Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Jenny - 24 oktober 2009 23:12

är tydligen gravid! Grattis till er! Men jag läste en artikel av ngn Eva Rusz! Att Katrin borde sterilisera sig för att hon uttalar sig i tv om att det är hemskt att vara gravid och att hon inte tycker om barn!!

Men snälla rara söta människa vart har du gått i skola ngnstans? Jag fick min Melvin/odåga för 6 månader sen och jag älskar han över allt annat, ingen är bättre än han. MEN min graviditet va hemsk, jag hatade att vara gravid. Det fanns ingenting bra med att vara gravid!!


Jag blev fet, jag mådde illa.. så illa att jag fick ligga inne med dropp. Jag blev sjukskriven i vecka 12.. men då hade jag redan varit sjukskriven i 6 veckor innan!! Jag fick yrsel sån hård yrsel att jag typ svimma när jag stod upp. Jag fick inte göra någonting. JAg fick ligga hemma i sängen!! Förlossningen.. den gjorde ont, tog lång tid.. men till slut gav de upp och jag fick göra kejsarsnitt!!


Jag håller med Katrin.. det är inte lätt för alla kvinnor att vara gravid. Humöret.. ja det är tur att killarna där ute har lite lätt tålamod.. för humöret.. herregud om du råkar säga hej på fel sätt. Eller missa ngn dag att stänga toalettdörren. Och att hon inte tycker om barn.. nej det för fan inte alla andra som blir mammor heller!!!!


Så länge man inte arbetar med barn när man ogillar de är det bra. Men tror hon Eva verkligen att Katrin menar sitt eget barn? Det finns många som sagt som inte tycker om barn.. men för det kan man älska sitt eget!!!!


Jag tycker Katrin är tuff, ja hon kan vara en hemsk människa ibland mot andra.. men hon står för va hon säger och hon är som hon är!!! TUFF! Så låt henne vara.


Nu ska jag gå och sova.. filmen slutade... den va hemsk.. hur den sluta.. ja paret dog.. och en tjej överlevde.. puss och godnatt




Av Jenny - 24 oktober 2009 22:14

de dödar varandra. Det finns ETT PAR(som alltid) som älskar varandra och skyddar varandra. Men de andra dödar varandra hej vilt. Fy fan vilken sjuk film. JAg sitter framför datan för att våga kolla klart filmen..

Av Jenny - 24 oktober 2009 21:53

fy fan fan fan.. Varför lär jag mig aldrig. fy fan!! hahaah om ni undrar va jag har fått för ryck så ska jag tala om det. För just nu behöver jag en paus!!


Jag hyrde två filmer idag, en film i min smak och en film i Jonas smak. Vi skulle självklart börja titta på min. . Men va är det för fel. jo äckliga kassörskan i video butiken har lagt in fel film. Men vi börjar titta på den ändå. Den heter nåt med The killer.


Den börjar bra. Så fick Jonas jobb, jag fortsatte och titta. men fy fan fan fan fan fan jag ångra mig. Den är hemsk.. HEMSK!! Jag är fett me rädd. Om jag kan sluta titta.. Eh nej det går ju int ejag har ju börjat titta på den och måste se hur den slutar. Men fy fan va rädd jag är. Sitter här och håller för både ögon och öron. haha.. kom och håll mig sällskap ngn!!!


Plus att alla våra persienner är öppna... då blir jag ännu räddare!!! Usch vilken hemsk film.


Den handlar om en kille som suttit inne på psyk för att. när han och hans tre vänner va ute och klättrade höll de alla på att dö. Så han skar av repet så vännerna dog!! Ja han fick sitta inne för det. Nu är det ett gäng ungdomar som är ute i en stuga. Och de måste döda varandra för att en ska få överleva. Gör de inte det. Tar han en och en!! Fy fan fy fan .. haha.. nä nu måste jag fortsätta titta...

Av Jenny - 24 oktober 2009 19:46

ringde och väckte mig va min lillasyster Linda så klart. Hon frågade mig om jag ville ha lite oväntat besök. Självklart ville jag det, pigga upp mig lite liksom. MEn jag varnade henne för att odågan är förkyld. Det struntade hon i så hon, Marlon, Malin och Avalon tog. Mamman Nettans bil och åkte till beckomberga. Jonas fick jobb så han kunde inte vara hemma och umgås!


JAg blev hur glad som helst. Systern min började städa.. precis som alltid när hon är här, hon tycker om att städa så varför inte hehe. Men vart man än är iaf så tycker jag att man plockar undan efter sig.. tyvärr är inte alla så.


Vi bestämde oss för att ta en lunch nere vi haket hos mig. Jag blev välkomnad som alltid.. haha ja de känner mig där borta.. första gången jag va där så glömde jag en bajsblöja på bordet hahaha.. Vi skulle ta oss hemåt igen. Då kan jag berätta en dramatisk upplevelse som hände söta Avalon. Jag mot övergångsstället han sprang efter, han börjde gå över gatan jag tog hans hand. För man får inte gå utan att hålla handen. Han börja skrika efter mamma... Jag försökte tala om för hjärtat att man inte får gå utan att hålla handen o man får absolut inte bara stanna mitt i gatan för det kan komma bilar. Men han ville inte ritkigt lyssna o fortsatte skrika på mamma. haha stackarn trodde väl jag skulle kidnappa han. Men jag tog han över gatan ändå för man får inte stanna. Sen kom mamma Malin och försökte tala om för han att " jenny är inte så farlig"!!


Allt blev bra till slut och ja gfick mig t o m en hejdå kram när de skulle gå!! En trevlig dag blev det trots allt.

  Linda lämna vagnen hemma så ungarna fick dela.. Det gick toppen... lite rädda för att Marlon skulle ramla framlänges.. ja det va vi..  Men slutet gott allting gott.Marlon ser en gris där borta..Nynny kallas hon.


  Va syrran gör här, har jag faktiskt inte en jävla aning om .. Men jag tror hon försöker dansa eller nåt sånt.



Nu ska jag sitta och mysa med mannen min för vi ska kolla en film!

Av Jenny - 24 oktober 2009 19:42

så gick jag och la mig en stund på morran, jonas fick snällt stiga upp och ta hand om odågan.. MEN han va äten och blöjklar!! Jag låg där i sängen och hade det hur skönt som helst.. SEn börja odågan gråta.. hans sov tid är kl nio.. Men vet man inte hur man ska göra kan han ha jävligt svårt att somna. Fast denna gång orkade jag inte gå och hjälpa till, tyckte att pappa och son kunde få lära sig utan mamma, Svårt som fan va det jag låg där och höll mig i kudden för att inte gå upp. Till slut blev det tyst o jag somnade om igen!!


Fy fan va skönt det är att få sova en liten stund om bara en timma. Men iaf efter ca en timma ringde min lur och väckte mig så jag gick upp.. Och då hittade jag mina fina killar.. de somnade på sitt egna lilla sätt..

  Hahaha erkänn sött!!! Jonas vill ju inte vara med på bild så ansiktet är borta..

Av Jenny - 24 oktober 2009 08:13

va så där. Han vakna några gånger i natt. Men nu vet vi inte om det är förkylningen! MEn han åt iaf kl 11 innan vi gick och la oss. Sen vakna han upp vi två tiden men då fick jag han att somna om. Sen åt han igen vi fyra. Men mellan fyra och fem är ju då han alltid har ätit och jag tror han är hungrig då för en hel flaska gick i. Då drack han bara välling.. så hungrig va han nog!! Inga som helst protester! Sen gick jag och la mig i soffan. För jag behöver fan oxå sova.


Jonas ligger där och vaknar inte en enda gång o jag vaknar typ tio.. hemska människa. haha. Så han fick ta över vi fyra. Jag hörde odågan en gång efter det tror jag.. men då prata han lite grann sen tyst ohan somna om.. VAkna igen kl tio över sju.. Så det gick lite bättre än förra natten då han ville ha mat varje gång han vakna! Men det jobbiga är ju att man inte vet nu om det är för han är täppt eller sötsugen!! Så denna natt hoppas vi blir bättre!! För nu vet han ju att det blir välling o inge jävla nan2!!!!


Puss på er alla där ute.. Nu ska jag försöka få upp jonas så jag får sova en timma iaf!! Men om det blir lätt.. hahahaha nej jag tror inte det! men lika glad är jag för det men gladast är nog jonas.. mohaha

Av Jenny - 24 oktober 2009 08:09

odåga är förkyld.   Han har inte feber men oj så förkyld han är. Stackarn, det lät täp   pt i natt kan jag tala om. Hostig som fan och täppt, jag vet ju själv att det är jobbigt. Så vi får se hur dagen går idag!!! Nu sitter vi framför tvn och tittar barnprogram iaf. Han sitter och pratar med tvn men blir lite arg när de inte svarar tillbaka.. hehe!


Jonas har jour idag så jag blir ensam här hemma skulle ha träffat underbara Tess idag men hon och hennes kärlek ska iväg på en resa inom kort. Så vi båda tycker det är lite onödigt om hon ska gå och bli sjuk innan. Så det blir nog ingen träff. Snyft! Men vi har andra dagar!!


Det blir vilo vecka för mig känns det som. Ja ja gtränade måndag, tisdag o promenerade onsdag.. MEn nu är jag trött och sliten!!


vi höres. kram kram


 



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards