Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Jenny - 14 oktober 2009 20:46

har varit hel underbar. Har spenderat den med min mormor och min syster. MEd syster blev det hela dagen och kvällen! Vi bestämde igår att de skulle komma hit. Så mormor tog med min syster o så åkte de färdtjänst ut till beckomberga. Samåkning blev det tydligen oxå ut till fittja, det va tydligen inte ngn höjdare! Tror att min syster fick skämmas lite i taxin för jag vet att min mormor inte skäms överhuvudtaget när hon säger massa dumma saker haha..


De kom hit o vi hade det trevligt åt lite lunch. Linda.. ja hon har städ mani det har däremot inte jag. Usch jag tycker det är tråkigt att städa. Men linda hon älskar det. Det bara lyser i ögonen på henne när honkommer in i en lägenhet o hon ser att det är lite oreda! Disken tog hon hand om, sen hade jag lite oordning i min garderob.. eller lite o lite.. Men iaf. hon fixade den.. Tack min syster!!! Mormor ringde färdtjänsten och åkte hem. JAg och systern planerade för kvällen. Vi va sugna på att se filmen fame.


Jonas kom hem efter lite tjat.. mm han ville gärna träna. men snälla han ska åka till riga nu på torsdag o kommer vara borta till söndag. Så lite egen tid måste jag väl hinna få innan!!!!! Men vi tog oss till vällingby. Dit gick det hur jävla bra som helst.


Filmen.. mm den va hemskt värdelös. Alltså herregud. den va dålig. Vi skrattade på ställen man absolut inte skulle skratta på.. vill inte ta upp det här då tycker ni vi är hemska personer. haha men fan vi va uttråkade. 8 personer satt inne i biosalongen. Ljudet på bion.. hm jag hörde killen framför mig andas kan man ju säga!!

FAme låten ja den kom när slut texten höll på. Vi sprang ut kan jag tala om


Sen skulle vi ju hem oxå. Jag vet ju, eftersom jag bott här i ett år nu snart två att när man ska hem så missar man ALLTID den där jävla fitt 117 bussen alltid!!! Mycket riktigt när vi kom till svandammen för att byta buss hade skiten redan gått. Så jag kom med förslaget att vi skulle gå hem till mig.. hade för mig att det inte va så långt.. hehe


Så vi börja gå.. men jag tyckte inte det kändes riktigt rätt. Jag såg ju inte några busshållplatser.. mm jag har dåligt lokal sinne. Så vi gick tillbaka. JAg stanna en gubbe på gatan och fråga vägen till beckomberga tala även om för han att jag bodde där. mohaha. Syster sa .. ja mot bällsta.. Men han gav en alldeles perfa vägbeskrivning så vi börja knata .. men stanna vi nästa hållplats o vänta på bussen istället..


Så nu sitter ja ghär medans jonas kör hem linda till tyresö för att sen åka och träna. JAg själv ska kolla på greys... puss påer alla glada


bjuder på en bild där Melvin sitter och inspekterar gammelmormor sin

 

Av Jenny - 14 oktober 2009 20:44

I morse när jag tog på mig mina kläder drack min drink i godan ro. Så tittade jag ut i fönstret va ser jag? Jo det är snöstorm ute. Men jag bystade på mig mina kläder ändå. La Melvin i vagnen med sköna varma kläder och regn skydd..

Sen tog vi oss våran promenad. JAg tog bara en på nästan 4 km. jag hade inte ngn lust med mer. På grund av musiken. FAn säger jag att itunes inte funkar här hemma. fan fan fan. Musiken är nr ett för mig när jag ska ut och gå. Kan absolut inte gå en meter utan musik!!


men jag gick idag.. jeho..

Av Jenny - 14 oktober 2009 20:34

haha fick ett mess av min vän Maija nyss eller för en stund sen att jag borde kolla bonde söker fru.

För en av bönderna påminner om ngn i min närhet. Jag satte på direkt o du Maija hahahahaha du har rätt herregud va likt.. Både på sätt och utseende mohahahahhahaha

Av Jenny - 14 oktober 2009 07:41

Jag fick skjuts till sats innan middagen och där körde jag ryggen. Fy fan va skönt det va, fick sån jävla kontakt!


Men jag blev fan irreterad där borta. Jag hade inte ngn musik med mig för jag hann inte plocka ihop det. Då jonas ringde o sa. gå ut nu! Men det va två killar där som tränade tillsammans. Jag vete fan va de körde för nåt men jag tror de körde igenom hela kroppen .. eller så pratade de. jag vet inte. Men den ena av de. När han körde axel press. För det första så tog han så jävla tunga hantlar att han knappt fick upp de,alltså blev hela övningen fel o han kommer att skada sig. (hans jävla problem). Sen när han va klar med sina set ja då slängde han ner hantlarna på golvet så jag trodde de åkte rakt ner till andra våningen. MEn herregud orkar man inte lägga undan sina hantlar utan att kasta ner de. Ta några kg lättare snälla!!  jag körde rygg. Så när jag skulle köra latsdrag ja då satt han där. Jag fråga om jag kunde köra emellan. Han börja flirta. En lång smal kille som faktiskt inte va så jävla snygg. Jag tog på mig min sur min för jag orkade inte. Men iaf. Han körde o det såg hemskt ut. han kommer skada sig men jag va tyst. Vem fan vill att en tjej ska komma o säga nåt. Sen när det va min tur. alltså han hade på 85kg det finns 90. Men snälla lilla kille. sen när han kört så vilade han kanske fem sex minuter innan han körde igen. Jag hann alltså köra först latsdrag sen sittandes rodd(körde intensivt) SEn satt jag lite på pilatesbollen. För att sen börja med latsdrag igen. Då vilade han fortfaranade. pratade med sin kompis.


ÄR det bara jag som blir irreterad på såna där människor som går till gymet men faktiskt inte gör ett skit o när de väl gör det så blir det så fel. SEn står de mest o pratar hela passet!!


JAg blir det iaf. MEn min träning gick super. kallt ute va det oxå

Av Jenny - 14 oktober 2009 07:35

Vi hade en middag här hemma för ett par vänner. Adde, Cicci och deras lilla Wille. Adde och Cicci va även med på min överrasknings kväll. Med de har man aldrig tråkigt. De gillar sitt troll och sin Jonas! Egentligen va det Jonas som skulle laga maten men jag kom hem i tid så jag fick göra det. Vi bjöd på gourme maten, köttfärssås och spagetti hehe..efterrätt blev en paj med hallon och knäcktoppen! Hur gott som helst!!


Wille har fyllt år tre hela år. Så vi hade självklart fixat en present åt den lilla odågan. Han såg paketet direkt när han kom innanför dörren o sa. Ett paket till mig. mamman och pappan sa. Men Wille alla paket är inte dina. Men oj det va visst hans. hehe. Han älskar traktorer så det blev en grön stor traktor med flak!


Till pajen så blev det vaniljsås. Wille skulle självklart hjälpa jonas att vispa. Jag tror att hälften av såsen hamna i hans mage. Till pajen sen så skulle han inspektera hurmycket vi tog så den inte skulle ta slut. hahaha o va jag älskar ungar alltså! Sen när vi va klara satte vi oss i soffan o skulle softa pungen. Wille såg såsskålen sprang til bordet och börja först med fingret men sen när han såg mamman sin komma för att ta bort så stoppa han ner hela handen. haha!!


Jag och Jonas skratta herregud vilka bra föräldrar vi är! Stackars oss sen när Melvin blir så stor att han kan äta massa sött. det är många som har att ta igen kan jag säga. puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards