Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Godmorgon!

Av Jenny - 15 mars 2011 07:02

Idag är det tisdag och än så länge är Melvin pigg o kry, håller tummarna varje dag att det ska förbli så. Ett måste i den här familjen då tyvärr han varit sjuk varannan vecka sen oktober. Men igår va det föräldra möte och jag tog upp detta med sjukdoms problemen på förskolan och bad alla föräldrar att försöka hålla sina barn hemma om de är sjuka. Jag sa att jag vet att det är frustrerande och jobbigt, man förlorar pengar men snälla sjukdomarna går ju bara runt hela tiden om man inte sköter sig!


Några höll med sen va det några som inte tyckte deras barn varit sjuka.. ja alltid finns det några. Men förskole chefen, alltså det borde ju faktiskt ligga i hennes intresse att barnen är friska eftersom om de smittar blir ju även personalen sjuka! Men hon verkar inte tycka om konflikter eller diskussioner så hon försökte snabba på det där så fort som möjligt och sa att de gör sitt bästa!!


Ja hennes personal gör sitt bästa ja, men utan stöd från sin chef när föräldrar blir sura så kan de inte göra så mycket!! Jobbigt för de att hamna i diskussioner o sen inte ha sin chef bakom ryggen.. Nej då blir jag fan förbannad!! VArför det ligger i chefens intresse, ja hon vill tjäna pengar och om personalen blir sjuk måste hon ta in vikarier.. alltså förlorar hon pengar.. Så tänk en gån gtill nästa gång säger jag bara!!! Jonas va med på mötet och vi pratar ju om vad barnen får lära sig och så vidare. Sen när vi åkte hem sa han "herregud, jag trodde det inte va så invecklat och så mycket" Han trodde att det va barnpassning som det va för flera år sen.. typ 10 år sen haha. Men nu får de lära sig massa saker. Han sa att Melvin har det fan jobbigare än mig på dagarana haha.. Ja det är bra när båda föräldrarna får gå för då förstår man mer vart man lämnar sitt barn!

Han tyckte inte om när jag tog upp det med sjukdomar, eftersom han inte är så förtjust i konflikter. MEN han tycker inte om att vara hemma när Melvin är sjuk varannan vecka.. Alltså va det lite dubbel där mohaaha.. Men nu är det gjort iaf!!


Natten till idag har gått toppen jag fick sova i Melvins säng, skönt!! Jag behövde det. Vaknade då upp kl sex hur pigg som helst!Nu har vi ätit våran frukost och ska strax ta oss till dagis och skola. Det blir promenad till dagis för att sen fortsätta stegen mot ektorp centrum för min del! Ska försöka köra mycket promenader de veckorna som jag har lätta veckan;)!!


Nä nu ska jag trassa ut mitt hår ur Melvins (Melvan som Marlon säger på engelska.. haha) För att fixa till lite här hemma innan vi kan sticka!!


Puss på er.. En bild för två år sen.. jag såg hemsk ut..

    Shit va jag va stor!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards