Alla inlägg den 18 april 2010

Av Jenny - 18 april 2010 21:41

borta i tyresö gick oxå galant. Melvin va fortfarande lite sjuk o gnällig. Idag passade det att vara med pappa, mamman och mostern såklart. Moster funkar alltid.    Så här såg kakbordet ut idag. Det gick bra även denna dag precis som igår. Nu kommer lite bilder från dagen på min familj .. Malin va med såklart men hon är typ inräknad i våran familj. O jag lyckas alltid få toppen bilder på henne

   Kusin marcus med sin vän Tim. Han kan man oxå snart börja räkna med familjen olsson.  Här sitter min moster Marita o kusinen Danne såklart

     Gudmor såklart. Inte jätte lycklig kanske då Melvin va så dålig o helst bara ville titta på avstånd      Melvin fick ju förstås presenter även denna dag. 

        Han blev överlycklig över allt han fick.

Marlon han försvann ett tag o va tyst. Marlon och Melvin tysta .. hm ja då är nåt i görningen.

   Marlon hitta en massa paraplyer han gärna skulle dra ut ur sina plas hållare.. Sen gick han bara därifrån o lät allt ligga där.. Mosters kille. 

Efter ett kalas ska ju allting städas. Eftersom jonas stod för det igår va det min tur idag .Men alltså jag säger så här. Jag behövde bara damsuga. Min syster.. min älsklings syster. hon är den ordningsamma av oss o jag har sån tur att jag har henne. För hon stod för undan plockning och diskning.

  

Tack min underbara systeR!!

Det blev även en bild denna dag

   På mamma o son. Denna gång va det faktiskt pappa jonas som va fotograf!! 

Presenter

Moster Linda: två toppen böcker som lär ut ord o massa annat fin fint. Sen den fina polarn o pyret kepsen ni ser uppe på bild.

Gudmor sofie med Isak: De toppen fina adidas skorna. läs nu hon hade även köpt skor för. bebis med breda fötter. !!! Haha o de satt perfekt på melvins fötter

"moster" Maggan: klirr i kassan!

Min moster Marita: Min moster är en grym slöjdlärare hon hade alltså köpt en jätte fin tshirt men oxå ett par tuffa byxor där hon sytt in Melvins namn, hur tufft som helst.

Kusin Danne med familj: En polis bil med gubbe i man trycker ner o sen åker de iväg.

Malin och Avalon: Hade uppmärksammat att mamma jenny låterMelvin äta själv. Så de hade köpt tuffa bestick åt ungen. tack

Min moster Janeth: En tant många barn kan bli lite rädda för då hon är en energisk lek tant haha. Men Melvin nej han är inte rädd för henne han gillar henne hur mycket som helst. Och av henne fick han sig en fotboll som han bara tyckte va hur skoj som helst.


Jag trodde vi skulle bli många fler idag eftersom vi är en stor släkt. MEN det va skönt så här oxå! haha. Ingen stress inga skrik. Utan det gick fan lugnt och sansat till idag. Tack alla för presenterna. Toppen dag även denna dag som sagt.


Nä nu ska jag snart lägga mig är super trött. Fan ett blöjpaket om dagen har det typ blivit de här två dagarna.

Puss på er

   Kakbordet på lördagen.. glömde det viss i andra inlägget

Av Jenny - 18 april 2010 21:07

Blev det ju lite bakning och shit för min del. Sen kom farmor och Fredrik för att hämta upp oss från tyresö för att sen ta oss mot nacka där första kalset skulle hålla till. Melvin va lite grinig och hade tyvärr varit det hela morronen. Så vi åkte mot farfar och där fick han lägga sig o sova en stund

   Kan meddela er att efter 2.5 timmar fick jag väcka upp min lilla prins. För han skulle ju klä sig fint. Det va efter vilan vi förstod att han inte va riktigt kry. Varm som bara den o en massa bajs hela tiden!!  Men trots att han va dålig o grinig blev vi båda rätt snygga om jag får säga det sjläv.. hehe

   '

Dagen blev hur bra som helst trots att han va dålig. Och som alltid njöt han av allas uppmärksamhet.. oki lite ledsen ibland.

   som här hos farfar.. med sin leksak, puderborsten.

     Här kom våran fina familj, Adde, Cicci och Wille oxå. Wille gav såklart Melvin hans paket på en gång o gärna skulle det upp i ansiktet. hehe

     som sagt Melvin blev lite gladare efter ett tag o kunde strecka sig att sitta hos faster en stund o mysa. Speciellt när man fick massa paket. Om ni lagt märke till att han hade olika kläder på sig kan jag tala om varför. Jo han sket ner sig några gånger.. haha.

       Självklart skulle han få smaka tårta för första gången. Jag tror han va mer intresserad av bullar o kakor. Efter detta goda så fick pappa jonas gå in till duschen med ungen.. o inte för att han va kladdig utan för han behövde byta blöja haha.

   Familjen Wiklund/Stein tittade såklart in en stund för lite fika oxå. Här sitter Melvin så snällt i morfars knä.

   Pappa Jonas tog inte ett endaste kort på mig och prinsen. Så Tess fick agera fotograf en liten stund så jag iaf fick ett enda kort på oss två utan att jag behövde ta det själv! TAck! 

Gammel farmor och Farbror Fredrik va ju så klart med på kalaset.

    

Kalaset blev som sagt toppen great trots feber och bajs. Men efteråt va jag rätt trött.

   Syns det eller haha. 

Jag ska försöka komma ihåg va Melvin fick i present

Gammelfarmor: En grön låtande tusenfoting. Som man kan spela med och som kan spela själv. 

Morfar med familj: där blev det en uvdräkt som jag har önskat mig i ett tidigare inlägg. även med en fin fin keps. Den kommer passa hur jävla bra som helst när vi åker båt i sommar. 

Morbror Jonny: han va inte ens här av olika anledningar men hade ändå fixat present. det blev en hink med hål i locket så man ska matcha klossar.

Paret Skyman: Hade fixat med lite vårleksaker, hink spade o massa annat. Även en boll. Melvin älskar bollar!

Wille med föräldrar: Av Wille fick han en jätte fin teckning. sen blev det ett pussel och en tänkleksak som även den låter. Toppen

Farmor: Hade även hon fixat toppen presenter. Det blev en liten mini buss som åker runt runt och spelar låter "taxi driver"  och en fin skjorta!

Farfar: Hade fixat så Melvin fått ett eget konto med en summa på. Hur bra som helst.

Faster med Anders: Den här presenten tyckte jag va toppen och påhittig. Det blev såpbubblor med en stor maskin till som skjuter ur hur mycket bubblor som helst. Den kommer nog hänga med länge.. Marlon ja han kommer nog vilja ha en han me.

Tack för alla presenter människor. 

puss puss

Av Jenny - 18 april 2010 20:39

så ska jag berätta en sak för er alla där ute! En sak som värmer i mitt hjärta faktiskt. Först ska jag tala om att Melvin ja han blev sjuk igår alldeles innan kalaset skulle börja. 


Jätte varm och väldigt dålig i magen. Ingen förutom mamma dög. INGEN! Han ville vara med mamma. Så nu är det sagt. Sen kom paret SKyman

   Melvin såg Tess direkt, han va i pappas famn just då. Men släppte inte tjejen med blicken. Inte ens när han blev nedsatt på golvet. Nej då försökte han göra sig så lång som det bara gick för att han ville se Tess där bakom köksön!! Så hon gick till han och tog han i famnen istället.

  

Där satt han sen i en timma och ville inte ta sig ngn annanstans eller till ngn annan. Man ser verkligen hur han sitter där och njuter o myser. Folket kom men han brydde sig inte om ngn annan utan han skulle sitta där. Då ska jag även tillägga att farfar, farmor, faster, farbror, pappan och mamman va där. Men han skulle sitta hos Tess.


Så paketen ja de fick hon ta hand om haha

   Alltså att han är så här förtjust i henne gör mig jävligt glad. För barn har aldrig fel. O då har även jag rätt eftersom jag tycker denna tjej är en toppen tjej!!! Melvin blev nog så här med henne redan första gången han såg henne! Nä nu har jag fått berätta det .. puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards