dit bort. Men till slut kom vi fram och Melvin älskade stället plus solen!!

                Vi hade oss en underbar timma där borta.. Man kunde se vårat hus oxå..

  Jag vet inte riktigt hur man gör så att jag kan visa vart vi bor. Men det är huset som syns mest  mitt emot. Och så är det i vänstra hörnet som vi bor.. häärligt.


till slut blev det lunch dags och tid för oss att gå hem.. Melvin blev ju såklart lite ledsen i början men så fort vi kom till vagnen gick det bra..


Här hemma har vi ätit lunch och sovit lite.. Nu för stunden städar jag hela huset.. Men tog mig en paus för att blogga lite;)!!


Senare ikväll ska jag faktiskt köra Zumba.. jag undrar hur det kommer att gå då jag aldrig kört det förut.. Men det ska ju vara en första gång för allt haha.. Jag hatar att vicka på rumpan. Jag är en aerobic och rave tjej... inge jävla vicka rumpa tjej hahaha. Men roligt kommer det nog att bli ändå!


Melvin och jag har haft en supermysig dag tillsammans och jag uppskattar de så nå otroligt.. Speciellt när han är glad nästan hela dagen;)!! Imorrn är det dags för skola och dagis igen.. men inte direkt en lång dag.. puss på er

Av Jenny - 2 mars 2011 07:42

Mailar jag en lärare något, en fråga eller ett konstanterande så vill man ju ha ett svar! Våran mentor är grym på att svara på våra mail, grym! Tyvärr kanske hon även jobbar lite sent in på kvällen men svarar gör hon! Medans det finns en annan som inte svarar överhuvudtaget!!!! Då blir man fan lack!


Nu är vi minst två st som har mailat denna lärare jag tror hon mailade i onsdags och jag i torsdags men ingen av oss har fått nå svar! Plus att vi skulle lämna in vårat prov senast på fredag jag lämnade in på söndagen och den andra tjejen på torsdagen tror jag. MEn ingen av oss har fått svar där heller, hon har inte ens tittat på skiten!! då kan man bli lite lätt lack. För om de säger att man kan ha mail kontakt och så vidare, borde man inte då svara på mail man får av sina elever? Ja det är bara vad jag tycker!!!!


Men då blir det ju att man typ varje jävla minut går in och tittar först på fronter för att se om provet blivit tittat på sen gå rman in på sin mail för att se om mailet man har skickat blivit svarat på!!!


Nej i maj slutar skolan, det är med blandade känslor då jag verkligen trivs på den där skolan men ändå ska det bli så himla skönt att få börja jobba igen och tjäna pengar!! Det va länge sen nu!! Sen jag jobbade iallafall haha. jag älskar att jobba men ändå känns det liite jobbigt då det va så länge sen! tre år sen som jag arbetade på förskola.. Varför? jo för att först blev jag sjukskriven hela min graviditet sen va jag mamma ledig och nu så går ja gi skolan! Man har ju blivit lite bekväm men jag tror att det kommer gå galant när jag väl får mig ett jobb för jag vet att jag är bra på det jag gör. Ja gälskar det jag gör!!! Men det är det där... rumpan ur soffan hehe.


Sen kommer det bli liite jobbigt att ha melvin så pass länge på förskolan som det kommer bli.. jag tycker helt ärligt att det är lite lätt jobbigt men det ärju något han måste tyvärr! När jag väl börjar jobba så är han ju ändå äldre och klarar lite mer, förstår lite mer!! Så allt kommer gå suveränt.. Nej nu har vi ätit frukost.. Jag ska läsa lite läxor sen får vi se vad som händer om jag ska städa nu eller om vi ska gå ut och leka lite först!


puss igen

Av Jenny - 2 mars 2011 07:04

Hejje på er där ute!


Alltså träningen igår gick super, spinningen va så jävla skoj och i högt tempo så man kan inte annat än att älska passet!!! Efter tog jag mig en proteindrink och en halvbanan för att ta med mig fina Linn ut i gymet och köra biceps och triceps, det blev ett pass med rätt högt tempo och kontakt med musklerna, sköönt! Men jag kände att kroppen inte va lika stark som den brukar och det kunde ju berott på spinningen jag körde innan kanske;)!?


Sen åkte jag hem för lite studier innan jag skulle hämta upp ungen min, jag somnade!! Haha trött kanske.


Kvart över ett hämtade jag upp odågan på dagis och trots att han varit där så tidigt hade dagen gått super bra som vanligt. Jag och Melvin träffade upp Robyn utanför dagis för att sen sticka mot änderna där borta i nacka. Jag hade nämligen köpt med mig en limpa så att vi kunde mata lite fåglar.. inte för attt de är så jävla några men ja iallafall. Jag kan säga så här.. jag är liiivrädd för fåglar men jag stod på mig. När Melvin ville klappa och ha sig och när han hade brödbiten liite för länge i handen kunde jag säga till att skynda dig innan fåglarna försvinner.. haha. Men rädd va jag, Melvin han tyckte att det va super skoj

   

Han skulle absolut inte gå därifrån, ville nog helst av allt även hoppa i badet och bada med alla fåglar. Så när vi skulle gå fick tant Robyn hoppa in haha Melvin tyckte väl att hon va en elak tant men ändå va det henne han ville vara med senare;)!! Bra att visa vem som bestämmer!


Vi stack in till sickla, istället för att köpa något nyttigt till mig och Melvin så blev det  detta

  Semlan va skit torr och inte alls god, alltså inte värt det!! Robyn köpte sig någon varm macka där på waneys coffe eller hur det stavas, den va inte heller värt det! Nu har jag smakat det mesta där borta på det där cafet och ingenting smakar som det ska. Torrt och tråkigt är det mesta så nu blir det att byta cafe till nästa gång!!! Melvin han tyckte såklart att bullen va god..

 

Sen stack vi mot hörnan där i sickla, lekhörnan.. haha det va ett skämt EN rutch kana fanns kvar. EN!! Men Melvin hade skoj iallafall.. Det va härligt att få träffa Robyn igen efter ett år. Jag måste försöka få bort den här bekväma Jenny som har börjat komma fram. Men tyvärr tycker jag att det är så jävla skönt att hålla till här nära där jag bor då jag redan har problem att komma hem ibland med bussar och skit. Plus att man har Melvin som blir lite grinig om det tar alldeles för lång tid innan vi kommer hem. Även om det mesta vi gjorde va i hans intresse så tröttnade han till slut och ville bara hem och titta på oho..(ozo). Men till halv fem klarade vi oss alla tre rätt bra ändå!!!


Väl hemma fick jag migrän, alltså va jag inte rolig att ha med o göra. Så när Jonas kom hem fick han ta hand om allt här hemma även tvätt hängningen. Haha han fick nästan panik men gjorde det! Jag gick nämligen och la mig för att sova halv åtta igår kväll!!! SKÖNT!!! Idag känns det bättre. Jag och Melvin har tagit oss en ledig dag idag då jag inte har så jätte mycket att göra inför skolan imorrn.


Vad vi ska hitta på det vet jag inte. Men jag tror faktiskt att det bara blir en hemma dag med lite städ och mys!! Behövs det med ibland..


puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards