Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Idag är

Av Jenny - 23 oktober 2009 10:03

det nog ingen ide att ngn av er där ute försöker höra av sig till mig! För idag går dagen i tjurskallarnas tecken! Melvin ville självklart ha mat i natt oxå. O jag som den idiot jag är lyssnade på min barnmorska. hon sa.. försöka att inte ge han mat. Så han va vaken från 12 till 1 till slut fick han sin mat då somnade han om.. fan tänk om jag gjort så direkt!!! Sen vakna han kl tre fick suga några klunkar o somnade om igen. SEn vaknade odåan kl 5 o så bestämde han sig för att vara vaken då! jag tog upp han och la han mellan mig och jonas.


Så fick han ligga där och gråta prata eller va fan han gjorde för jag är så jävla trött. JAg är så trött att jag mår iLLa! Jonas tog upp han en stund men jag va så arg och trött och ledsen så jag kunde inte somna om. Arg va jag för att Jonas inte riktigt förstår att jag kan vara trött. Han som har jobbat hela natten. det är han som borde vara trött.. mm ja ni vet hur det låter tror jag!


Så jag ringde min mamma och bröt ihop typ. Så prata vi lite, jag va lite tjurig då hon började prata om ifall han ska börja på dagis o så vidare. Ja han ska börja på dagis men nu ringer jag för att jag är trött o inte har fått sova på lite mer än en vecka!! haha ja ni vet väl hur det låter det me tror jag


MEn så kom min mamma på en sak. MElvin har ju fått ersättning på recept förut den är inte så söt. Men så har vi börjat med nan nu för att skippa från apoteket. Nan är väldigt väldigt söt men det är inte recept ersättningen! Förra gången när jag försökte byta till nan så ville han även då ha  mat mitt i natten. Så jag slutade .. Och det här började jufaktiskt när jag började byta ut skiten mot nan. Så jag tror han är sugen på socker när han vaknar så där mitt i natten..


Va tror ni.. kan det vara ngt? För igår när han skulle ha sin välling för första gången så vägrade han ju.. Ja för den är ju absolut inte söt ngnstans.. så blanda jaglite ersättning i. då gick det!! MEn nu måste jag sluta med nan för att få han att sova på natten..

Tänkte även meddela att odågan oxå är tjurig idag.. jävligt tjurig.. gnäller och gråter hela tiden.. FAST HAN ÄR I FAMNEN! Så att få han ur socker skiten.. helvete hahaha..


Om det nu kan var det

 
 
Alfva

Alfva

23 oktober 2009 10:20

Fy! Förstår om du är toktrött nu ju! :( Du skulle behöva få gå och sova ikapp någon timme, det hade ju gjort underverk (både för humör och kropp)

Det kan säkert vara en teori det där med sockret, eller så är NAN inte lika mättande som det ni har haft på recept? Eller så har han någon utvecklingsfas igen?

Varför tyckte inte barnmorksan att han ska få mat om han är hungrig mitt i natten?

Stoooora kramar till dig iaf

http://alfvan.wordpress.com

 
Alex

Alex

23 oktober 2009 10:26

Stackarn, redan sockeerberoende! Men han är väl så stor nu att du kan proppa i honom en massa mat och sånt? Du kanske tom kan börja avveckla ersättningen ju!

http://tantalexandra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards