Alla inlägg under november 2009

Av Jenny - 28 november 2009 19:16

så har jag inga kort. Då min mobil inte fungerar o jag glömde kameran nu när vi skulle kryssa! Men en jävligt rolig kväll hade jag kan jag tala om!!


Jag och Jonas åkte på kryssning med bajsfirman, det va även en annan bajsfirma på båten så man kan säga att, ja vi ägde mohaha!! Tjejerna som va med va jag, Kim som är nyblivna morsor. Veronica och Lena som har varit mammor ett tag och har även mer än ett barn båda två! Veronica.. ja du va fan helt jävla vild men jävligt skön kan jag tala om.. ja då menar jag skön personlighet. haha.. För nåt annat bidde det inte av.. haha..


Kim .. hon oj ag.. ja vi tycker om varandra helt enkelt..Så vi hade det hur jävla bra som helst.


Jonas som sa till mig innan båten då han visste att jag va lite trött. Du.. vi ska umgås och ha skoj nu så bli inte trött för fort. haha.. Jag sa inte nåt för jag känner Jonas och jag känner mig själv. Han sa även. Jag är nog vaken och festar hela natten med veronica och Jocke för de festar..


mmmm gissa vem som gick och la sig sist av de nämnda.... jo JENNY OLSSON!! Jonas han decka väl kl ett för han mådde lite dåligt. haha. Veronica och Jocke lämnade mig på stornäse golvet ensam. Jag stod där en timma och dansade med en annan Jocke sen tröttnade jag och gick o la mig.


En jävligt bra kväll alltså. FAn jag trodde inte det kunde vara så skoj att åka färjan.. ja ni läste rätt.. färjan. haha men som tur är spelar de inte in nå serier längre. Men jag träffade alla tv kändisar..


Nä nu ska jag och min älskling göra egna hamburgare och klyftisar för att mysa framför en film. .kram kram

Av Jenny - 27 november 2009 12:01

säger jag. Nu fick jag fan bråttom kan jag tala om. Jag och Melvin gick och la oss halv nio.. halv nio i morse för att sova förmiddag! Jag tänkte att vi kanske vaknar vi tio senast halv elva. Jag kollar upp och klockan är tjugo i tolv.Men shit va vi båda trötta eller vad!!?? Utvilade är vi båda två nu.


Men fan min mobil, det har varit glapp i den när man laddar skiten o nu fungerar den inte alls.Den är avstängd och jag får inte igång den.. om jag är lack över det. Hm vet inte riktigt eftersom jag just nu är stressad. MEn vi får se senare mot kvällen!! haha katastrof säger jag.



Men så ni vet där ute att min lur är inte i funktion!! Så vi hörs en annan dag.. puss o kram

Av Jenny - 27 november 2009 07:05

är det idag. Melvin är lite mer intresserad av datan än va han brukar så jag få rinte riktigt skriva ifr ed! Han vaknade tjugo över sex idag.. myysigt. MEn jag gick och la mig i tid iaf så jag är väl rätt utvilad. Men istället för att gå och träna eller ut och gå idag så ska jag sova när han sover.


 Eftersom vi ska faktiskt på fest kryssning idag jag ochJonas med hans jobb. Så jag vill inte vara den som går o lägger mig kl nio utan jag vill orka vara med lite o dansa.. Jeho dansa!!! haha.


Jag är lite besviken idag fatkiskt.. (ordet är från Tess). Vi här hemma i beckomberga finns för våra nära och kära typ hela tiden känns det som ibland! Då kan man ju tänka sig att när man själv vill ha hjälp med något som inte ens är jobbigt kanske man skulle få den hjälpen. Men det är det tyvärr inte nåt vi fick idag så jag är lite besviken faktiskt. Även om man har det lite jobbit men vet att alla andra finns där o man ska hjälpa till med ngt som kanske tar en halvtimma.. JA då tycker iaf jag att man kan avvara den halvtimman utan att tänka efter två gånger till! Jaja sånt är livet.


Jag fick be ngn annan så jag sitte rhär hemma och väntar på svar. Våran vagn när nämligen klar jippi jeho!! Så jag hoppas jag får hjälp annars får systern min stå ut med lånevagnen i helgen.. hehe.. Nä nu ska odågan få sin frukost sen ska jag packa lite väskor. Han spyr ju rätt ofta så för två dagar och en natt behöver han nog ha med sig .. linda räcker tio bodys.. haha..


kram på er

Av Jenny - 26 november 2009 20:35

från stan. Mmm ni vet ju.. Jag har kort temperament, jag har dåligt lokalsinne o jag är lite knäpp! Men iaf. Jag tänkte att jag skulle gå hem från fridhemsplan. Kände att jag orkade det trots den långa och härliga dagen! Lovisa pekade och förklarade vart jag skulle gå. Så jag började stega fötterna dit hon pekat.. Hm..


Jag gick och jag gick. Sen va det massa byggarbeten på gång så jag va tvungen att liksom vika av.. ojda tänkte jag.. vart kommer jag nu. Min mamma ringde och prata med mig frågade va jag gjorde. JAg svara att jag försökte hitta hem.


Vet ni va hon gör.. ja hon börjar skratta.. honskrattar åt mig för hon förstår nu att jag faktiskt kommer att gå vilse!! Men jag la på och fortsatte gå. Sen såg jag bron.. den bron jag skulle gå över. Den låg där lite längre bort.. Så jag gick dit jag trodde jag skulle gå.. då faktiskt bron låg lite längre bort än jag tänkt mig!!


Sen hamnade jag i nå område men jag fortsatte gå. tänkte.. det ska nog inte vara här jag ska gå men fram kommer jag säkert. Så jag fortsatte. Sen såg jag massa skyltar. En skylt stod det kristineberg på. så det va ju alltså åt rätt håll jag gick.


Men sen gick jag bara längre och längre. bron försvann från min syn helt plötsligt. Så jag ringde jonas. Han och hans arbetskamrat började skratta åt mig.. då jag har ringt några gånger när jag gått vilse.. MEn de frågade vart jag va.. sen sa de.. men va fan gör du där?? ja jag gick .. o hamnade här. hahah. Jonas försökte så försiktigt och oirreterat han kunde förklara vägen. Men han visste inte säkert vart jag va. Jag stod ju inte stilla heller utan jag fortsatte på!! Sen hamnade jag på nåt ödsligt ställe så jag vände och gick tillbaka en liten bit. Gick in i en godis butik och frågade med typ gråten i halsen vart jag hittade kristineberg.


Han såg att jag såg rätt panik slagen ut så han tyckte nog synd om mig och började förklara med sin iranska dialekt exakt hur jag skulle gå. jag tackade så hjärtligt och började gå dit han sagt. Ja då kör Jonas förbi mig med bajsbilen.. ooo va gulligt hanblev lite orolig för mig hahahahaha då jag gått vilse. O åkte dit för att se så jag kom fram.. Jag kom fram, hem kom jag oxå!! Så nu sitter jag här och myser lite.


Vi har haft mys besök av Sebbe, Klara och deras små fisar Elliot och Tindra. Vi har ätit och snackat lite skit!! Hur mysigt som helst. Vi är helt olika personer jag och Klara men ändå tycker vi om varandra så mycket. Nä nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar vara med Melvin imornom han vaknar kl sex..


Min finaste Melvin han tyckte om våran promenad idag iaf. För han satt och låg hela vägen hem på tunnelbanan

 

Av Jenny - 26 november 2009 20:27

åkte ju jag och Odågan in till stan lite tidigare för jag ville shoppa mig nå snyggt. Det bidde ett par  byxor, två linnen, en tröja och en liten kofta! Inga skor men fy fan vilka snygga skor jag hitta.. oo va snygga de va. Replay.. Jonas gillade de oxå men han tycke rjag har så många skor redan så jag fick de inte.. hm snyft!!

  De är så fina!!


Vi fick äran att träffa både Tess och Annie! Det va hur mysigt och skoj som helst. Melvin han trivdes i tjejgänget och levde rövare som vanligt. Jag tror han nog charmade Annie litegranna då han faktiskt inte kunde ta blicken ifrån henne. Men jag tror det va musklerna.. fan hon har ju mer muskler än pappa tänkte han!!! mohahaha.. Vi hade som sagt super trevligt och som vanligt gick min mun i ett. MEn skratta ja det gjorde vi alla tre.. för de gånger jag inte är arg mohaha så är jag glad och rolig!! Vi sågs en liten stund då Tess va tvungen att gå till jobbet o jag mot fridhemsplan för att bli brun i dusch.


Men tack tjejer för våran trevliga stund tillsammans!


Sen åkte vi mot fridhemsplan där Lovisa och hennes vän Anna med deras små odågor väntade på oss!! Jag är ju jävligt nojjig för att åka rulltrappa med vagnen ja jag har inte släppt det än. .O det kommer nog inte hända heller tyvärr. För sist min syster skulle typ tvinga mig började jag gråta!! Så jag tror jag låter bli. MEn iaf.. jag hittade ingen hiss.. paniken och stressen den började kännas i tårna till slut för jag visste ju att jag hade jävligt bråttom!!


JAg ringde söta Lovisa för jag hittade verkligen inte ngn hiss.. Så hon kom ner och tog min stora tunga vagn! TACK! Man blir fan handikappad när man inte vågar åka rulltrappa.. Men känner man sig så osäker som jag faktiskt gör så ska man fan inteställa sig där. Speciellt inte när ens älskling sitter i vagnen! Vi gick och duschade oss bruna o fina. Lolo hoppade över då hon skulle gå och visa upp sig på babysim efteråt.. Så det bidde jag och Anna som duscha! Det känns häärligt kan jag tala om. För jag känner mig mycket piggare och fräschare!! Så imorn på båten kommer jag vara fin fin.. mohaha

Av Jenny - 26 november 2009 06:37

gomorran! Idag ville fisen våran vakna kl sex. Så han har fått ligga i våran säng och snackat för sig själv medans jag vilat en liten stund extra!! Kl sex.. jaja det är bara att gå upp nu då. Folk säger åt mig att lägga han senare, men då säger jag så här..


Får inte Melvin sova när han är trött där runt halv sju sju.. blir han riktigt jobbig och slutar inte skrika försn kanske elva tiden och somnar då till sömns helt utmattad av allt skrik!! Så nej så vill inte jag göra mot han för att JAG ska få sova längre på mornarna.. JAg kan lika gärna gå upp kl sex, halv sju. Han måste ju få sin frukost och jag min promenad/träning. Jeho. haha


Men han är alldeles för söt när han ligger här och snackar och grubblar.

   Idag sörrni ska vi strunta i träningen nu på morran. För jag ska in till stan o där har vi massor för oss idag! Först ska jag in till de öppnar affärerna för jag ska köpa mig ett par jeans kanske ett par skor o ngn tröja.. ja jag kan fan ite gå omkring i legins hela jävla dagarna. Lite tråkigt blir det!


Sen ska vi träffa upp Lovisa o hennes Sixten. För vi ska nämligen gå och duscha oss bruna o fina. Nu ser man ju ut som ett spöke. speciellt eftersom jag blivit mörkhårig oxå. hahaha hjääälp säger jonas när han vaknar. haha. Nejdå. men jagtrivs inte med att lysa upp gatorna om jag säger så då!


Så vi ska synas för att sen bli fina. jeho.. kul att få ses även om det bara är för en stund.. 


Nä nu ska vi upp och kolla tv plus mysa lite i soffan. kram på er

Av Jenny - 25 november 2009 20:36

vilken lååång dag vi har haft idag! Hela familjen dessutom så Melvin han har varit sitt glada jag hela dagen.


Men nu ska ni få höra va vi har haft för oss. Det kommer bli ett långt inlägg så läs det ni känner för.. hehe.. så gör alltid jag iaf!!


Jag gick aldrig och träna på morran för att Jonas ja han gick upp kl åtta när jag skulle ha åkt.. Så lack ja det va jag ett tag till. Men innan vi kom fram till sjukgymnasten så gick det över..


Melvin va skit duktig hos Annika. Hon visade oss hur vi kan träna han så han börjar vända sig!! Men hon sa att han va jätte stark, att han satte sig upp nästan helt själv!! OCh det är inte vanligt att de gör det så tidigt. Anledningen till att han inte vänder sig är för att han fortfarande är ett  "grodbarn" han ligger ner på rygg platt som en pannkaka och har armarna framför huvet. När han ska ta nåt så använder han höger hand för det som ligger där och tvärtom! Men han måste börja använda händera lite mer rakt framför kroppen plus diagonalt. Men det va jätte skoj att träna han och hon visade hur vi skulle göra här hemma. Men att han satt sig upp från ryggen nästan själv. jag blev stolt!!!


Sen skulle vi mot kista för att titta lite affärer och äta en lunch, mysa lite med familjen liksom. Men det blev inte bara familjen för Jonas bror va hungrig och ville ha lunch med oss. Så då tyckte jonas att han skulle komma. Självklart tycker jag det va jätte trevligt att han ville umgås med oss. Men jag blev även lite ledsen och besviken för jag trodde vi skulle vara lite ensamma och mysa. Vi hade nämligen pratat om det. Men vi fick resten av dagen för oss själva. så jag får shoppa en annan dag. Eller jag köpte förresten en jätte fin bebis blå tröja från GSTAR...


Efter Kista åkte vi till studio Gimlin för att fotografera våran lilla Melvin. Pappan hans fick vara med p ånågra bilder oxå. Fotografen va tvungen att sluta fota några gånger då han faktiskt skrattade så mycket åt Melvin.. mm Han levde rövare där. Tyckte det va super kul att alla tittade på han och lekte med han. Så det blir nog toppen bilder. För han va i sitt essä. Fotografen sa att man verklgien ser att Melvin är en pojke. han är mer man än pappa sa han. mohahaha


Sen.. ja det blev långt precis som jag sa. Sen åkte vi mot balance och tog oss en träning. Melvin fick vara på sin favorit plats.. barnpassningen. Spydde ner personalen gjorde han oxå!! Fett skönt att få träna.. det känns bra nu.

Sen blev det kontrakt skrivning så nu är lägenheten såld.. jippi jeho.. jippi jeho.. Men nu har vi bråttom att hitta en lägenhet.. hm ojda.. haha


Nu ska vi mysa sista timman här på kvällan. För att sen somna in o sova ut..

Av Jenny - 25 november 2009 06:29

jepp det kan jag tala om att jag är. Idag är det på Jonas!! Men ärligt ska man behöva ställa frågan.. vad är det för fel på er killar.. varje dag?? Jag skulle få sova idag alltså sov jag på soffan. MEN Melvin kände för att vakna tjugo över fem i morse. Hade Jonas då vaknat upp och kanske lagt en hand på han så hade han somnat om direkt. Men Jonas han sov vidare.


Sen tio i sex fick jag nog här ute i soffan då jag faktiskt inte kunde sova när Melvin låg där inne och pratade. Så jag fick gå in och lägga han i våran säng. Om han somnade om?? Nej det gjorde han inte eftersom det gått för lång tid från att han hade vaknat. Jonas han sov!!! Sov sov sov!!! Jag väckte han när jag gick in. Han hade inte hört ett skit.. vände sig om och somnade om. Eh det va jag som skulle få sova idag!! Nu är det jag som sitter i soffan med Melvin. Jonas ja han sover kan jag tala om!!!!


SKa man inte vara två om att ha ett barn? Ska man inte hjälpas åt?? Det trodde iaf jag. Jag trodde inte man skulle bli en robot som ska klara av precis allting själv. Men sen får man ju pengar då ska man vara så glad igen. !!! NEj idag är jag lack.. det kommer säkert ändras under dagen. Men när jag är trött och inte får sova så blir jag jävligt arg, tjurig, ibland ledsen. Men framförallt så blir jag elak!! Fråga Anca och Johanna i göteborg. hehe..


Jag ska iaf åka iväg kl åtta för att träna Så jonas måste ändå upp snart för jag ska få äta min frukost i fred!!!!!!!!!! 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards