Direktlänk till inlägg 21 mars 2011
Hallå så.. Som de flesta vet där ute av våra vänner så köpte vi KVIK kök upp hit till finnberget. Vi va jätte nöjda med både köket och servicen. Vi satte ihop köket själva och på grund av att vårat kök inte har en endaste rak linje blev det lite pussel och så vidare för jonas. Han grejjade det perfekt och det ser hur bra ut som helst!
Vi är nöjda med vårat kök då vi även har ritat det själva! Men så innan jul så sprack våran bänkskiva av massivt valnöt! Den va inte direkt billig och vi tyckte det va lite tråkigt så vi mailade våran försäljare på KVIK som genast skulle ta tag i saken.
Sen så skulle vi få vänta efter jul och nyår, sen i februari så ringde snickaren och sa att han skulle ringa igen om två veckor. Det gick lite mer än en månad innan han ringde och kom hit. Han fixade det han skulle utan att säga något speciellt. Jag och Jonas trodde ju detta skulle gå på våran garanti eftersom ingenting annat blev sagt!
Snickaren blev klar och stack iväg. Dagen efter får jag ett mail av försäljaren som säger att snickaren sett en skruv som satt där den inte skulle och att detta va förbjudet. Det är en skruv som håller upp ett extra skåp som vi fick eftesom köket skulle bli så perfekt som möjligt. Den skruven är inte ens i närheten av den biten som hade spruckit.
Men så skrev han även i mailet att på grund av detta så skulle vi få en faktura.
Då kände jag så här. Ok om snickaren hade sagt något till mig innan han satte igång. Ja vi hade velat haft det fixat ändå men då hade vi haft ett val om vi ville ha det fixat då eller senare eftersom det skulle kosta! Inte att han fixar något som en kund tror ska bli kostnadsfritt för att sen skcika ett mail, inte ens ringde de utan det blev ett mail där det står att vi ska få en faktura!
Jag kan bli rätt förbannad när det behövs så jag mailade tillbaka och berättade det att, eftersom jag själv fick ett mail så svarade jag tillbaka med ett mail. Jag tyckte att det va rätt dålig service att man skickar iväg en snickare till en kund som tror att det ska bli kostnatsfritt eftersom vi har betalat mycket pengar för vårat kök.
För att sen få ett mail där det står att det kommer att faktureras. Man talar om för kunden innan man gör det man ska att så kommer läget att bli på grund av olika anledningar. Det är så man gör helt enkelt!
Efter att jag hade skickat iväg mitt mail så fick jag svar idag. O trot eller ej men vi slipper fakuran eftersom snickaren inte hade meddelat detta till mig innan han satte igång!!
Ibland är det bra att bli förbannad och säga ifrån... Så jag tackar och tar emot och hoppas på att de lärde sig något.. Att kanske tala med sina kkunder innan de gör den förändring de kan göra!!
Men jag tycker fortfarande att KVIK är ett bra ställe att köpa kök på;)
puss på er
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | |||
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |||
21 | 22 | 23 |
24 | 25 |
26 | 27 | |||
28 |
29 | 30 |
31 |
||||||
|