Alla inlägg den 22 april 2010

Av Jenny - 22 april 2010 19:50

de flesta dagar som mammaledig eftersom man vil ha lite att göra. Men nästan varje dag blir de ändrade. haha. Det är typiskt. O för oss har det oftast varit på grund av sjukdomar!!! Då vi haft lite otur med Melvin som varit lite känslig. Nu har han peppar peppar inte varit så där förkyld o jävlig som han brukar så man har behövt uppsöka akuten! MEN det som vi trodde va tänderna i helgen va tydligen magsjuka.


Sist han hade magsjuka tog det han två veckor att friskna till tyvärr. O jag som fortfarande vill tro att det är tänderna försöker få han att äta mat varje dag haha. Men jag får helt enkelt ge upp o fortsätta med mild välling och gröt ett tag till. För idag hade vi planer som sagt. De första planerna va att först sticka till odenplan o träna för att sen möta upp våra tjejer för en liten dejt. De andra planerna blev att bara promenera in till stan o skita i träningen eftersom Melvin inte är sig själv. o både jag och Jennie tyckte det va dumt at lämna in han. så vi bestämde att vi skulle synas efter lunch istället.  Jag tog mig en promenad till skanstull bort till WKB. Min systers jobb. För att få i  mig lite lunch. Melvin ja han va gnällig men det satte sig en färgad gubbe vid vårat bord o Melvin ja han blev tyst o började skratta direkt!


Melvin ville såklart inte äta någonting överhuvudtaget. Drack lite saft gjorde han. Medan jag och den färgade gubben åt började Melvin skita. Ja så det va bara att sticka in o byta. Tröjan va det bara att kasta den va full av skit!!! Så gick vi tillbaka för ett nytt försök. Melvin blev bara gnälligare o gnälligare. Fick en brödbit som han skulle sitta på. Jag tror han ville visa att han återigen skitit. Denna gång hade han skitit igenom byxorna på stolen haha. Katastrof. Så jag ringde Jennie och berättade detta. Så då blev planerna ändrade igen. vi tog oss en varsin promenad på skilda håll istället. För OM Melvin smittar så är det lika bra att hålla oss undan!!


Då kom de tredje planerna.  Linda, min kära syster skulle ta Melvin en stund efter jobbet så jag kunde träna rygg en snabbis. Men Melvin va så jävla gnällig och somnade inte . Så de planerna blev ändrade. 


Sen ringde jonas o han kom o träffade oss en liten stund. För en varsin puss o kram. mysigt. Ja ingenting av mina planer blev gjorda idag. Men lika glad för det är jag. haha. Imorn är en ny dag. jag har en plan och tro mig den missar jag inte!!!!

Jag och Melvin ska hem Till Tess ochmysa medan killarna gör stan.


Träna blir inte av eftersom jag inte vill lämna in Melvin om han smittar. Men en promenad blir det iaf. 


Jaja nu har Melvin och pappan badat. Så jag ska lägga ner datan o umgås lite. puss på er där ute

Av Jenny - 22 april 2010 16:41

Innan jag berättar för er om våran dag ska jag berätta om vägen hem. Ja för den blev fan en pärs!!! Alltså vilken jävla pärs säger jag. Svettig som en jävla gnu blev jag!!! 


Ni vet ju som jag att barn som skriker på bussen är hemska. Ja man är trött, kanske lite huvudvärk efter en dag på jobbet. Man vill bara hem o sitta där på bussen i lugn och ro. Men så kommer det ibland en liten fis som bara skriker och skriker!!


Ja Melvin har varit lite gnällig idag. Men så när vi skulle ta oss hemåt blev det lite värre. MEn vi satte oss på första bussen o där såg han en liten flicka som underhöll han så det gick suveränt. Sennär vi kommer till tjärhovsplan för att vänta på bussen som tar oss hem. ja då blir han så himla ledsen oj oj oj va ledsen han blev. Jag försökte med allt. Banan, vatten, juice, leka med mobilen t o m handsfre som han aldrig får annars!!


Men ingenting dög och han va jätte ledsen. Så kom bussen o vi gick på. Då jävlar va han började skrika den kvarten som bussen tog på sig att åka hem till farfar kändes som en timma. Jag tog upp ungen i famnen för att leka lite o sjunga lite. Men ingenting hjälpte. INGENTING!! Det kom fram två gubbar o sa, " ja du får nog lite mat när du kommer hem!" Alla på bussen tittade på oss. Jag låtsades som om jag inte brydde mig o kramades o sjöng lite för fisen. Men han skrek!! Sen när bussen stannade då peka han ut. han ville. ut. Men tyvärr va det itne dä rvi skulle av. O han börja igen. Till slut gick vi av.


Han lugna ner sig lite granna o vi kom hem. oooo han hade haft ont i magen. För när jag satte han i sin stol då jag trodde han ville ha mat. Ja då sket han. oj va han sket. han peka på rumpan och gjorde prutt ljud. Ja du har bajsat melvin. 


Så vi gick och böt. Tog av alla kläder för tredje gången idag av skit. Sen la jag han i sängen och han decka direkt. Han va bajsnödig och trött inte konstigt att han va ledsen!!


Men fan det va hemskt haha. Jag blev inte så stressad men jag såg hur alla bara glodde o jag va lite orolig va som va fel. Jag trodde mest han va hungrig. Men ojoj va svettigt!! Nu sover han o jag sitter här i min ensamhet o bara softar


pus spå er

Av Jenny - 22 april 2010 09:25

Ja idag vaknade vi kl nio jag och fisen. min lilla ettåring!! Men tro inte att vi sovit hela natten för det. Nej för det har vi inte.  O detta är inte nåt som Melvin deltagit i. Utan pappan hans!!! 


Halv tolv gick jag och la mig. ja jag va lite energisk på kvällan o kunde inte somna. Då ringde Jonas lur o Melvin vaknade. För jag va i duschen, Melvin vakna o jonas gick in o skulle natta om han.. När han prata samtidigt i telefonen haha. haha killar!! Jag hade nog sagt . "Jag ringer upp". Men så kom jag in o han gick ut fortfarandes talande i telefon! Ja en person på hans jobb behövde hjälp haha men tänk om jag skulle få samma hjälp istället för detta. "ryck upp  där" " Men jenny det där klarar du".


Ja men så la han på o vi somna efter liten diskussion.. mm när jag är trött då kan jag bli lite lätt grinig .. haha fråga min vän Anca! Men sen halv två gissa va som händer då. Jo luren ringer igen. Tur att jonte har den på ljudlös menhan går ändå upp o svarar o pratar. Då vaknar jag igen ju. O kan inte somna om. Melvin vaknar uppp han me.. Så natten va lite hård. Men tur att vi fick sova till nio jag och Melvin. Så nu är vi pigga och glada igen. MEn ikväll är det jag som går och lägger mig kl åtta med fisen min!!


O va man alltid älskar sin familj haha.. Jag säger bara att det är tur att jag fick sova länge i morse annars hade jag inte varit rolig att ha med o göra idag!!


Nä nu ska vi ta oss våran frukost för att sen bestämma oss för lite träning i odenplan, promenad dit. sen lunch och dejt med Jennie o hennes Felicia. Eller bara frukost sen promenad för att dejta de där två sötnötarna!! Träningen lockar hårt MEN eftersom Melvin vaknade så sent vet jag inte riktigt hur vi ska göra. För han behöver sova innan. Är han trött kan jag lika gärna skita i att träna. Jaja vi ser ju va som händer.. haha nu svamlar jag. puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards