Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Jenny - 23 oktober 2009 18:48

bra till slut eller bra och bra. Vi klarade oss igenom den, sovit har vi gjort två gånger på dagen Melvin tog sig en tupplur sen när jag gick mot ica vi halv fem tiden oxå! Så vi slutade dagen med att båda blev lite gladare. Mat ätandet har gått hur bra som helst idag för odågan. Han brukar annars inte vilja ha mat utan bara frukt pure men jag gav mig inte!!

Så maten har gått toppen, han har inte fått ngn nan2 idag!! Så nu ikväll när han skulle få välling blandade jag i lite av den andra ersättningen istället som inte är så söt, det gick hur bra som helst. Hela flaskan svepte han. Att lägga han gick oxå jätte bra.


Så dagen började hemsk men slutade rätt bra. Vi får bara se nu hur natten går! Vi håller tummarna!! Jag själv sitter och väntar på att Jonas ska komma hem och laga middag åt mig för jag har inte ngn lust att ställa mig vi spisen idag. Jag ska få kött och hemmagjorde klyftpotatisar!!


Jag har glömt att berätta en sak som hände när jag va på väg mot barnmorskan.. hahaha det va rätt roligt.

Jag skulle ta hissen i sundbyberg så kom det två gamla tanter och ville åka med, självklart sa jag! De började prata med min odåga o fråga va han hette. Sen sa de till han. oo en svensk söt liten pojke.. jaa blåa ögon riktig svensk alltså.. Så säger de till mig. visst är han riktig svensk. ja sa jag.. Sen gick de iväg och va helt förundrade över hur söt min svenska son va.. hahaha varför va det så jävla viktigt att han skulle vara svensk?? haha


  Tuff är han iaf! Idag fick han vara lite sportig ner till ica. Fan jag fattar inte. den här dressen är strl 68 men igår hade han en body i strl 80.. haha knas..


nä nu ska jag mysa vidare själv här i soffan!!



Camilla Olsson, tack för samtalet idag!!!

Av Jenny - 23 oktober 2009 10:54

att jag kommer klara den här dagen. Jag är så trött! Melvin känner hur jag mår så han är inte världens roligaste just nu. Men jag tror även han börjar bli sjuk för han nyser, hostar o nyser igen!! JA vi får se hur det här slutar.


Jag ska ta varje tillfälle han sover att försöka sova själv idag iaf. Jag ska inte göra ngt annat idag. BAra sitta här

Av Jenny - 23 oktober 2009 10:03

det nog ingen ide att ngn av er där ute försöker höra av sig till mig! För idag går dagen i tjurskallarnas tecken! Melvin ville självklart ha mat i natt oxå. O jag som den idiot jag är lyssnade på min barnmorska. hon sa.. försöka att inte ge han mat. Så han va vaken från 12 till 1 till slut fick han sin mat då somnade han om.. fan tänk om jag gjort så direkt!!! Sen vakna han kl tre fick suga några klunkar o somnade om igen. SEn vaknade odåan kl 5 o så bestämde han sig för att vara vaken då! jag tog upp han och la han mellan mig och jonas.


Så fick han ligga där och gråta prata eller va fan han gjorde för jag är så jävla trött. JAg är så trött att jag mår iLLa! Jonas tog upp han en stund men jag va så arg och trött och ledsen så jag kunde inte somna om. Arg va jag för att Jonas inte riktigt förstår att jag kan vara trött. Han som har jobbat hela natten. det är han som borde vara trött.. mm ja ni vet hur det låter tror jag!


Så jag ringde min mamma och bröt ihop typ. Så prata vi lite, jag va lite tjurig då hon började prata om ifall han ska börja på dagis o så vidare. Ja han ska börja på dagis men nu ringer jag för att jag är trött o inte har fått sova på lite mer än en vecka!! haha ja ni vet väl hur det låter det me tror jag


MEn så kom min mamma på en sak. MElvin har ju fått ersättning på recept förut den är inte så söt. Men så har vi börjat med nan nu för att skippa från apoteket. Nan är väldigt väldigt söt men det är inte recept ersättningen! Förra gången när jag försökte byta till nan så ville han även då ha  mat mitt i natten. Så jag slutade .. Och det här började jufaktiskt när jag började byta ut skiten mot nan. Så jag tror han är sugen på socker när han vaknar så där mitt i natten..


Va tror ni.. kan det vara ngt? För igår när han skulle ha sin välling för första gången så vägrade han ju.. Ja för den är ju absolut inte söt ngnstans.. så blanda jaglite ersättning i. då gick det!! MEn nu måste jag sluta med nan för att få han att sova på natten..

Tänkte även meddela att odågan oxå är tjurig idag.. jävligt tjurig.. gnäller och gråter hela tiden.. FAST HAN ÄR I FAMNEN! Så att få han ur socker skiten.. helvete hahaha..


Om det nu kan var det

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards