Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Jenny - 8 oktober 2009 21:52

är här hos oss idag/kväll! Så jag och Jonas fick ta oss en bio. Vi kolla på "äntligen midsomamr" den va bra och rolig. Men inte den bästa film jag sett! Men fy fan va skönt det va att bara komma iväg, jag behövde verkligen det efter de här två veckorna! Lite egen tid bara jag och Jonas. Tänk er vilken underbar syster jag har.


Hon och Melvin har ngt där.. han skrattar när hon är här o vill gärna ha hennes uppmärksamhet hela tiden. Han är glad att han har sin moster!!! Sötnötarna. De hade haft en mysig kväll. Nu ska jag och systeryster gå och sova. Sen imorn blir det lite tävlande av.. Mer om det imorn. Kram på er

Av Jenny - 8 oktober 2009 21:51

Blev en tur till sats för lite axlar och triceps träning. Jag körde hårt fy fan va skönt det är. Sen blev det en kvarts cardio..  tröttnade helt enkelt!!



Av Jenny - 8 oktober 2009 14:40

Blev först en på 4 km till barnmorskan. Sen bidde det lite lunch efter barnmorskan för att sen ta en 4 km promenad tillbaka..!!


Nu väntar jag bara in sambon Jonas så jag kan sticka och träna lite granna. Kan inte riktigt bestämma mig om det blir axlar och triceps eller bröst och biceps. Jag har att köra bröst och biceps så det kansek jag sparar till imorn när jag ska köra med Anna.. får se hur jag gör!!


puss på er

BVC

Av Jenny - 8 oktober 2009 14:32

besöket Gick jätte bra! Gud va glad jag är att jag satte ner foten till slut och tvinga barnmorskan att fixa nåt!!


JAg fick ju nog av att Melvin bara spyr o spyr o är rosslig helat tiden. Vi fick först träffa en läkare hon lyssnade lite på Melvin o så vidare. Sen ville hon rådfråga med sin kollega. Kollegan kom in. Sandra heter hon och jag gillar henne skarpt gjorde det redan första gången på 3 månaders kontrollen! JAg sa allt vi fått höra och göra hos läkaren borta på bum i bromma! Hon och den andra läkaren sa att jag ska byta läkare, jag behöver inte ens gå till ngn läkare med MElvin!! Jag som har velat byta men min barnmorska har ändå velat att jag skulle gå kvar.. shi fick hon!! De sa gå inte dit!!


Melvins spyerier kommer försvinna av sig självt, att han är rosslig beror på att han spyr så mycket! Hans navelbrock beror även det på hans magmun!!  Så jag ska sluta med inhaltor och losec.. hon sa att hon skulle gjort det om det va hennes barn! TAck!!!! Sen sa hon att Melvin är en jätte glad och go kille, svarar jätte bra när man pratar med han. ÄR med hela tiden! fy fan va kul att höra. Sen sa hon om det med vändningen. Som läkaren i bromma sa att vi borde gå till sjukgymnast. Melvin är stor för sin ålder har växt jätte mycket och bra. Det är inte så konstigt att han inte vänder sig. han är ju tung! Hon sa att han istället är intresserad av att vilja sätta sig själv, duktig på att dra sig upp. Är stark på sina ben. Fy fan va jag blev glad. MElvin är inte en lat bebis han är en stor bebis!!! Jävla FITT läkare i bromma säger jag. man har ju gått runt och haft ont imagen!!


JAg började ärligt att gråta där inne för all oro bara släppte!! Hon sa, du är hans mamma du känner han bäst, följ bara ditt hjärta!! oo herregud vilken läkare säger jag bara! Så att han spyr får jag helt enkelt bara vänja mig vid, rossligheten likaså!! Att han inte vänder på sig är inte nå farligt överhuvudtaget!! oo va jag fick mycket beröm för min MElvin. Han skrattade hela besöket. Tror ni man är stolt eller!! min lilla odåga!!!


Så nu bort med all medicin o bara acceptera att han är som han är. Det är det jag sagt hela tiden att jag velat haft svar på.. SKA han bara helt enkelt vara så här. men istället har jag fått massa skit!! Tror ni jag är glad eller...


Våran alldeles egan odåga!!

Av Jenny - 8 oktober 2009 14:32

ja för nu har det gått flera dagar utan en enda kommentar!! Lite skoj att få kommentarer är det ju....

Av Jenny - 8 oktober 2009 08:32

alltid att det är lika mysigt att sitta hos tant Jenny! Här har ni ett litet bevis... bild från lovisas blogg..

  Min bebis va hos Lovisa såklart..o tro mig han trivdes där hur bra som helst

Av Jenny - 8 oktober 2009 08:00

det blir mycket prat om min odåga här i bloggen. Men det är ju han jag spenderar min tid med varje dag och varje kväll! I morse vakna han kl fem för att få i sig lite käk, somna om gjorde han för att sen vakna upp efter tio minuter. Han ville prutta!!! Så jag la min hand över han o klappa lite, han somna om, Vakna upp igen efter några minuter. prutt prutt!! Stackarn har massa gaser.


Men han somnade inte upp igen och jag va jävligt trött så jag la han i våran säng. La upp han på en kudde så han satt lite grann! han låg där och prata, högre än någonsin. tro mig!! Tänkte spela in men jag va så jävla trött. MEn sen så vakna jag upp kvart över sju, han me. Så vi måste ha somnat. fy fan va skönt!! så idag är vi återigen utvilade. Inte ens Jonas väckte oss idag!!! Jeho. haha


Nu har han fått sin gröt, hallon/päronpure och lite vatten. Så nöjd är han. Idag kommer moster hans oxå hon ska nämligen passa odågan medans jag och Jonas får oss lite kärlekstid.


  Ser han nöjd ut kanske! Precis efter jag tagit kortet spotta han ut allt han hade i munnen. myysigt!! puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards