Alla inlägg den 14 april 2010

Av Jenny - 14 april 2010 21:28

FLUFFY!! Hon har levt med våran familj i 13 år. När hon va en liten bebis så kan jag tala om för er att min lilla syster som faktiskt va liten då. Ja hon fick flipp på vovven. För hon ville göra precis som hon själv ville. Så hon stack o Linda ja hon lämna hunden och stack hem haha. 


Fluffy florens visste vart det fanns en gyttje pöl när hon va en liten valp. Så vi varnade de som gick ut med henne att inte släppa henne lös för hon nog troligen skulle sticka iväg dig! Vägen dit. ja den va inte kort utan det va en bit. Men hon hittade. För hon älskade verkligen att bada i gyttjepölarna. Vi själva lärde oss aldrig att detta skedde så självklart släppte vi henne. O vi fick springa efter för att sen ta upp en vit golden upp ur en svart gyttjepöl. 


Mat.. det va något hon älskade, spelade ingen roll om det va en apelsin hon fick eller en tomat. Självklart gillade hon kött mest och visste exakt va korv va. På min 18 årsdag smaskade hon på min tårta. Men även på min student tog hon en tugga av min tårta. Så hitta mat på bänkar det va hon proffs på!!


hon älskade att "guffa" smysa med gräset.. gno in det gröna i sin vita päls. Om hon lätt blev smutsit.. nja ibland så! Efter några år så flyttade hon med mamman våran till göteborg där hon har stannat sen dess. Men så fort man har kommit och hälsat på har hon velat dela den 90breda sängen med en för att bara mysa!!


   Våran Fluffy florens!


R.I.P Fluffy!

Av Jenny - 14 april 2010 20:57

min odåga för natten. Det börjar kännas att det är jag som gjort det varje natt i några dagar nu!! Man behöver fan avbelastning några dagar/kvällar i veckan. Tyvärr blir det inte så när jonte myra har jouren. Sen veckan efter är det så mycket annat han missat han vill ta igen så då kan det bli lite knas även den veckan.. Men men det ordnar sig väl ngn gång det me. Men nu vill jag inte ta nå mer kvällar denna vecka och tro mig.. det kommer jag inte att göra heller!!!


Träning sker isånt fall när odågan somnat. Men jag är iaf gladare idag än va jag va igår och det är ju härligt. Snart har vi vårat egna hem oxå och jag tror att det mesta kommer kännas mycket lättare och enklare när vi väl får flytta in!! 


Nä här kan jag inte sitta o vara trött, bättre att gå och lägga sig. Godnatt på er

  


Det finns en tjej som heter Tess, en som jag faktiskt nästan precis har träffat. Men fasiken du gör mig ju lycklig!!! 

  

Vi är väldigt lika på många saker men oxå väldigt olika på andra saker. O de sakerna vi är olika varandra på, lär vi av varandra istället!!! Det är väl så det ska vara. ge och ta. Sen är det klart att du håller med mig.. hehe. men du vågar även vara ärlig om du inte gör det. .. så nu är det sagt o NU ska jag fixa mig för kvällen

Av Jenny - 14 april 2010 19:30

en massa saker. På morran drog vi  mot proteinkungen för att hämta upp en massa produkter till alla möjliga människor. För att vi sen hade en tid på SÖS för Melvin. För hans lungor ni vet. Rossliga fisen liksom!


Det va härligt att träffa läkaren både jag och jonas tycker han va bra och vi fick ett förtroende för han. Idag va melvin så klart bra i andningen. Men jag berätta som det va att han blir lätt andfådd, sover ca fyra timmar om dagen plus natten. Ja en massa saker. 


Doktorn ville inte släppa Melvin som tur va utan nu ska vi göra en undersökning på hans lungkapacitet. Och det ska de göra medans han sover. D e ska inte söva han men han ska få nåt så han sover lite tyngre än vanligt. Visar inte det något så fortsätter det. MEN vi slipper en massa mediciner iaf. Men som både jag och doktorn sa. Melvin kanske helt enkelt bara är en rosslig kille. O är det på detta vis ja då växer det bort när han blir större. Som doktor även sa, att det kan bli lite jobbigt om man måste uppsöka akuten varje gång han får en förkylning är ju inte heller jätte roligt. Men nu är iaf odågan i goda händer och det känns toppen!


Efter sös drog vi vidare mot mäklar huset där Catta sitter och arbetar. Jonas titta in med en massa varor från PK! Jag och Melvin satt i bilen o vänta så snällt för att vi sen skulle ta bilen och sticka till Flen. Ja nu har vi lånet och allt är klart för lägenheten jippi!! 


Medans Jonas va hos bankmannen Erik va jag och Melvin hos JEssica och Alice!! Det är alltid så härligt att träffa de. Vi pratade en massa som vanligt trots att Jessica va illamående av sin graviditet.. haha jag höll låda iaf!! Men det va skönt att få ventilera sig lite och Jessica är alltid så bra på att lyssna men även kommer hon alltid med massa smarta ord som värmer i hjärtat!! Tack för idag tjejen!!! 


Väl hemma ställde jag jonas i köket och själv drog jag ner till gymet i källaren. hade absolut absolut ingen lust MEN jag körde crossen i 25 minuter iaf. Bättre än inget.. svettig och dann blev jag.. jippi.


Nä nu ska jag umgås med min son, pappa jonas drog iväg mot gymet.. puss på er

Av Jenny - 14 april 2010 19:27

Så blev Melvin väldigt tyst, han prata inte o va helt enkelt bara helt tyst. Ni som känner min odåga VET att det är inte vanligt ens när han sover!!! Så jag började leta efter han.. jag hittade han inne i badrummet

  

Där han hittat toalettrullen. Förr har han ju inte kommit upp dit men nu när han kan själv så når han det mesta!!!

Av Jenny - 14 april 2010 18:51

ju super fint väder! Men jag och Melvin höll oss inne för jag inte va på världens bästa humör. Efter kl fem fick jag lite dåligt samvete så jag tog på oss våra ute kläder för att gå ut en liten stund innan middagen iaf. Lite sol och frisk luft för oss båda! 

    

han tyckte det va hur mysigt som helst att sitta där i gräset.. letade efter fåglarna som lät konstigt! Peka lite här o var för att fåglarna lät ju lite överallt haha.  

Vi va väl ute i en halvtimma iaf. Bättre än ingenting. Sen gick vi hem och fick i oss kyckling och ris som pappa Jonas lagade... mmm han kan om han vill.. det har jag fått veta nu haha

Av Jenny - 14 april 2010 06:56

Jag sitter och tittar på the voice. Det är en tjej som skickat in sitt ex gymkort som hon vill att de ska förstöra.


De va kära men han började träna och blev mer och mer kär i sin träning istället. hahah tycker det är lite komiskt......... Att det kan bli så där för killar. Vi tjejer vi kan träna, vi kan dansa, skaffa barn ja vi kan göra så mycket men fortfarande kan vi låta våra pojkvänner komma först. 


Melvin somnade åtta och vaknade halv sju i morse utan välling i natt bra där. MEN han har sovit jätte jätte oroligt jag trodde ja hade en virvelvind i sängen bredvid mig.. JA han fick sova med mig i natt för jag orkade inte ta tag i nåt annat! Men shit va han har snurrat runt, låtit, tapppat nappen, snurrat runt, sparkats. Men han har iaf sovit det är huvudsaken!


Nu ska vi göra oss i ordning här hemma för att sen ta bussen mot SÖS han har ju sin tid på astma och lungmottagningen, ÄNTLIGEN! Får se va de kommer fram till nu. Det är ju synd om odågan min. Han älskar att leka och röra sig men så fort han rör sig lite för mycket blir han andfådd och trött. Han är ett år nästa vecka men sover fortfarande nästan fyra timmar på dagarna.. plus nätterna!! 


Jonas kanske följer med han är iaf ledig vi får se. Han är väl trött då han kom hem jätte sent igår han åkte och träna på kvällen o kom int ehem innan jag gick och la mig. Väcka han vill jag helst inte göra. Men håll tummarna. 


puss puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards