Alla inlägg den 15 april 2010

Av Jenny - 15 april 2010 23:05

Jonas satte inte på den dåliga filmen så jag va ju tvungen o bara se början. Men jag stannade den va bra. HEMSK! Fan va man blev rädd då. Är ni som jag, sitter och håller för ögonen men lämnar en springa så man ser lite lite granna haha. Jag har fått för mig att det blir mindre läskigt då!!


Men fan hjärtat banka där inne trodde nästan hjärtat skulle hoppa ut ur munnen på mig! Men jag såg klart o nu sitter jag här med huvudvärk för att jag är så trött!!


Imorn blir det träning och en massa jävla bak inför kalasen i helgen. Vi har inte planerat eller förberett nåt men det är vi i ett nötskal!!!!! Haha 


På lördag är det, Jenny, fredrik och Gudrun från Jonas familj. Kenneth, Maggan o hennes tre döttrar, jonny med sin robin, Siwan. från min familj. Sen blir det Adde Cicci med deras wille. och Tess med Mattias. Som ska få en massa tårta och bullar.


Söndag. mm då är det min familj. Danne, Carro och deras fyra barn. Marita och Marcus. Maggan, Jimmy, Sofie, Enar och lilla Isak. Linda, Ken och Marlon. Janeth, Emelie, Nathalie. Malin och Avalon. Amina och Tindra(Kanske). Är det någon jag glömt? De två sistnämda mammorna är inte min familj men  de hänger me liksom. Om vi är många.. hm men ändå fattas. Min mamma och en kusin med sina två barn.. 


Catta och Kim kanske kommer ngn av dagarna men de är ju barnfria o vill säkert hitta på nåt romantiskt. 


Av Jenny - 15 april 2010 20:55

Ringde pappa jonas och tyckte vi kunde ta oss mot stan för att lämna hans deklaration han glömt hemma! Självklart kunde vi det vi tog oss till sjöstaden för att därifrån ta bussen mot skanstull, längre ville vi inte ta oss för vi skulle ju hem sen!!


I skanstull medans vi fick vänta på bajsbilen så blev ju Melvin hungrig såklart. Jag tänkte hm ska vi testa en korv med bröd..


Mycket riktigt fick det bli en kokt med bröd

   

Melvins första korv med bröd. Om han gillade det? Ja det kan jag säga att han gjorde. Hela korven åt han upp förutom den sista lilla snutten jag kasta för jag tyckte den va kall. O det är väl inte gott att äta en kall korv. Men han åt korven med bröd o allt!! Är han inte för go.. mitt lilla matvrak. 


Efter vi lämnat det vi skulle började vi bege oss hemåt nacka. Jag började gå mot tjärhovsplan för det va soligt och vi ville inte sitta på en varm buss. Jag har ju inte det bästa lokal sinne som de flesta vet. Så efter vi gått ett tag började jag bli lite osäker på om det va rätt väg. så vi ställde oss där mitt i vägen för att invänta bussarna så vi kunde se vilken väg de tog.

  

Ja det va väl lite pinsamt att vi fick göra så men vi tog lite kort i väntan på bussarna haha. Sen kom de och vi fortsatte våran färd. Mitt i allt så såg jag en stoor lekplats med en massa lekande barn och mammor/pappor. vi stegade dit för jag tyckte Melvin kunde få leka ute lite i solen. tyvärr va alla gungor upptagna men lika glad va Melvin för det

         Vet inte om det syns. Men Melvin älskade att leka i sanden. Han skulle gärna kasta den oxå hur som helst och på vem som helst.

   här fick han syn på två tjejer han riktade sanden mot. De gick därifrån haha. 

Det va när han började äta stenarna och inte gav sig va jag än gjorde som vi började sopa av all sand för att sen fortsätta vidare våran promenad. Mm för jag kände att jag inte hade någon lust att åka till sjukan denna vackra dag!


Till slut kom vi dit vi hade planerat och våran buss kom efter en minut. Väl hemma tog vi oss ett varsit mellanmål för att sen gå in o mysa lite i sängen. Förhoppningsvis få ungen att vila lite. MEN det gick så där.. Så fort han somna började han slå och dra migi håret.. hanv ille alltså inte sova. Men jag fick han till slut att sova. Det tog bara 40 minuter. Efter det Ja då kom pappa Jonas hem lite otyst... hehe


Nu på kvällskvisten har vi varit iväg i stan o bara tittat runt lite. hyrt lite filmer. Men jag sa åt jonas att sätta på den dåliga filmen ikväll för jag kommer nog decka här framför datan. hehe


Nä godnatt kram på er.

Av Jenny - 15 april 2010 16:18

Jag och Melvin tog vårat pick och pack o stack hemifrån vi halv tio tiden. vi skulle nämligen möta upp Lena med sin lilla Folke på tre månader!


Jag hade tänkt att vi skulle ta en promenad så odågan somnade. Men jag tänkte om och lät han vara vaken istället med att ta bussen dit bort! Lena och Folke va redan där, de fick lyssna på en tant som aldrig slutade prata om hur det är att ha sina barn på barnpassning. Jätte skoj men inte i 40 minuter va!! 


Så jag lämnade in Melvin och det gick toppen great, hans polare Sixten va ju där. De skulle ha varandras leksaker. Så jag gick innan det blev bråk. hehe..


Jag körde 10 minuter cross. .Sen paja knät ordentligt.. kul!!! Det bidde armar jag körde 3 olika övningar för både biceps och triceps. Sista övningen hann jag bara två set för att sen bli hämtat av personalen på minisats. Melvin han va otröstlig!! O tro mig det va han. han kunde knappt andas så mycket han grät. 


Men jag va ju nästan klar ändå! Sen har jag promenerat o herregud va jagh ar promenerat.


Nej nu är min fis jätte trött och ledsen för han inte får äta mitt läppsyl. 


Så puss så länge

Av Jenny - 15 april 2010 16:10

Jag ska berätta en händelse i morse! Fredrik har inte umgåtts jätte mycket med Melvin och vill gärna ha lite ensam tid med han.. mm. Så i morse när jag skulle fixa ordning mig lämnade jag Melvin i vardagsrummet hos farbror Fredrik. Jag va i rummet, bytte om fixade mig. Gick till toaletten och gjorde mina bestyr där inne. 


kommer in igen efter kanske tio minuter en kvart. Ja vet ni vad ungen gör då. Han sitter och gräver i farfars papperskorg plus att där i har han hittat rester av en daimglass. Ni vet den där härliga chokladen på slutet! Ren choklad har vi testat ge melvin och jag fick mig en helvetes natt. Nu satt han där och åt detta!!!


Farbror Fredrik ja han satt vi farfars data o såg inte ett jota.. Melvin satt under han.... haha. Så jag sa hm nu när jag lämnar er är det ingen koll. Melvin hade choklad i hela ansiktet och på sina kläder! Så i sig choklad ja det fick han nog. 


Så vi får se hur natten blir. Jag hoppas den blir toppen men är förberedd. Nästa gång är det Melvin som följer med mig på toaletten haha.


puss på er

Av Jenny - 15 april 2010 08:36

när man har roliga planer inför dagen! Jag och melvin ska nu snart bege oss mot Sickla för lite träning på sats. Sen hade vi tänkt ta oss en promenad in till stan för att träffa upp Jennie och Felicia för lite lek ute i parken.


MEN Jennie.. ja hon känner att nåt är på gång.. sjukdom.. Ni vet ju hur Melvin blir med sjukdomar. Ja han blir sjuk. O han blir alltid så sjuk så man oftast behöver åka in till sjukan med ungen. Så det blir ingen träff med de två fin fina flickorna idag. Melvin ska ju ha kalas i helgen, både lördag och söndag hur ska det då gå om han blir sjuk. Nej så vi får träffa flickorna nästa vecka istället.


Men Jennie.. då får vi köra dubbelt upp o synas typ varje dag haha. Melvin vill ju leka ute i eran fina park han me. Visa att han kan beskydda Felicia ju. hehe. Nä nu ska vi fixa oss.. puss på er

Av Jenny - 15 april 2010 07:30

Torsdag idag. Vi har sovit bra i natt förutom en gråt attack men det va väl en mardröm om snön eller nåt sånt haha. Välling drack han inte denna natt heller utan vaknade upp kvart över sex. Både jag och Melvin ville ligga kvar och mysa en stund så jag gav han en flaska välling lite innan frukost och han blev super glad. Drack upp den i ett svep. Sen la han sig och kramades med mig i en timma.


jag halv sov. Vet inte om han gjorde det men tror nog det! Nu har vi precis gått upp ur sängen. Man märker att han blivit större för han vill gosa och mysa mera. Lägger sig verkligen och kramar om en. pussas är hans favorit speciellt om han får pussas med öppen mun! 


Just det igår, vi vägde våran odåga och nu väger han 12.427 hm ojda. Ja men tjock är han inte utan han är bara stor. 79.5 lång. 


Jonas kom hem igår runt halv tio och hade sin bror Fredrik med sig. Farfars skrivare fungerade inte som den ska. Ja jag och jonas är här haha men vi är inte så tekniska av oss så det där fick Fredrik fixa. Eftersom kl blev så mycket ligger han här i köket och snarkar. Stackarn för Melvin är inte tyst han pratar och smäller med allt han kommer åt! Nä nu ska vi båda inta oss våran frukost för att sen fixa oss för en promenad mot sickla. Där jag ska försöka träna. Först ska jag testa om det går för knät mitt sen om Melvin vill vara på passning. Mitt knä efter crossen igår..AJ!! Ja jag får skylla mig själv. Men fan jag kan inte bara vänta på attdet ska bli bättre tyvärr.. Men idag ska jag påt igen.. 


Puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards