Alla inlägg den 20 april 2010

Av Jenny - 20 april 2010 21:06

smärtfritt förbi. Ja jag har mått illa som en gnu o varit kallsvettig så fort jag bytt blöja. Tyvärr så blev blöjbytena väldigt många eftersom fisen min skiter ner sig så fort han får i sig nåt. Ätit mat idag har han inte. Jag har försökt med det mesta. Jonas fick t o m komma hem med korv o bröd haha. Men det gick inte det heller Så till slut fick han sig en vaniljbule. Han åt väl upp halva!!


Men välling och vatten har han druckit det är ju det viktigaste. Vi har sovit idag ojoj va vi har sovit. Först blev det ju tre timmar på dagen sen blev vi trötta på eftermiddagen och sov en timma. Melvin vill gärna mysa med mitt hår så fort vi ska sova och ja det är så jävla mysigt. Men han blir ju bara äldra o ska så småningom sova i eget rum när vi får vårat hem. Så jag försöker vänja han av vid att han varje gång vaknar till ska klia mig i håret. När han va nyfödd fick han sig en blå mjuk smurf av sin faster. Så jag har bjudit in den på natten. 

  

O fasiken det har faktiskt fungerat. När han lägger sig så sött på sidan och ska klappa mig ihåret har jag lagt hans hand på smurfen o han somnar lika gott. Men vi har myst hela dagen idag så det går ingen nöd på han om ni blir oroliga för det.

  

Han har varit ritkigt kelsjuk idag min lilla fis. o trött. Ibland när jag sitter i fåtöljen här. Så brukar han ställa sig bakom mig för att krama mitt hår... mm mysigt. MEn idag vile han sitta i famnen och titta på bolibompa!! 


nu ligger vi i sängen och ska sova för natten. Mm jag måste meddela er att han vill inte sova i sin säng. Han kan sova ensam i våran säng en hel natt men hans säng verkar vara för liten för hans smak. Så när jag lägger han där för att sova för natten kan han vakna upp kanske tio gånger på mindre än en timma!!! Igår kväll fick vi springa in hur många gånger som helst. Men då la jonas över han i våran säng o vi behövde inte springa in nå mer. Så när vi får våran lägenhet då blir det en växa säng åt melvin på direkten!!!


Nä puss och godnatt på er... ps jag mår bättre, så håll tummarna för en promenad imorn. ds

Av Jenny - 20 april 2010 13:22

låg vi och sov, odågan och jag. Jag hade kunnat fortsätta sova eftersom jag mår jävligt illa!! I början ville han inte alls sova o jag låg i sängen blundandes samtidigt som jag försökte hålla kvar Melvin där så han inte trilla ner o slog sitt lilla huve. Ca en timma låg vi där. Jag helt utslagen och Melvin på lekhumör. Så det han ville leka med fick han även om han inte annars brukar få det.


Fy fan säger jag man blir helt sänkt av dettta. Men jag satte på tvn o kollade lite. Efter en timma la sig Melvin på min mage o snacka först en stund för att sen slockna. Då stängde jag av tvn och la mig för att sova. Så det bidde i tre timmar. Härligt.. Nu sitter Melvin och äter banan. Han fick först sånt mellanmål som man suger ut fruktmosen. Men man ska tydligen inte lämna de små med dessa.. För nu är det kräm överallt. Om jag orkar ta upp det? Nej jag mår för illa. Så tro mig det får jonas fixa när han kommer hem.


Igår va Jonas helt utslagen halva dagen då hade jag Melvin. Men nu jobbar han ju o jag är ensam! Anledningen till att Melvin är så trött är nog för han är helt jävla utmattad. Han äter knappt nåt. Han började ju lite försiktigt igår men idag blev det kanske 2 skedar yogurt och en tugga smörgås. Så han är nog helt jävla slut i kroppen min lilla lilla fis. O han som blir ett år imorn. Stackars.


Som ni förstår så åkte vi inte till sjukan idag eftersom jag blev sjuk o Jonas kunde inte vara hemma från jobbet. Typ alla på den lilla firman är ute i världen o kommer inte hem nämligen. Men vi fick en ny tid nästa vecka. Så det va ju skönt att de hade en ny tid så nära inpå..


Nä nog från oss. Nu vill jag bara visa de tuffa byxorna som melvin fick av min moster Marita!

  

Erkänn tuffa. De ska han ha när han går på dagis. Ja hon va smart och köpte lite större storlek, hon vet ju att Melvin är lite större.. hehe.


nä puss på er

Av Jenny - 20 april 2010 08:20

Då va det ju kalas här borta i nacka. Vi åkte och sov i tyresö medan Fredrik, Jenny ochAnders sov hos far/svärfar sin. Nu måste jag bara säga haha att madrassen som Fredrik sov på ligger fortfarande på golvet. hallå den flyttar inte sig själv ju. 


  

Haha tycker det är lite komiskt. Hade jag inte mått så jävla dåligt.. mm jag åkte på skiten även jag. Men jag spyr inte utan jag.... .. haha ja ni förstår. Så hade jag tagit bort den. Nä nu ska fisen min få gå och sova.. jeho

Av Jenny - 20 april 2010 06:59

då blev det en till som fick magsjukan efter helgens kalas. Vet inte om så är fallet men jag tror de blev smittade av Melvin.. ja han va ju dålig för sina tänder. haha trodde vi. Men det va magsjukan som spökade.


hittils smittade, Tess, Marlon och pappa Jonas. Alla har haft det men denna va inte lika kraftig som den vi hade sist.


Nu vill jag även säga att jag börjar må illa..mm jag dör om jag blir sjuk Det bubblar i magen. Bajsnödig. .mmmm rätt så men farfar ligger inne i badet så vi får se hur detta slutar. Jag känner mig rätt pigg ändå. Men illamåendet har tagit över. Jag som ska till SÖS med odågan idag. Han måste dit för jag vill ha ett slut på hans rossel. Ja vi håller tummarna.. puss puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards