Alla inlägg den 9 september 2009

Av Jenny - 9 september 2009 21:08

ni att Melvin faktiskt blir lite lack när jag avbryter han i hans prat! haha Han slutar tvärt att prata för jag öppnar munnen för att sjunga eller va jag försöker me!!

Av Jenny - 9 september 2009 20:44

Jag måste bara berätta.. ooo va fin han är min Melvin. Ibland gör ju de såna där saker som får hjärtat att hoppa extra slag!!


Jag gick in o titta till han lite när han låg där i sin säng o sov så sött för han nös så mycket så jag ville bara se så han inte vaknat upp. Men han låg  o sov så hårt. MEN oo va sött han hade tappat nappen så hela snuttefilten.. alltså nästan hela hade han stoppat in i munnen som han snutta på. DEt såg så himla sött ut. Haha nu låter jag som en sån där putti nutti mamma..  Men jag blev lite extra kär i min son nu. !!


MEn hm jag kan tala om för er att den förkylningen han hade idag har han gett mig. Jag sitter här i soffan o snorar hur mycket som helst.Har ju oxå varit trött hela dagen. Så nu ska jag gå o sova. Tänkte ju vänta till jonas kom hem så vi kunde titta idol men jag orkar inte. MÅSTE sova känner mig helt slut!


Så Lovisa det va faktiskt tur att vi inte sågs idag.


Godnatt kram på er alla glada!!!

Av Jenny - 9 september 2009 19:50

som helst blev middagen. Jag gjorde kyckling och rotfrukter i ugn. Toppade med fetaost och tomater fem minuter innan uttagning... Sååå gott .. Men hade nog varit godare om vi varit två på middagen. Försökte bjuda hit några men jag ringde lite försent. haha jag är ju spontan ibland!


Men Jonas kommer hem snart så vi kan titta på idol tillsammans.. jeho kom snart jag längtar! På fredag kommer min mamma lisa o hälsar på så på lördag tar hon odågan, jag och jonas går ut o dansar!!

Av Jenny - 9 september 2009 16:28

jag har tränat. Söndag, måndag och tisdag. Så jag tänkte ta mig en vilo dag idag till fullo. Jag behöver det tror jag. HAr känt mig sänkt hela jävla dagen fy farao!! MElvin oxå tror jag för han har sovit nästan hela dagen. Så jag struntar i både promenad och träning idag o nu när jag väl bestämt mig så känns det faktiskt ok. Träningen blir ändå inte bra om man är helt jävla låg o trött. Så jag ska ta mig ner till ica o köpa lite mat varor för att sen laga middag.


Men imorn blir det träning igen o sen fredag kör jag med Anna o då blir det lite på power plate så sköönt för alla jävla gropar efter graviditeten haha.. Anna är grym hon gillar o köra med sina pt kunder kan jag tala om. Men jag tror faktiskt inte hon har ngn som mig. Som är så död men kan fortfarande prata hål i öronen på henne.. nog därför hon körde extra hårt i måndags för hon trodde jag skulle hålla tyst. hahahaha. Imorn blir det fett promenad igen o sen trning när Jonas kommer hem. Idag är han o jobbar kväll stackarn. Han har erkänt för ngn dag sen att han hellre vill vara här hemma med oss!!


Han vill inte jobba lika mycket som han gör. Han vill umgås med sin kära familj.. tänk er själva att han faktiskt sa det. gissa om man blev glad o lite kär.. hehe. Nej nu ska jag klä på mig för att sen ta mig till Ica. Melvin behöver lite frisk luft iaf. kram kram

Av Jenny - 9 september 2009 14:06

Jag och Melvin bara varit här hemma i lägenheten och myst! Det behövs ibland. Men jag tänkte, han har ju i två dagar haft svårt att sova sina "sovtider" plus att han verkar förkyld. Så idag har han sovit jätte mycket i sin säng. O varit glad.


Jag är inte en person som tycker man ska vara hemma när man har bebis. JAg tycker man kan göra nästan allt man kan göra utan förutom att festa! MEn vissa dagar ska man nog hålla sig hemma, om det varit mycket alla andra dagar o såvidare. Tror man får en gladare bebis då. Nu ligger ha och sover igen. Jag sitter här o funderar på om jag ska träna senare eller inte. Ta en vilodag idag eller imorn får se. Men det blir nog träning. Kurre kunde hjälpa mig med Melvino!!


Jag ska iaf ta mig en promenad runt fyra tiden innan middagen o bränna sig lite. Jag tycker det är skönt att vara hemma, men jag blir lätt uttråkad då jag har lite lätt adhd.. hehe

Av Jenny - 9 september 2009 12:57

nu.. eller jo självklart kommer ni skratta vem har inte gjort det när de kollat denna bild jag ska visa er!! Vete fan va som hände men både jag och Melvin ser ut som, ja jag vet inte vad. Men helvete va vi ser ut. Trodde inte vi kunde vara SÅ fula hahahahha. Då va jag ännu fetare oxå det va  ca 3 veckor efter Melvin kommit till världen.


Jag tycker man kan bjuda på sig själv lite. O varför inte får den mig att skratta kanske ngn ledsen själ där ute blir glad för en stund.. hehe. kram kram    

Av Jenny - 9 september 2009 12:07

om varför Melvin har varit som han varit nu två dagar i rad. Sovit dåligt på dagarna varit grinig på kvällarna. Han är alltid rosslig så man tänker inte så mycket på det längre. Men igår va det värre än vanligt. Inatt vaknade han ju första gången kl 0200 o då fick jag ta fram näsfridan för han va så snorig. Men jag tänkte inte mer på det.


SEn i morse va han ju glada Melvin fast det är han nästan alltid oavsett. Men han nyser jätte mycket och hostar. När han nyser flyger det massa snor ur näsan på han. På allting. Så jag börjar få en aning om att han kanske börjar få ngn förkylning. Inte sjuk men förkyld! För feber är inte ngt jag sett nåt av, ännu.


Så våra planer vi hade idag gick i stöpet. Tänkte ju träffa upp Lovisa och hennes busiga Sixten. Men Sixten är så liten och ny så det kändes dumt att träffa han med MElvin. Han kanske inte ens är förkyld men det är dumt att chansa. Eftersom det va det vi gjorde när Melvin va 8 veckor. Men han blev ju sjuk o sen efter det varit rosslig!!


Så jag tycker man ska vara ärlig även om man känner att det kanske inte är nåt. VIKTIGT! För det är så dumt att smitta små barn! Nu här på förmiddag har jag och MElvin sovit i två timmar det va såå skönt. Han är fortfarande lika rosslig men fortfarande glad oxå så jag oroar mig inte så mycket!! Förkyld kan ju alla vara o man är inte SJUK för det.


Nu ska jag göra min lunch o hoppas på att få äta INNAN odågan vill ha sin mat. hehe..


kram på er. han sitter o njuter i sin sitter nu    

Nu

Av Jenny - 9 september 2009 08:13

har Melvin precis fått andra frukosten!! Det bidde gröt förstås men han fick även smaka blåbärs pure. Kladdigt?? Nej varför tror ni det. Speciellt inte när han ska stoppa in händerna i munnen efter skeden. haha


Nu sitter han i mitt knä o bajsar herregud va han tar i..             

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards