Alla inlägg den 1 september 2009

Av Jenny - 1 september 2009 20:57

nu kallar jag de tanter de som snart är 40 MEN jag pratar inte om alla!! Jag vill bara få ur mig en sak.


Alltså jag är 29 det är ca tio år yngre än 40.. men ändå så beter jag mig mer vuxet än vad vissa 40 åringar gör. Det är lite pinsamt tycker jag..


Ni som har haft en pojkvän/flickvän i några år och det tagit slut. Han/hon har träffat en ny de bildar familj. Skulle DU då höra av dig efter typ två år o fråga om ngt som du kan hitta i vilken affär som helst typ?? 


Är inte det lite patetiskt??


Jaja man kanske försöker gripa efter halmstrån.. Men jag tycker det är pinsamt iaf! 


nu ska jag gå och sova min lilla jonas jobbar. Stackarn hoppa på jouren direkt efter två veckors semester. Men han fick träffa oss en liten stund idag iaf när jag va hos barnmorskan. Så fick han mysa lite med odågan!!


puss på er där ute. 

Av Jenny - 1 september 2009 19:43

Melvin testade mig för första gången idag. Det kändes så iaf!! Han började gråta o skrika lite vi sex tiden så jag tog o bytte lite blöja tvätta han lite och gav han lite mat!


Sen la jag han i hans säng precis som varje kväll. Sa godnatt och gick ut. Han va tyst ett tag. Men så hörde jag det... han typ gnällde.. som om att han skulle gråta men det inte riktigt blev så. Annars brukar han verkligen gråta när han blir lessen o de kvällarna går jag in o lägger mig i min säng så han somnar.


MEn det lät liksom inte som han va lessen så jag satt kvar i soffan för att se va det skulle leda till. Sen va det tyst ett tag.. sen kom det där gnällandet igen, jag va frestad att gå in men jag stanna i soffan. Oki om han hade skrikit och verkligen varit lessen hade ja självklart gått in. Men det lät ju liksom inte som han va lessen utan som om han tvinga fram gråten.


Han blev tyst igen en stund o sen kom det igen. Ungefär fyra gånger lät han så där o jag gick inte in til han.. Sen va det tyst en längre stund. jag smög o titta då hade han somnat..


Oooo min pojke börjar bli stor.. han kolla om jag skulle komma in.. Jag är lite glad att jag inte gick in första gången .. men jag blir glad att han gör så.. då betyder det att han blir större..hehe nu är jag lite lyrisk!!! min fina odåga

Av Jenny - 1 september 2009 18:23

människan såg jag idag. Jag skulle ta bussen till barnmorskan för att få in min stav i armen som faktiskt gick hur bra som helst.. men iaf..


Han stod där  vid min busshållsplats.. Höll sin mask i handen och inväntade bussen. Människan pratade med mig. Han sa " hej mamman" jag sa hej. 

Sen sa han att man måste prata med barn för då pratar de fortare.. Han verkade lite konstig men jag stod o log mot han så han fick prata vidare. 


O sen trodde jag inte längre utan jag visste att han va lite konstig. Bussen kom han fortsatte efter mig och pratde.. JAg skämdes lite för han stod där med masken mot ansiktet inne på bussen. Men tog bort den varje gång han sa nåt. 


"instrument" sa han jag såg ut som ett frågetecken. Så sa han igen. "instrument är bra, för då använder de båda händerna och då sätts båda hjärnhalvorna igång" ja det är bra sa jag. O tänkte att det faktiskt lät bra.. 


Sen sa han. jag köpte min keyboard för ett tag sen.. o då blev jag smartare och så blev jag uppfinnare.. mm tänkte jag. nu vill jag inte prata nå mer med han. Så jag ringde lite i min telefon!! Han gick och pratade med chaffören.. något om buss o parkering.. hahaah ja lite rolig är han.  Sen kom han igen och så sa han att det va nåt speciellt på kungsträdgården på lördag..


Nåt för smarthuven.. O han tyckte det va bra för mig att gå dit.. sen gick han och satte sig med sin mask!!! 


Alltså hade jag bott ngn annanstans i stads delen hade jag kanske tyckt det va lite roligt. MEn hallå jag bor faktiskt vi stängda beckomberga... ja det är stängt för länge sen.. MEN vart tog alla människor vägen.. Jo de fick flytta här i närheten!!! 


Så nu när ni läst kan ni faktiskt sluta skratta. oki mohahaha puss på er

Av Jenny - 1 september 2009 15:47

är lite knepig haha.. Idag fick han nå ryck. Klockan va halv två jag skulle ta tio i två bussen mot barnmorskan. Min fis ska äta o jag fixar ordning en flaska sätter oss bekvämt och mysigt i soffan. Men han gallskriker, jag tänker va fan har hänt. Min glada odåga va lessen. Men jag ger ju dig maten här fisen. NEj det hjälpte inte han skrek o skrek. Då tänkte jag. hm jag testar ensak. Jag la han i vagnen satte flaskan under en filt in i hans mun


Då satte han igång o käka o blev tyst. Men vill inte min fis  vara hos mig.. hehe jag tror nog han kände att mamman sin va stressad för att inte missa bussen o ville underlätta för mig. hehe!! Nu ligger vi här på golvet o myser lite.. Han vädrar sig lite o kissar på golvet.. mmysigt. hehe. kram kram

Av Jenny - 1 september 2009 14:22

Är en hemsk sjukdom. Tyvärr förekommer den i de flesta sammanhang. Men avundsjuka är något jag avskyr! O förekommer den då sticker jag. Jag är helst utan den sjukdomen då den kan skada ganska hårt och mycket! Nu sitter jag hos barnmorskan o väntar på att få nå stav i armen!

Av Jenny - 1 september 2009 13:07

Blev en lång promenad med Lovisa och hennes sixten! JAg och Melvin tog oss till gullmars då Vi skulle gå runt årsta viken.. Jag sa bara ja eftersom jag har inte ngn aning om vart det är.. hehe.. Men hon kom där med andan i halsen o vi satte igång våran promenad.


Hur härligt som helst jag tror det va 9 eller 8 km vi gick.. MEd lite sköna backar o raksträckor. Bebisarna skötte sig alldeles utmärkt!!! Sixten va nog hur jävla söt som helst.. oo va söt han va o så liten.. har melvin verkligen varit så liten??!! 


Vi kom fram till skanstull där vi tog oss en varsin sushi sen fortsatte vi åt varsit håll hemmåt. tack för en härlig promenad!!


Det kanske blir mer träning för mig ikväll får se hur jag mår efter insättning av pstaven..

Av Jenny - 1 september 2009 12:59

fanns en tant uppe i gällivare som kallades. Hon kanske va 150 om ens det. .liten o satt helt enkelt. Busigt kort hår. Lukta ko bajs hela dagarna.. Ja hon hade ju massa kor!!


Hon bodde uppe på berget.. O vi va där ofta för att hälsa på. Men iaf. Den här tanten tror jag bor i sthlm nu.. Eller hon gör ju inte det för hon finns inte längre. MEn jag har hittat hennes kopia!!


En busschafför.. Första gången jag åkte med henne trodde jag helt ärligt människan va full. Hon körde som en dåre o skrek vid alla busshållplatser.. Tokig alltså!! Jag skulle adlrig våga åka med henne mer tänkte jag. MEn idag... idag nu när jag skulle ta bussen från bromma plan o hem.. Så va det hon som körde bussen. Jag va trött o orkade inte vänta på nästa!!! Först stänger hon dörrarna på min vagn.. jag blir tokig men tar det o går in. hahhaha SEn när alla människor satt sig o vill åka hem. Då får tanten för sig att hon är sugen på efterrätt. 


Mc donalds ligger precis vid våran busshållsplats så hon går ut bussen och går o köper sig en glass.. JAg ljuger alltså inte.. hahaha.. jag står där lite orolig.. nu har jag ju även min odåga med mig.. ska jag verkligen våga åka med henne.. Men jag vågade.. det gick lite fort i kurvorna o hon skrek ut hållplatserna.. typ som hon joddlade. hahahaha..


Men hemma är vi helt välbehållna.. snart ska jg till barnmorskan o sätta in en pstav i armen.. hjäälp

Av Jenny - 1 september 2009 07:43

upp varendaste bra ord jag sa igår om Melvin till Lovisa!!! Jag satt o berätta hur duktig han är på natten o såvidare. Men fan varje gång jag ska upp tidigt för att göra nåt. Då jobbar han sig på natten.


Inge skrik men jag vaknar lättare än så liksom. Så kl 0300 inatt ville han ha mat. JAg försökte få han att somna om men han hade bestämt sig.. Han har fått sin mammas vilja så det va bara att ge med sig.. Efter maten så somnade han så sött i sin egna säng. Men typ varje 20 minut så skulle han prutta. JAg vet inte om era barn låter o grymtar o puffar när de ska prutta men det gör iaf Melvin. Så då vakna jag varje gång. Han sov så sött där i sin säng men JAG vakna ju såklart!!!! Men nu gick vi upp tio över sju ja gkänner mig väl rätt utvilad.


Tänkte inatt fan kommer mina planer inte bli av.. Men det blir de vill man vara fin ska man lida pin.. Jag ska åka till gullmarsplan för att möta upp Lovisa och hennes Sixten vi ska ta oss en fett promenad tillsammans.. det blir nice..


Kram på er.. ni får en bild på den glada odågan. Ja han är för det mesta glad... oooo va sött haha

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards