Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Jenny - 23 januari 2009 21:44

ta några kyckling filer o dela i mitten.

en burk paprika sallad

två dl vitvinsvinäger

fryst paket med dill 

paprika pulver

 3 dl grädde

dela kycklingfileerna i mitten.

Fräs paprika salladen och dillen utan saften av paprikan. 

lägg i kyckling bitarna o fräs med mycket paprika pulver. 

Sen häller ni i vinäger o låter små koka i ca en halvtimma.. tills kycklingen är färdig. rör om då o då.. till sist häller ni i grädden låt sjuda lite. 

Servera med potatis. tro mig det är suveränt gott.. mmm smaskens

Av Jenny - 23 januari 2009 21:39

Ja nu är jag  här igen. haha ja gkan inte hålla mig undan. Maija har precis åkt hem o vi hade oss en mysig kväll. Kolla lite hemliga bilder.. hehe.. O åt.. shit va vi åt jag kan ju knappt andas nu. Men gott va det. jag ska skriva mat receptet här för tro mig det är nåt ni bara måste pröva.. Äppelpaj till efterrätt blev det men det är bara att titta efter recept på nätet...


Nu sitter jag här o tittar på lets dance men känner att jag måste gå o lägga mig för jag kan knappt hålla ögonen öppna.. Jonas är på grabbkväll med massa blivande pappor.. skoj.. de har säkert strippor där.. haha.. som absolut inte är feta o gravid.. Så han kommer väl hem när han kommer hem. Imorn vill jag iaf åka o boka en vagn det känns som det behövs nu. Fan vi har inte inhandlat någonting.. ingen av oss har haft den där riktigta lusten. Men bäst att passa på medan jag fortf kan gå. haha.. 


På söndag åker faktiskt jag till min mormor o stannar där till onsdag, känner att jag vill ha lite sällskap på dagarna o tro mig min mormor hon är rolig hon. PRata snusk det har vi i familjen lärt oss av henne kan jag lova.. Mormor du är grym!


jag ringde henne häromdagen, hon har inte varit ensam sen första december typ för hon har varit med sin syster i söderhamn o systern har varit här. Så jag ringde o fråga när hon kommer hem. 

Mormor- lördag

Jag. jaha då kanske du vill vara ensam lite granna.

mormor - NEJ vadå.. du får jääätte gärna komma hit. 

jag. oki jagkommer på söndag.

haha min mormor tycker om sällskap. Bra jag me..


Nej nu får det vara nog .. puss på er

Av Jenny - 23 januari 2009 15:38

Ja det är fan konstigt. Jag har itne pratat med Catta alls idag. o det känns som jag saknar henne lite. haha börjar jag bli kär kanske?? nej det tror jag inte. Men det är skönt att prata med ngn som lyssnar o förstår. som kanske är lika vrickad o störd som jag. jeho. hehe..


Klockan börjar bli mycket o jagligger fortf i min pyjamas. Det är nog det tråkigaste jag vet men v afan ska jag göra. Alltså jag fattar inte hur jag fortf kanvara så positiv ändå.. för tro mig jag kan itne göra nåt alls.  O ingen i min familj kommer oh älsar på för jag bor för långt borta. o jag kan itne bara gå o hälsa på  ngn det tar iaf över en timma att åka till ngn härifrån kommunalt.. ja ni förstår kanske varför vi vill flytta.. MEn iaf. jag försöker vara glad ändå

Av Jenny - 23 januari 2009 13:38

Ja jag ska berätta lite granna om min kväll!

Maija kommer hit o vet ni vad hon kommer faktiskt ensam.. så vi får lite ensam tid. Ja jag tycker det är roligt när hon har med sig Stella men det är oxå skönt att få träffas ensamma! Så jag ska laga middag paprika kyckling blir det.. mm va god den är n iförstår inte. oki nu ska jag sluta tänka på mat. hehe..


Men hon kommer hit iaf.. så vi ska väl bara vara.. jag är ju inte världens roligaste liksom. kan itne gå ut o festa o så.. Men jag tror hon tycker om mig ändå.. Jaja jag sk abörja dra mig mot affären så jag kommer hem ngn gång haha fan man blir så lat av att inte få göra nåt. alltså riktigt lat..


Det kommer en bild här på mig o maija som vi va förr i tiden. o om man kollar riktigt noga så står faktiskt min jonas i bakgrunden. Vi kände inte varandra då. men på det va på den kryssen vi träffades.. mmm jag tyckte ju han va så het.. haha

Av Jenny - 23 januari 2009 11:28

Ja jag har fan inte nåt bra att säga om förskolorna Pysslingen iaf inte den som heter Solrosen som ligger i Solna. Ja just det, det va där jag jobbade men fick inte vara kvar för jag blev gravid.. Jävla äckliga gubb jävel som är chef där. Han smörar o fjäskar sen hugger han i ryggen. Det värsta va ju oxå att alla i omgivningen berättade det här till mig men jag . jag ska ju alltid tro det bästa om människor. Så jag har inte lyssnat o sagt att jag gillar han. MEn fy fan va fel jag hade den här gången. Ja som sagt jag fick ju inte vara kvar för jag blev gravid!!!!  MEn nu är det så här att jag blev sjukskriven de sista veckorna jag hade kvar att arbeta där och de två första veckorna ska HAN betala. Men nu när jag har fått min lönespec.. tror ni jag fick ngn sjuk lön??? NEJ!! Man blir ju så jävla förbannad. Så jag ringde upp han nu. O han frågar lite dumt. för i januari. Då sa jag NEJ i december då jag BLEV sjuksriven. O han säger jaha ... men ring lönekontoret.. men i hans rumpa svårt o säga det på en gång då.. Sen sa jag. oki vi hörs då.. Han va tyst i luren sa inte nåt. Sen fråga han hur jag mår så jag sa kort o fint BRA. han försökte få prata med mig. MEn snälla lilla Gubbe jag har inte ngn lust att prata med dig. Och eftersom jag absolut inte har nåt bra i mina tankar om dig så är det falskt att ens prata med dig fatta!!


Jaja men nu är det ordnat iaf.. haha va tvungen o få ut lite agg om han..


Nu ska jag ringa länsförsäkringar eftersom våran kamera o jonas gucci glasögon försvan i somras när vi va i halmstad.. KRam på er alla glada

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards