Alla inlägg under mars 2010

Av Jenny - 18 mars 2010 07:13

på er där ute!! idag är jag en bättre, gladare och piggare människa!!! Haha igår gick det knappt att snacka med mig. Men såna dagar har man vissa dagar. 


Natten idag har varit bra Jonas fick sova i annat rum o melvin i sängen med mig. Han vaknade såklart upp kl fem. men vi låg o halv sov till kvart över sex. sen gick vi vidare till soffan för lite mera mys! Nu sitter han och leker med dvdn.. det han absolut inte får göra. MEN han rör den faktiskt inte utan han har en leksak som han ska lägga på hyllan sen ta ner sen lägga tillbaka sen ta ner!! mmm det är hans nya lek o den vill han göra överallt. När han sitter i vagnen då är det i skötväskan sakerna ska ner i sen upp sen ner sen upp!!


jaja. igår när jonas kom hem så gjorde vi i ordning oss för att sen ta oss till sjöstaden för en härlig middag. Det blev fyra små rätter för mig. Men fy fan det va faktiskt inte gott, jag har nog inte ätit det på flera flera år.  Men va sugen på lite allt möjligt. usch jag kom iaf ihåg varför jag inte ätit det på ett tag!!!


Nä nu ska jag och odågan äta frukost för att sen ta oss mot Sickla där vi ska träffa upp fina Therese och hennes Max. De kommer ända från Solna för att leka med oss.. Therese är jonas kompis syster som är hur go som helst.. 


Jaja nog om det oxå.. mm svamlar är det jag kan. .men jag är så glad idag haha..nu ska ni få se va Melvin har lärt sig.. kolla då.. kolla..

Av Jenny - 17 mars 2010 16:49

verkar vara fullspikad'!! Det gillar vi. På lördag då ni.. ja då ska jag jobba. JOBBA jippi jeho!1!!! Det ska bli så jävla skönt att få göra nåt annat än att bara vara mamma. Jag längtar. Sen kommer jag säkerligen vara super trött på kvällen MENskoj ska det bli!!


Sen kommer familjen min o hämtar upp mig för lite lördags mys.. vi får se vart och hur men mys ska vi ha iaf!! För vi är ensamma hemma! Sen på söndag bestämde vi oss för att vi är sugna på brunch!!


Vi ville gärna att våra nyfunna vänner Tess och Mattias skulle följa med men det får vi veta på fredag. haha ja de är upptagna människor!! Men annars går vi själva o svullar i oss en massa gott!!


Just nu sitter jag i fåtöljen framför tvn och är tjurig.. haha ja jag har mens, ont i huvet och är trött IGEN!! Jag hatar dessa veckor man blir sig inte lik ngnstans över huvudtaget!!! Jag blir slö, bekväm och jävligt tjurig.. puss på er

Av Jenny - 17 mars 2010 13:44

nu känner jag mig som en mäniska igen! Jag va så jävla trött i morse, så jag satt här o längtade till att Melvin skulle bli trött o vilja sova!! 


Vi somnade runt nio tiden och vaknade upp vi tolv tiden.. mm häärligt!!! Sen har vi båda fått i oss lunch o nu sitter vi här o bara njuter av varandras sällskap.. haha. Melvin sitter på golvet med ALLA sina leksaker o det han väljer... jo det är tandtråd!!!


De är roliga de små liven.. 

Av Jenny - 17 mars 2010 08:18

så låter Melvin så här.




Sen sover han någon timma från nio eller tio. Sen börjar han igen!!

Av Jenny - 17 mars 2010 08:09

fotpallen vi köpte igår satte jag ihop i morse!! Melvin blev jätte rädd för alla bitar och började gråta o vifta med händerna så fort de råka komma lite för nära!


Men ihopsatt blev den till slut och jag tycker den är perfekt för Melvin att träna på!!!

   Men det tycker inte han. Så han fortsätter dit han absolut inte får vara.   

Vi hamnar i bråka varje gång han är där men han ger sig inte i första taget!!!!

Av Jenny - 16 mars 2010 20:50

.. mm Jonas lyckades hur bra som helst!! BRA DÄR!! Efter middagen begav vi oss mot ikea.. tyvärr blev det lite sent o jag kände mig som en dålig mamma då jag visste att Melvin behövde sova!!! Så jag va lite elak mot jonas o tyckte det va hans fel haha. Men det va jag som velat åka dit. haha ja så är det när niagra fallen är på besök!!


Men vi stack.. Melvin somnade i bilen så fort vi åkt ut från parkeringen. Så medans Jonte myra stack in på ikea satt jag i bilen o tittade på min sovande bebis!! Uppdraget på ikea va att hitta en fotpall som Melvin kan träna sig på. För han vågar inte ställa sig upp mot farfars möbler då de är lite för höga!!


Och eftersom Melvin faktiskt ställt sig upp både hos Linda och Camilla så ville jag inte att han ska glömma att han kan!! Så vi fick med oss en lite större fotpall hem som han ska få träna på. 


Imorn ska jag till frisören o bli fin i håret.. vem som ska hjälpa mig med Melvin vet ja fan!! Får jag ingen hjälp får jag hålla tummarna att han klarar av att sitta där själv. fan jag tror inte det riktigt kommer funka.. Men vi får se va som händer.. Än är det inte dags.. hehe.


puss puss

Av Jenny - 16 mars 2010 20:40

va trött jag är. Mina ögon är alldeles röda kan jag tala om. jag sitter här och kisar med ögonen för att kunna hålla de öppna!! Desperata kan jag glömma att jag kommer vara vaken till!! 


När jonas kom hem gav jag han instruktioner hur man gör chili con carne... han sucka och sa ojda!! haha. Men jag struntade it.. o stack ner till gymet i källaren där jag körde hårt med mina armar. Det sved och jag svettades. hääärligt!!! Jag älskar min träning även om jag går till skit gymet nere i källaren!!! Då får jag som sagt ha min musik o hur högt jag vill. De har det mesta o det de inte har... nej då hittar man på andra saker istället! Så träningen gick grymt bra faktiskt!!


puss puss

Av Jenny - 16 mars 2010 14:45

promenerade i 80 minuter! Det blev bara 80 minuter för Melvin vaknade och blev tydligen akut hungrig och ville absolut inte vara med nå mer!! Så vi gick till första bästa hållplats o inväntade bussen!! Men promenaden va härlig, skön och svettig!!! Ja jag traskade på ordentligt det sved i skinkorna!!


Men det va lätt att gå då det va så härligt ute

      


Hemma hos farmor väntade en god lunch av potgratäng och kassler!! Melvin kände sig hemma direkt och började babbla o ha sig. GAmmelframor fick sig lite mys hon me!! Sen tog vi oss en promenad tillsammans. Efter en stund hoppa jag och odågan på bussen då vi va hur trötta som helst.

    


Nu sitter vi här hemma o bara softar


puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards