Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Jenny - 11 mars 2010 16:19

blev en lugn dag för mig och min odåga! Han är inte sjuk.. ännu haha. MEN han är lite mer förkyld och rosslig än vanligt så jag valde att ta en inne dag idag. Så han inte blir sjuk!!! Bättre att förekomma än att förekommas.. eller va säger ni! Jag längtar tills Jonas kommer hem.. oo nu tänkte ni. va gullig hon är.. haha ja men jag längtar för att jag ska gå och träna. oavsett om det blir gymet här nere eller sats.. Så träna ska jag!! 


Men vi har iaf haft en mysig dag med lite lek och sång! Melvin han är ju som sagt ett härligt barn som varit lite sen i utvecklingen. Men sen första gången han vågade gå efter gå vagnen har det börja hända saker. Han har börjat krypa, han kan ställa sig upp om han håller i ens händer. Han har förut inte kunnat ställa sig upp själv genom att hålla i saker så vi har varit tvungna att hjälpa han. MEN nu så .. nu släpper det sk ajag tala om!! Han är lite feg med farfars soffa då den är rätt hög men hn försöker..


Och han lyckades idag.

  

Varje gång han lyckas blir han så himla glad!! Stå själv det har han kunnat några dagar nu om jag hjälpt han upp så att säga. Men nu när han kan ta sig upp själv så släpper han händerna och står.. jag blir väldigt rädd o råkar hoppa till ibland haha då får jag ta fast en fallande Melvin!! Men är han inte duktig


Nej usch jag måste ta mig o börja städa här borta i danviksstrand för farfar kommer hem imorn. O tro mig det ligger saker överallt i hela lägenheten nu när Melvin kan röra sig överallt!!! 

Av Jenny - 11 mars 2010 14:13

Jag tog på mig mina kläder, melvins kläder för att vi skulle ner till gymet. Jag låser upp omklrummet för tjejer ochska precis skutta in till själva gym delen. Då hör jag det, radion är på. Det är alltså någon som redan är där inne och tränar! I detta hus är det rätt så mycket äldre människor som bor. Och jag tror inte det skulle uppskattas om de såg att jag hade  med mig min bebis där inne!!Så jag öppnade inte ens gym dörren o tog hissen upp igen till 7 våningen. Ja jag ska ändå träna sen när jonte myra kommer hem. Eller så drar jag ner efter min lunch istället för nu börjar jag fan bli hungrig!


Puss puss

Av Jenny - 11 mars 2010 13:31

inte hemma på hela långa dagen! Vi hade en massa fuffens för oss. Först drog vi oss mot Sickla där vi träffade en massa roliga mammor, jag fick även med mig Amina från tyresö!! Tyckte hon kunde få komma ut lite o inte bara sitta där borta i tyresö och ha tråkigt, jag vet exakt hur det känns!


Vi satt och snackade bebisar.. det blir mest bebis snack och absolut lite snack om irretations objekt som faktiskt finns, avundsjuka människor som inte bara kan låta andra ha det bra och vara lyckliga!!!  Vi blev många. sju mammor bombaderade cafet med alla våra barn oxå!!! haha. Ja ni skulle sett hur vi bredde ut oss! Kort på alla glada mammor kan ni hitta hos Alexandra!


Jag skulle egentligen ha träffat fina Malin från sats men det bidde lite missförstånd mellan oss så mötet blev inställt! Men Lovisa ringde Alex och frågade om hon va kvar så vi gick och mötte henne igen, de två tog sig en varsin fika och jag tog mig en liten promenad så Melvin kunde få somna lite granna! Sen gick jag tillbaka in till flickorna för ännu mera snack!! 


En trevlig dag i Sickla tack alla mammor!!!


Efter lunchen och allt annat så SKulle jag och Melvin hem till min bonus syster Camilla

 

här står hon med min brorson!


Så hon hämtade upp oss med röda faran sen drog vi hem till henne ochhennes små råttor

   melvin va lite rädd för den ljusa i början men sen blev han tuff och ville gärna klappa.. Jag trorhan blev rädd för kasper är så liten o han visste inte om det va en hund eller en råtta. mohaha.. Nej de är alldeles för fina!!


Ceaser han tycker om mig hur mycket som helst o vill gärna kramas och mysas! Vi åt en härlig middag som blev rotfrukter och kyckling i ugn.. smaskens! En mysig kväll o det ska vi göra om lite mer nu när vi typ bor grannar!!


Sen kom jonas o hämtade oss så vi kunde komma hem och vila efter en lång dag!! 

nu ska jag dra ner o köra lite förbränning som sagt haha. puss på er

Av Jenny - 11 mars 2010 13:26

har jag blivit en människa igen. Alltså jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna i morse fy fan va trött jag va!!! Men nu har vi sovit i två timmar, odågan har fått sin lunch o jag ska klä på mig för att köra lite förbränning innan min egna lilla lunch! Förbränningen när jag har Melvin med mig blir inte så jätte lång tid då han tröttnar på att sitta där nere o inte få röra så mycket saker! 


Men 20 minuter minst brukar jag hinna med iaf!! Sen ska jag ner o träna lite mer när jonas kommer hem!!


Jag har nämligen bestämt mig!!! jag ska köra hårt nu i tre veckor.. till att börja med!! Jag tänker sticka när Jonas komme hem.. mat ja den kan han fan laga själv då han inte är så jävla mötesgående!! Jag har sagt att vi kanske kan dela upp veckorna så Melvin får  äta middag och umgås med familjen på kvällarna. Men tyvärr icke! 


Så nu tänker jag sticka när han kommer hem nästan varje dag o träna.. i tre veckor ska jag börja för att se vad som händer!! Ja min träning har blivit lidande av alla jävla sjukdomar här. Så nu vill jag ta tag i skiten o eftersom jag helst inte får ha Melvin på barnbassningen för läkarna så får vi göra så här!! Så nu jävlar. Jonas har tyvärr jouren denna vecka men gymet nere i huset fungerar aldeles utmärkt de sista dagarna!! Jag känner mig glad inför mitt beslut då träningen är en del av mig. Får jag inte träna blir jag bitter och elak!! mohahaha


puss på er

Av Jenny - 11 mars 2010 09:09

är jag alldeles för trött för att göra något överhuvudtaget!!Natten till igår kunde jag inte sova. Natten till idag sov jag jävligt hårt och djupt.. Men då skulle odågan vakna kvart över fem ochvara vaken!! Han satt där i mörkret och försökte väcka mig. Han gav sig inte försn jag tittade på han och sa gomorron! 


Så jag är som sagt för trött för att göra någonting överhuvudtaget just för tillfället!!! Ni ska få lite mer roliga inlägg efter jag vaknat till!! Men idag blir en dag då jag stannar hemma och tänker inte röra mig ur fläcken från soffan eller sängen!! Jag längtar tills Melvin ska sova sin förmiddagslur.. tro mig att jag oxå ska sova då.. det svider i mina ögon!!


Det enda jag ska ta mig till att göra idag är att träna när Jonas kommer hem. Oki med det sagt så börjar ungen att gnälla o i mina öron låter det alldels utmärkt för då är han trött. jippi.. godnatt

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards