Alla inlägg under juli 2010

Av Jenny - 8 juli 2010 07:44

solen lyser och natten har varit rätt bra så jag känner mig utvilad. Melvin däremot är en jävla grinunge!! Så fort han inte får hans vilja igenom sätter han igång och låtsas gråter/skriker! Det kan handla om att han inte får stoppa en sten i munnen från att inte få kasta sin mat på golvet!! Jepp han skriker... haha tre årstrotsen börjar väl redan nu.. Men jag kan skratta åt det för han ser så rolig ut när han låtsas kan jag tala om!!


Igår hade vi en toppen dag. Efter barnmorskan gick vi på köpcentrat. Melvin som sovit tre timmar redan började bli trött.. Eftersom jag skulle till slussen så tänkte jag ta mig en promenad och låta han sova under tiden! Jag stack och köpte mig en energiser juice där vi brukar köpa våran smoothie.. Den smakade great! Melvin somnade och jag fick gå med min musik i öronen. 


Efter vi varit på PK och jag fått lära mig att ta emot beställningar göra fakturor och så vidare. Stack vi till indiska borta i sjöstaden och fick i oss mat. Melvin älskade det han skrek så fort jag skulle ta mig en egen tugga.. Bra där unge!! 


Vi kände för att mysa lite efter Melvin somnat så vi gick in på Hemma Kväll och hyrde tre filmer.. Men innan filmen så stack jag ner och träna.. Det blev en kvart på CT därefter bröst och mage! Det va häärligt och det gick toppen. Träningen blev alltså en lång promenad i rask takt, 15 minuter cardio plus bröst och mage!!


Filmen "farsan" va det vi skådade med våra små ögon och jag tycker den va bra. Men den va faktiskt mer sorg i den än komedi. Men jag gillade den. Det värsta va när hunden mådde som den gjorde.. ja jag är känslig oki!! 


Just det innan vi stack och storhandla igår åkte vi upp till lägenheten. Ojoj vilken förändring.. nej inga golv eller väggar är fixade. Men taken är gipsade, golven gjutna, väggar putsade.. ooo snart så.. idag kommer klinkers,kakel och golv!!!!! Fan va nice!!! 


Nu ska jag få i mig min frukost för vi ska sticka till tyresö och bada med mamma och Marlon!!! Med picknick oxå såklart.. Jag har ju en väg framför mig så jag har lite bråttom!! 


Puss på er

Av Jenny - 7 juli 2010 12:07

Jag började göra ordning min gröt här hemma ungefär tjugo över åtta. Melvin började gnälla mer och mer, ramla omkull gjorde han oxå hela tiden. Precis som han alltid gör när han är dunder trött det är som om hans balans sinne försvinner när han blir trött!


Men jag tänkte att jag skulle äta min frukost packa ner sakerna för att sen sticka in mot stan!! Tydligen inte . Melvin kunde inte hålla sig vaken och somnade väl runt kvart i nio.. direkt när jag la han på huvudkudden. Oavsett om dörren smällde, gubbarna utanför klippte gräset han somnade!! Trött är han kan jag ju tala om min stackars prins. Så han fick sova jag ville inte tvinga ut han i vagnen, låta han vänta ännu en halvtimma. 


Medans han sov så la jag mig på balkongen en stund och njöt av solen där istället. Nu har han nästan precis vaknat.. så alltså sov han i tre timmar idag oxå. Varför är han så trött??? någon som har en ide varför? jaja nu ska vi ta oss till barnmorskan kolla lite fötter på odågan! Sen åker jag in mot stan för vi ska till proteinkungen och prata lite, lära lite. 


Efter det.. ja då jävlar blir det träning!!! jonas får fasiken ta Melvin så jag får köra ifred.. Armar står på schemat och jag längtar!! 


Nu har vi ätit våran lunch.. mätta och belåtna börjar han kasta saker omkring sig.. precis som alltid.. 

  

Ser ni att han VET att han gjorde nå fel där haha. min söta prins..


Här kommer även en bild på min älsklings Marlon i sin nya frisyr.. Jag hade velat haft en smalare rand.. Men frisören ville inte lyssna på mig som den 20 åring hon va.. Ja men nästa gång så.. Håret på han växer ju som ogräs

  

Är han inte söt min lilla Marlon. Han är såå jävla duktig med Melvin. Självklart blir det lite avundsjuka och slag.. Från båda!! Men så fort Melvin är lite ledsen springer Marlon till undsättning och gör va fan Melvin vill.. haha.


Nä nu ska vi duscha snabbt sen sticka.. lite bråttom har vi.. haha som vanligt

Av Jenny - 7 juli 2010 07:30

oo va härligt att sitta här med sin egna data, man vet liksom hur den fungerar, vart man ska trycka. Den tycker om att bli knappad på!! Härligt. I natt jag sovit gott.. dock somnade jag väl halv ett och vaknade halv sju men där emellan sov jag som en stock. Jonas tog nämligen Melvin i natt.. hm som tydligen oxå sov som en stock! han saknade nog sin säng. Nu ska jag strax äta frukost och sen tänkte jag faktiskt strunta i att det är jävligt soligt idag tyvärr. För jag vill träna


Jag och odågan ska ta oss en promenad till odenplan för lite träning. Sen bär det iväg mot sickla för att träffa syster cilla för första gången. Melvin ska träffa sin nya barnmorska och läkare. Det blir intressant tycker jag. Då jag hört gott om de där borta! Sen efter det ska vi vidare mot proteinkungen. För jag ska nämligen lära mig att skicka paket och ta emot beställningar.. Jepp sörrni jag ska stå där varje måndag från och med snart.. Så kom gärna förbi och hälsa på vore skoj!!! 


Känner ni er manade att ta med er Melvin på äventyr måndagar så säg till haha..


Nä nu kommer det komma en jävla massa bilder så ni vet.. varning!!


I fredags bar det iväg mot stranden med familjen axner/varteva

    

Melvin blev överlycklig att få återse barnen speciellt Nora. Han är liksom helt förtrollad av henne. I torsdags så ställde han sig bakom henne så fort hon satt ner och stod o klappade hennes hår.. Kramade om henne. Han ville ta på henne hela tiden. Ibland böjde han sig ner och titta på henne i ansiktet, log så stort han bara kunde och drog upp axlarna.. haha.

    

De är rätt många den där familjen. Underbart att träffa alla igen.. 

Sen va Melvin så trött att vi gick hem och mös lite.

  

Han älskar att hålla i den där kudden så det blir nog att köpa en åt han!

Sen blev det fredag.. va gjorde jag då.. hm just det då 


Lördagen stack ju jag iväg och tog tyvärr inga bilder.. 


Sen blev det söndag.. Kalas vankades hemma hos syster. för Marlon ja han fyller 3 år.. min stora kille

  

Av oss fick han fyra vattenpistoler och en slant. Av Mallan tror jag det va så fick han en badring i märket batman.. de sakerna blev favoriter.. han hade nämligen lite svårt att släppa ifrån sig de sakerna och skulle gärna hålla i de hela tiden.. 

      

Vi va ett par stycken som sagt

    

Värdinnan och Melvins gudmor såklart.

Barnen lekte och lekte..

    

Mamman min va ju där oxå ju

  

till slut gick alla och vi kunde vara lite för oss själva.. Faster kriminell med son va och hälsade på 

  

  

Jag ser att det blir lite mycket bilder.. men det är ju skönt att få slippa läsa. haha.

sen blev det måndag. systra min stack till jobbet lämnade monstret med mig och mamma så vi tog oss till stranden.. inte för att det va jätte soligt just då.Men skoj hade vi

   

När vi väl tog oss hemåt blev solen hur jävla stark och gul som helst. Så vi stannade till på lekparken en stund. Jag har lyckats hålla Melvin från att bränna sig.. oavsett om han har varit naken eller inte på stranden.. 

      

Vi va på lekparken en halvtimma.. MED solkräm och jag såg sen hur röd han va.. Så jag plockade ihop oss o stack in.


Tisdag.. mm då fick jag vara ensam med båda pojkarna för mamma skulle iväg med mormorn min till morfar för att hälsa på. Marlon fick vara ute lite på morran på lekplatsen med mormorn sin medans Melvin sov.. Ja han somnade tio.. Sen kom de in.. Marlon somnade kvart över tolv.. och Melvin vaknade kvart i ett. Så de böt liksom av varandra.


Jag fick fria händer av Linda att klippa Marlon så vi tre tog oss en promenad till centrum

      

vi stannade till lite på ängen där utanför

  

Så här såg monstret ut i håret innan! Sen gick vi in.. han va lite skeptisk.. Men satte sig i stolen ändå

  

Melvin ville gärna oxå klippa sig. Men vi tyckte han va för liten för att sitta stilla där i

  

Sen började hon. Jag blev faktiskt inte riktigt nöjd. Jag hade velat smalare och synligare. Men det får bli nästa gång. Ja här kommer en bild. Fan jag  inte laddat upp den på datan. så det får vänta. nu ska jag ta min lilla fis och mysa lite. För att sen äta frukost och sticka till sats. 


Puss på er



Av Jenny - 6 juli 2010 18:18

Jag väntade tills odågan somnade igår sen tog jag med mig systra min till flex gym! Jag börjde träningen med att fettmäta mig.. herregud..de va rätt illa.. men en push för min träning! Sen va lilla Dennis där och det blev rygg tillsammans..


Jag kan tänka mig att han har träningsvärk idag. Nu ska jag snart åka hem.. eller hem till farfar.. Så Melvin och Marlon får vila lite från varandra och ha lite egen tid.. Tro mig det behövs. Hur duktiga de än är så blir det lite för mycket!!


Puss på er

Av Jenny - 6 juli 2010 10:05

Jag har kommit på anledningen.. ja till att Melvin va som han va i morse.. Jag tittade in lite snabbt i munnen på han och där va de.. huggtänderna.. de va på väg ut!! Att jag inte tänkte på det då. Han beter sig nämligen alltid så när tänder är på väg ut.. Han blir arg, kastar nappen och vill vara ifred. Nu är de iallafall på väg ut och jag kan tänka mig att det gör ont! Spetsen har tittat ut på båda sidor.. SEn kommer ju det tjocka..Så det kommer nog göra ont ett tag på min prins!!


Efter min mamma kom hem från sin promenad satte jag faktiskt på mig mina kläder och stack ut, jag tänkte inte men jag va tvungen. Fy fan va härligt det va, jag spurtade även lite granna och det va fan härligt.. så härligt att tårarna tittade fram en gång. haha känslig, jag? Nej absolut inte! Så morron promenixen är avklarad.. jippi!


Här hemma hade det gått jätte bra. Melvin börjar släppa garden nu inför mormor så det är jätte skönt!!


Nu vilar Melvin.Marlon och mamma/mormor ska ut och leka en stund. Sen ska jag ta med ungarna till centrum. Jag har nämligen fått fria händer med Marlons hår.. så vi får se.. men jag har en plan sickan.


Puss på er

Av Jenny - 6 juli 2010 07:34

De tre orden där uppe är ifrån våran natt i natt!!! Melvin har varit rätt ledsen tre nätter i rad nu men de nätterna innan har ändå fungerat rätt bra och man har fått sig lite sömn. Det är jätte varmt i min systers sovrum o tyvärr är jag en människa som inte kan sova med ljud. Fönstret... ja där utanför åker en massa bussar, bilar och mopeder.. så att ha det öppet då kan jag ändå inte sova..TYVÄRR.. kan man lära sig att sova med ljud som en vuxen kvinna?


Inatt va ett helvete. Jag vet inte riktigt när det började men jag har suckat högt många gånger. Min mamma som ligger och sover där inne med oss har även hon suckat högt många gånger.. Systern min vet jag inte för hon har haft sin plats i soffan.. hehe.. Men Melvin har varit jätte ledsen/arg hela natten!! Jag har blivit rätt arg jag med men inte visat det eftersom det tydligen är något som stör min lilla prins.. Men fy fan va jobbigt det har varit i natt..


Sen till slut somnade han jag tror att kl va då nästan halv 6.. och så vaknade han upp kl 7. hur jävla förbannad som helst. Herregud barn.. han va riktigt förbannad. Kastade nappen, putta bort både mormor och mamma.. Han ville vara ifred och skrika argt.. Sen ville jag ta han i famnen för att ge han lite tröst.. ja då sörrni.. började han slå mig.. för han skulle vara ifred!! haha min lilla prins.. hahaha.. Ja jag skrattar nu.. för på en sekund gick det över och han började kramas och skratta igen..


Han måste ha sovit fortfarande när han började skrika.. o så tog jag upp han.. alltså väckte han.. Antingen blev han rädd och visste inte vart han va.. eller så va det nåt annat. Men arg som fan blev han iallafall!! Han kanske hade en mardröm som jag slet upp han ur..


Eftersom det gick över så snabbt.. inte ens lite snyftningar så måste det nog varit en dröm och han insåg sen att han va trygg där med mamma och mormor.. Sen ropade han in Marlon som fick komma in och mysa en stund.. Nu sitter pojkarna i MArlons rum och leker så fint!!


Jag tänkte börja promenera mina fettisar idag.MEN jag tänker inte det längre för jag är sååååå j'ävla trött utan någon som helst sömn i natt.. Sa jag att vi fick lägga oss skavfötters för att han skulle somna!! Så mina promenader fr börja imorrn. Idag tänker jag vila hela dagen lång... barnvakt eller ej.. Melvin kommer somna sen ändå i några timmar då kan jag och Marlon mysa i soffan framför en film..


Puss på er


Av Jenny - 5 juli 2010 21:18

Hallå..  lördagen va helt toppen för mig. Vi startade dagen med sol och bad, jag min syster och pojkarna! Vi kom väl dit ca kl 9 på morran och stack därifrån när de flesta började komma! Men jag skulle ju iväg!


Jag tog buss till svärfar för att hämta upp mina saker för att jag därefter skulle vidare med en annan buss till min Tess! Jag kan ju tala om för er att hon vilseledde mig.. alltså jag blev lite lätt stressad. jag sa åt henne att jag kollat upp hur jag skulle ta mig men hon tyckte jag skulle ta en helt annan buss!! Jag lyssnade som sagt på henne och tog den andra bussen.. Men istället för att åka dit jag skulle tog den mig lite lätt fel. JAg ringde upp henne och va lite lätt panikslagen då jag inte hittar där inne istan.. Men jag hittade till slut.. haha.


vi hade nämligen bokat rum på scandic park för en trevlig kväll. Vi tänkte lägga oss ute och sola men herregud va hungriga vi blev.. jag blev så hungrig så jag berättade att jag kände mig lite tjurig.. Vi gjorde alltså oss lite fina för att sen inta ett bord inne på vapiano. Där vi fick en härlig oxfile pasta.. haha Tess ja hennes pasta va extra god då ett hårstrå SATT FAST i en kött bit. inte att den låg där i talriken utan den satt verkligen fast i köttbiten.. ÄCKLIGT... Men hon hade ju lilla Jénny med sig o hon fick en ny. mohaha!! Vi hade det super trevligt.


Mätta och belåtna tog vi oss en liten promenad men jag kände att mina gäspningar kom tätare och tätare.. utan att vi ens behvöde säga nåt tillvarandra utan bara titta i varandras ögon .. så stegade vi mot 7 eleven och inhandlade lite godis för att sen gå upp till rummet och titta tv o äta godis.. Men jag kan ju tala om för er att jag decka innan kl tio på kvällen. hahaha katastrof!!


Men vi hade en super trevlig kväll tillsammans och det ska vi nog göra om lite oftare kan jag tänka mig.. Morronen bestod av en härlig hotellfrukost.. lite snack fr att vi sen skulle sticka hem.. kan ju tala om för er igen då att Tess . ja jag kom lite rätt men hon sa fel ställe igen. hahah så vägbeskrivning är inte något hon ska ägna sig åt!!


Jag skulle till tyresö för att hämta min odåga plus att min Melvin hade kalas..jag kom till gamla stan fr att sen fortsätta mot gullmarsplan.. Men vet ni.. resan till tyresö som redan tar sin lilla tid.. ja den tog längre tid då tunnelbanan inte fungerade. Men fram kom jag till slut svettig och jävlig.. Hittade min familj med mitt barn på hamburgerstället i tyresö.. han åt och va belåten!! Han hade haft det toppen..


Kalaset.. ja folket kom.. det fanns en massa gott att äta.. högljutt men trevligt hade vi det!! Marlons bästa presenter va nog vattenpistolerna han fick av oss och en badring i märket batman.. För han släpper typ inte de sakerna ur sikte!!


Jag har haft toppen dagar här ute i tyresö trots att jag inte har min data med mig haha.. Jag är kvar till imorn kväll.. då kommer lite bilder.. puss på er

Av Jenny - 5 juli 2010 07:24

Hallå på er alla glada! Ja jag har låtit bloggen vilat i några dagar för jag är hos min syster och jag är inte jätte glad på att använda hennes data då den inte fungerar som jag vill. Det sämsta är att jag inte kan ladda upp bilder så det får ni vara utan i detta inlägg!


Jag har inte tränat sen i onsdags då det varit så jävla fint väder att vi prioriterat stranden med barnen! Men torsdagen va ju regnigt och skitit.. Egentligen hade jag velat träffa min Sofies Linda MEN på torsdagen bad min syster mig om hjälp med hennes monster och jag kan inte  säga nej då ju.


Så jag ringde Amina och vet ni vad.. flickan kom och hämtade mig så vi gjorde en avstickare på willys i sickla jag hann även med att köpa mig en bikini inför de varma dagarna vi väntade oss! Sen stack jag och odågan för att hämta Marlon på dagis! Dagen blev toppen.


Fredagen stack jag och Melvin till stranden här borta i tyresö för att träffa upp Dessie med barn och alla hennes sykon plus mamman sin. Jag har inte träffat de på tio år så det  blev ett kärt återseende! Vi hade en toppen dag även då. Kvällen Ja då hade jag tänkt att åka hem men lämna Melvin hos moster sin. Men planerna blev andra. För systern ville gå ut och dricka ett glas cider med våran Alenka. Så jag stannade kvar i tyresö för att passa pojkarna!


Men på lördagen stack vi tidigr till stranden innan jag skulle iväg. Att ha två springande monster på stranden roade både mig och min syster. ..hahah.. De ville bada.. sen skulle de inte bada.. sen skulle de bada.. ja ni vet väl hur det är.. tur att man har en unge som vill sova sen mitt på dagen. Så en timma fick jag för mig själv och Marlon.. som jag tvingade i vattnet.. mohaha.. Ja men va fan .. badkruka det funkar inte riktigt för mig!!


Sen lördagen.. ja den kommer i ett annat inlägg fr nu ska vi äta frukost.. jag är fortfarande i tyresö min mamma har kommit från gteborg och hälsar på.. Vi har det toppen. Jonas är skiit duktig och jobbar på lägenheten så fort han får tid över. Idag slutar hans jour.. så han ska till lägenheten.. Vi båda två längtar oerhört efter vårat hem så vi kan umgås igen ordentligt.. mysa.. busa.. bara vara en familj liksom! Men det kommer snart.. än så länge blir vi glada fr det lilla vi får.. eftersom vi väntar oss en toppen lägenhet.. och en massa tid för varandra!!


Nä nu ska vi äta sen sticka till stranden.. Men ikväll sörrni blir det träning fr min del när linda kommer hem från jobbet!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards