Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Jenny - 8 mars 2011 21:14

Hallå så. idag har vi ju varit hemma från allt som har med dagis och skola att göra eftersom Melvin fortfarande är konstig i magen. Jag tror inte själv att han smittar längre utan jag tror att magen inte riktigt har hängt med Melvin.. så jag pratade lite lätt med fröken idag och han får komma imorrn..Skönt.. både jag och Melvin behöver få vara ifrån varandra några timmar och bara få vara med våra vänner;)!!


Idag kände jag mig så där svullen som jag kan göra ibland och bestämde mig för att vi skulle ta oss en rask promenad till sickla. För att kompensera melvin som måste sitta i vagnen hela vägen skulle vi ta oss till änderna och mata de med lite bröd. Melvin va inte riktigt med på det från början men när jag visade bilder på fåglarna så ville han dit direkt och mamma jenny fick typ springa med vagnen. Solen lös och jag blev svettig.. precis som jag va ute efter!!


vi stack in till ica för att inhandla bröd.. haha ja jag köpte färsk, hade ingenting hemma ju!! Vi gick förbi dagis och Melvin ville in dit men jag fick påminna ungen vart vi va på väg.. Då ville han springa dit direkt. Så han hoppa ur vagnen och sprang, halka, sprang, halka. Ja det va en isbana där borta. Men lika glad va han för det!!


Det är så härligt att göra såna här saker med Melvin för han blir verkligen så himla glad ochuppskattar minsta lilla..

Han tycker verkligen om fåglar.. på slutet ja då började han krypa för han skulle göra som fåglarna haha.. Min lilla skrutt! Men han tröttnade och ville därifrån. han ville nämligen mem(hem). Ok.. då va det bara att bege sig. Jag tittade på klockan och såg att det va den tiden på timman... som bussen gick. Jippi!! haha vi hann med bussen och blev super glada

   

Jag tror även att den härliga solen gör sitt på vårat humör!!!


Väl hemma åt vi lite lunch sen under Melvins sovtid så pluggade jag i tre timmar i streck.. jag fortsatte efter att han vaknat. Jag kan lova att jag skrev i tre timmar i streck.. Jag fick kramp i nacka/axel och arm.. MEN jag blev klar med mitt arbete.. Nu är det bara att få ner det på datan oxå.. Ska bara sitta här en liten stund först.


Efter middagen så stack jag motgymet. Jag körde rygg och axlar idag, blev mitt personbästa på breda lats.. hääärligt och tungt!!! sen blev det en rask promenad hem.. Nu sitter jag här och bara tar det lungt...


puss på er

Av Jenny - 8 mars 2011 06:57

Ja nu va det dags igen.  Det är mondaybar kryssning på torsdag och den ska jag och Jonas iväg på. Den här kryssningen för fyra år sen, då träffades jag och Jonas för första gången;)!! Sen åkte vi en till i augusti samma år men sen har jag inte åkt nå mer så det är ca fyra år sen jag åkte sån här kryssning.


Jag är lite nervös.. förr i tiden orkarde jag hur mycket och hur länge som helst men nu, jag är tröttare, äldre och helt enkelt en mamma så att orka hela natten lång som förr det tvlvlar jag på. Men shit va skoj jag kommer att ha det(förhoppningsvis)!!


Ångesten är inte långt ifrån heller då jag såg ut så här sist jag åkte

   

Jag kan inte ens drömma på mig de där kläderna längre. Fan jag har verkligen inte tagit tag i skiten med kroppen.. MEN jag har ju faktiskt mer muskler nu än jag någonsin haft förut.. Det gäller bara att forma till sig lite, tappa lite o så vidare. Men som sagt.. ångesten är inte långt ifrån.  

Nu vet jag att många blir irreterade och säger att jag är mamma och så vidare. MEN jag vet även att många som säger så mår dåligt över hur de ser ut. För att de antingen äter för mycket eller för att de inte tränar som de borde och så vidare. Så jag vet att ni förstår hur jag känner det. Tycker ni då att det är snällt att kritisera?? Nej det tycker inte jag!!


Nu är det så här jag känner. jag är förvirrad helt enkelt. Jag älskar muskler och vill nog ha mer. Men ändå någonstans där inne i skallen så saknar jag lilla Jenny som kunde ha alla kläder hon satte på sig, spelade ingen roll om de va små, tajta eller korta. Jag kunde ha de!! Men nu går inte det riktigt som förr då jag har lite extra på sidorna av magen, lite större höfter på grund av barnafödande.. och sen.. lite extra av det där härliga fettet MEN det är självförvållat eftersom jag är en rackare på att äta sötsaker.. Jag vet att jag skulle få bort skiten om jag bara la manken till. Börja ta morgon promenader, sluta äta sötsaker och så vidare.. Men jag måste ju njuta oxå.. så som jag sa.. jag är förvirrad.. Men låt mig då vara det och få drömma mig bort till gamla jenny. Sexiga som kunde flyga fram i sina trikåer.. hehe..


Nä nu ska vi klä på oss jag ska nog ta mig en morgon promenad.. vi är hemma idag med.. Melvins mage är inte riktigt hundra men jag tror inte att han är sjuk utan jag tror bara att han va redo före magen hans att äta mat och så vidare.. Så magen har inte riktigt riktigt börjat fungera än. Men dagis sa att han är välkommen imorrn.. Vi håller oss hemma idag och äter lite blåbärssoppa och propalis..


puss på er alla glada..

n  

En till ego nostalgi bild;)!! Här är i slutet av augusti år 2008 månaden och året då jag blev gravid!! Jag va enligt mig själv då i min bästa form.. hade tränat hårt som fan .. målet va.. sensation black!!! Jag tycker att jag lyckades då jag kunde ha de kläder jag hade!


Nu har jag inte samma möjligheter som då.. då ja då togjag först en morgon promenad varje dag, sen hem frukost och dusch för att sen ta cykeln från beckomberga till solna och jobba. efter jobb cykel till träning oh till slut hem.. Ja så körde jag fem dagar i veckan då.. Men som ni vet har jag en underbar son nu och har inte riktigt de möjligheterna längre.. Men jag ska försöka..


Nu när jag promenerar så kan jag ju inte låta Melvin sitta i vagnen hela vägen, han är stor nu och behöver lära sig att gå lite själv plus att han tycker det är roligt att få klara sig på egen hand, titta på alla saker runt omkring och så vidare.. Men som nu när han är trött så här tidigt.. ska jag försöka mig på en morgon promenad.. hm. eller så väntar jag till ikväll då jag ska träna..


haha förvirrad som sagt.. puss igen då

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards