Alla inlägg den 21 april 2010

Av Jenny - 21 april 2010 22:45

som farfar fick i present

   Alan, what do you think? Its like the one Jonas had in the house..

Av Jenny - 21 april 2010 21:35

ställde jag mig där inne igen. ni vet, där inne i aerobic salen! jag ställde mig på exakt samma ställe jag alltid stod på förr i tiden. längst fram vid spegeln. Jag behöver inte direkt ha instruktören mitt framför mig utan kan titta spegelvänt va människan håller på med!!


Jag va skit nervös innan passet ja haha jag har ju inte kört på tre år. Inte ngt som helst pass. Jo jag har ju börjat lite med boot camp men det är inte alls samma sak. Det stod en tjej där så jag sa åt henne att jag va nervös haha. hon kollade på mig som att jag va dum i huvet o ställde sig på andra sidan av salen mot där jag ställde mig . ojda haha!!


Så kommer killen in. Det va tydligen en vikarie. Det börjar med bra musik. Men sen börjar han att köra. Svårt va det inte för mig.. det va som att ha lärt sig att cykla det sitter i hjärncellerna! MEN fan han va rätt oproffsig. Nu kommer vi dit o säkert många fler än jag som inte va uppvärmda. Men han började med att snurra och hoppa, det av uppvärmningen för han. Eftersom jag en gång tidigare skadat mig på grund av just detta så blev jag lite besviken. För en uppvärmning kan inte bestå av hoppar och snurrar det första det gör!!! Sen så körde vi det där ett tag jag blev svettig o han hade bra musik!


Sen skulle själva dans delen börja. Alltså jag kan säga så här. Det enda det där jävla passet bestod av va hoppar och snurrar!! Jag gick ut men jag va faktiskt inte den enda som gick ut!!!! Det va inte kul. Jag brukar få lyckorus när jag kör dans aerobic. Jag brukar t o m få tårar. Men nu blev jag bara arg och besviken. Nej han va inte bra. Man vill ju gärna få "träna" lite oxå inte bara hoppa och snurra. Snurr efter snurr man blev fan svimfärdig!! Ja så jag gick ut. Jag körde en halvtimma, svettig och dann gick jag och ställde mig på stampmaskinen där blev det 15 minuter. Sen körde jag på hårt för mage och avslutade med lite ländrygg. 


Sammanlagt blev det 45 minut cardio och 15 minuter mage. Jag ska inte ge upp för jag har saknat aerobic så jävla mycket. Så nästa vecka hoppas vi på att ordinarie instruktör står där framme!!! 


Just det efter mig gick en annan tjej ut o jag fråga henne va hon tyckte. hon va missnöjd.. tack för mig!!


Nu sitter vi och tittar på en film som heter ninja.. Massa blod o skit. Men verkar rätt bra. Farfar fyllde förresten år i fredags o fick sig en lampa av oss allihop i present. Som kom idag så pappa o son försöker få upp den i taket!!! Haha.


Nä puss på er. .imorn ska jag ta mig en promenad till odenplan för att se om Melvin diggar deras minisats bättre än sicklas.. För sicklas fungerar inte riktigt ordentligt.


Jaja puss igen

Av Jenny - 21 april 2010 14:01

Eftersom jag och odågan nu inte fått frisk luft sen i söndags, tyckte jag det va på tiden vi stack ut. Ja trots snö och regn. Vi ville ut bara!! Så jag frågade farfar efter vägen mot vårat nya hem och han förklarade. 


På vägen dit så mötte vi en rådjurs familj. De stod verkligen och glodde så jag blev livrädd o ringde upp Tess, för att fråga om de kanske va lite farliga trots allt!! Ja för en av de började gå mot oss. Så jag vände o sprang därifrån. haha ni skulle sett hur det såg ut!! Melvin skrattade och trodde jag busa lite med han. Sen försvann rådjuret och jag fortsatte upp igen men det va då vi såg hela familjen o det va då jag ringde Tess. Hon trodde nog inte de va farliga. Så jag gick därifrån med snabba steg och Tess i luren. 


Nu hade ju farfar berättat vilken väg jag skulle ta. Jag trodde jag hörde rätt o gick. Men vi hamnade uppe på ett berg. Jag såg vårat hus därborta i horisonten men att ta sig dit va omöjligt. Ja vi stod ju uppe på ett jävla berg. O vägen ner ja det va med trappor!!! Tess tyckte jag va lite rolig men ville nog helst av allt bara lägga på eftersom hon inte är rikgit hel i kroppen ännu. Men jag fattade inte piken utan fortsatte prata.. haha som vanligt!! Men vi gick o till slut kände jag igen mig. Nej vi va inte vi vårat nya hem utan vi va tillbaka hos farfar. Då la vi på för jag tyckte att Tess fått nog av oss!!


Jag tänkte ta bilvägen mot vårat nya hem. Så jag fortsatte våran promenad. Men efter en stund kom jag till ett sånt ställe där jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. O så va det jävligt kallt plus att Melvin höll på att somna!! Så vi vände hem igen. Men vi va iaf ute i 35 minuter. haha det är ju alltid nåt. Så för att jag ska hitta HEM kommer jag ta bussen en gång o sen kolla vart bussen åker. Så får jag ta buss vägen hädanefter. Ja det finns kortare vägar men de tänker inte jag leta efter alldeles ensam iaf. haha


Det är jobbigt det  här med dåligt lokalsinne. Man går vilse vart fan som helst. Men hon tanten som bor där borta. Hon har sagt att hon ska träffa mig en dag o visa alla gömställen och promenad vägar. Så det är ju toppen..


Det med mitt lokalsinne. Ja jag har ju testats för detta o det va nåt om min spatsiala förmåga som inte riktigt va helt oki!! 


Nä nu ska jag ta o byta ännu en bajsblöja  på odågan som blir ett år idag!! För att han sen ska få vila åter än en gång. Ja det verkar behövas han är helt slut stackarn!!! puss på er

Av Jenny - 21 april 2010 12:23

även gått ett år för mig. jag har varit mamma i ett år. En underbar mamma om jag får säga så själv! Tänk för ett år sen såg jag ut så här

    

Oki då va tuttarna fan ett plus haha. Nu är de mer slappa och tomma. som jag brukar säga skidbackar utan snö. Men ett år senare har iaf kroppen ändrat sig en del. Inte direkt vågen men kroppen. 

    

Nej jag är absolut inte nöjd än. Men jag är på gång. O ja jag har haft mig mina uppehåll men det med anledningar. Tyvärr har vi haft en sjuk liten gosse o tyvärr har jag fått tagit det mesta ensam. MEN nu så .. är det mesta bättre o jag kan koma iväg lite oftare på träningarna. Men ett år o jag är inte ledsen längre när jag ser mig själv i spegeln. 


Plus att nu har vi ett nytt hem.. o snart får vi flytta in. Allt kan bara bli bättre. som jag brukar säga. Man kan inte komma längre ner än till botten sen måste det ju bara gå uppför!!!! 


Nu sitter Melvin och bajsar här bredvid mig. jag har redan fått duscha av hans stol en gång idag. Vi får se om det blir ännu en gång för det är i den han sitter o skiter nu. Han är bättre men det där med bajsandet kommer nog ta sin lilla tid. Ätit idag .. ja han åt sin frukost. Sen lunchen fick bli lite fruktmos o banan o kex. Han ville inte ha nåt annat. Jag ska snart försöka oss ut på lite äventyr för vi båda behöver frisk luft!!


Vet ni vad. ikväll ska jag på dansaerobic. Jag älskar dansaerbic och körde nog det i ca tio år innan jag började med styrkan. Jag älskar det så oerhört mycket. Jag ska köra det ikväll o det va nu tre år sen sist. så vi får se om jag hänger med helt enkelt. Men det tror jag nog.. oo va jag längtar. nej puss på er

Av Jenny - 21 april 2010 08:25

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är min finaste prins födelsedag. Hurra hurra hurra!!!!

       Första skrattet

  

    

sommaren som blev alldeles för varm för en liten bebis o tjock mamma

       första badet. o ser ni att han blev pappig rätt tidigt.

     första julen

     första skidsemestern

 

Melvins nya sittvagn från gudfar Alan  


  Melvins nya tjej om allt går enligt planerna      Nu är det 21 april o han är ett år. Det har gått fort. Egentligen skulle han inte ha tittat ut försn den 14 maj men han hade bråttom ut min lilla fis!!!

  

O han är så himla duktig och fin!! MEn shit va fort det har gått!!! 

Grattis min Melvin

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards