Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Jenny - 22 oktober 2009 22:08

hem för en halvtimma sen o ändå sitter jag kvar här. VA fan jag borde gå och sova. jag har inte sovit bra på flera flera dagar. O när jag inte får sova så fungerar jag inte. Jag blir tjurig, bitter, klagomuren själv, tråkig, lat. uttråkad. Arg, ledsen. JA så ni förstår att jag borde få sova.


Men jag måste bara få rumpan ur denna fina sköna soffa och gå och lägga mig!! Disken.. hm den får jonas fixa när han kommer hem i natt ngn gång. hehe. Ja han har ju jouren o jobben tar aldrig slut när han har jour!!


Nej nu ska jag gå och borsta tänderna. puss på er

Av Jenny - 22 oktober 2009 20:18

smink är hos mormorn min! Jag brukar inte sminka mig så mycket. Men just för tillfället har jag mens och när jag har mens får jag massa skit finnar i ansiktet. Så just nu lider jag av bölder i mitt ansikte. Tre st .. en precis ovanför hakan en under näsborren en under ögat. Den under ögat får ni inte se. För jag vill inte visa mitt öga! haha hemlig..


Sen har jag faktiskt en inne i nästan oxå. o nu när jag inte har nå smink att dölja mig med. Katastrof. Jag får gå o ta mig en solning.. Brukar bli bättre då.. men jag är lite rädd för solarium just nu!


Varning för känsliga tittare!

   

Av Jenny - 22 oktober 2009 18:53

från början för jag va ute med Tompa och lekte lite granna. Men jag hoppa in nu och såg på unga mödrar att en av flickorna gett bort sin fyra månaders!!! Hur fan klarar man av det??? Hon har levt med han i fyra månader och bestämmer sen att hon ska ge bort han??


De som adopterar bort sina bebisar.. gör de inte det från början. Ja det är svårt då med. Men hon har levt med han, säkert ammat. O herregud!! Man får fan skydda sig!!!!! Jag vill inte döma men när det handlar om barn.. då brister mitt hjärta!!!


Nu har vi varit ute, Melvin fick somna i vagnen, skönt för två kvällar nu har han varit lite kinkig inför sovningen. Så i vagnen gick det toppen han decka direkt. Får vi se hur det går nu då när han fick välling. Men han fick inte bara välling. hahahaha för han skrek och skrek och skrek.. han tyckte inte det va så gott. Så jag tog hälften ersättning och hälften välling plus att jag fick sjunga imse vimse spindel samtidigt. Då fungerade det!! Ja ibland får han för sig sina konstiga ideer..


Nu ska jag titta på tv.. kram kram

Av Jenny - 22 oktober 2009 16:58

har kommit innanför dörrarna nu! Han är lika intresserad av min data som jag är.. hehe. Han är så fin. När Melvin har vaknat ska vi ut och ta oss en promenad med fin hunden!

Han tycker om mig hur mycket som helst, ser att det är jag som kommer på långa vägar och vill alltid springa fram till sin Jenny!!

Jag brukade gå mina morron promenader med han innan jag blev gravid och hade ett jobb!! Gick vi alltid på flygfälten i bromma och busa! Så vi får se om vi kan leka lite idag fast jag har vagnen med mig.. klart vi kan!!! Puss på er


 

Av Jenny - 22 oktober 2009 14:51

Blev idag först en promenad på morran ca 5 km sen efter lunch blev det ca 5 km till. Jag är trött i benen.. Huvet är trött av min musik. Jag ska lämna min ipod till min Kylmäkorpi så hon får lägga in ny och bra musik..


JAg får se om jag komme riväg till gymet idag, tror dock inte det för jonas kommer inte hem överhuvudtaget försn kl nio  ikväll typ!! typiskt!! Men men bara att vila en dag till då.. .MEn jag ska vara hundvakt idag.. oo han är så söt lilla Tompa! Så vi tar oss nog en jävla fett promenad..


Puss på er


Tänkte bara tala om för er att min odåga sitter nu och skiter för tredje gången idag!!!

Av Jenny - 22 oktober 2009 14:48

bra som helst idag hos barnmorskan. Jag kom lite tidigare än vi skulle vara där så jag gick och shoppa lite åt Melvin. Han tar nämligen storlek 80 nu. katastrof!!! haha.. tur att jag köpte lite. för vi gick hemifrån kl halv tio. kl tolv hade han sin tredje body på sig.. hm.


    Fint va!?

Han har iaf gått upp till 9290 g och blivit 70cm lång. Han är stor våran pojk! Han fick jätte mycket komplimanger även denna gång. han är en sån glad och pratig bebis. Man får jätte bra kontakt med han och om man visar han en leksak, den faller till golvet så letar han efter den. Ooo va glad man blir som mamma när ens bebis får så mycket beröm!! Stor ja det sa hon mer än två gånger att han är.. hehe. Men det är bra jag är stolt över han!! min lilla fis

Av Jenny - 22 oktober 2009 07:54

ju ta oss till barnmorskan. Men fan jag är så jävla trött! Jag känner att jag behöver sova! Jonas va ju först i riga sen kom han hem och va hur sjuk som helst. Nu har han börjat jobba igen jour veckan är hans oxå. Så hjälp från han kan jag ju bara drömma och glömma denna vecka och helg. Ingen som känner sig manad att komma hit o ta hand om odågan så jag får sova ngn timma.. Linda... Sofie... Emelie?? Ja vi är många men som sagt jag bor ju åt helvete!!


Men till barnmorskan måste jag ta mig och dit ska vi promenera tror det är ca 5 km dit. Sen tar jag mig en lunch där borta i sumpan o sen vidare hem igen. Men fyyyy fan va trött jag är så det blir att stoppa i sig koffein tablett.. För jag klarar nog inte denna dag annars! Tänk er att man är så trött att man kan gråta när som helst. Nej fy fan säger jag. Jag behöver bara sova en eller två timmar.


Det räckte ju igår. Men iaf jag ska köpa välling idag så får vi se om nätterna blir bättre. Men i och med att han faktiskt inte gråter och sen somnar efter maten så betyder det ju att han är hungrig. Han är stor nu min pojke och kan inte hålla på med nå jävla ersättning!! Riktig mat.. alltså burkarna.. är inte han så jävla förtjust i han gråter för fullt när han smakar va det är. Sen ger jag en sked frukt pure.. då äter han och smackar.. sen nästa sked blir mat.. då skriker han. hahahah men jag försöker lura i han ändå för mat måste han ju få i sig..


Nä nu sitter odågan här brevid mig och skriker.. Jag titta lite lätt på han då började han skratta igen.. nu tittar jag på datan då skriker han. hahahaha vill han ha uppmärksamhet eller..


Nä nu svamlar jag.. konstigt när jag är så jävla trött... men glad ändå.. puss igen

Av Jenny - 22 oktober 2009 07:11

skulle på toaletten, absolut inte bajsa... mohaha! Jonas hade åkt iväg till jobbet, ja han valde att jobba idag fast han faktiskt inte är helt frisk än. MEN det är upp till han och alltså hans problem. Men till saken nu. När jag kom in på toaletten såg jag det här. Vem hade inte blivit varm i hela kroppen då?

  Han kan om han vill. Oki att hangjorde det igår efter att jag blivit arg på han för han alltid ligger i soffan till typ kl 1 på natten... Men han kan!


Jag och Melvin sitter i soffan nu efter en jobbig natt, iaf för mig. Melvin vaknar nu ca två tre gånger per natt för att äta mat! Det finns några som säger, lägg han tidigare. Men han somnar ju om efter maten och sover som han brukar. Han är bara mer hungrig. Så jag ska nog byta ut ersättningen mot välling idag, börja lite lätt iaf! för så här kan vi inte ha det. Jag är ju skit trött. Stackarn är ju hungrig på nätterna! Han är ju 6 månader nu och det är väl då de ska börja med sin välling! Nu sitter han och snackar o dreglar. herregud va han dreglar. Men jag va på barnens hus för ngnvecka sen med Jonas och  faster JEnny, testade sån där dregel lapp. Hm min odågas huve är förstort.. hahah ja det är fan för stort.. Så jag fick inte runt den hans hals!! Vi får helt enkelt fortsätta som innan.. Byta body stup i kvarten

Nej nu är han hungrig sitter han och säger.. puss puss


Måste bara säga.. att jag har nu kanske fyra såna där pluppar i ansiktet anledningen är MENS mm den kom igår kväll. helvetes äckel skit!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards