Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Fösta gången

Av Jenny - 3 maj 2010 10:14

Jepp, idag va det första gången jag blev ARG på Melvin!! UNGE säger jag bara. vi tog oss ut för att börja promenera, Melvin va dunder trött och ögonen hängde så hade han varit som sig själv hade han somnat innan vi ens kommit utanför porten!!


Men han va vaken hela backen upp o ville veta va allt på vägen va. Mest fundersam blev han över skuggan vi förde med oss!! Han lutade sig över vagnen och inspekterade skiten. Jag brydde mig itne så mycket men tänkte att snart somnar han säkert. 


När vi kommit bort till henriksdal då började han gnällalite lätt o gnugga sig i ögonen.. kanon tänkte jag nu somnar han. Och la han halvvägs ner. Då började han. Fy fan va han skrek, han skrek  skrek o skrek lite mer. Jag satt han upp igen men ingeting hjälpte. Han ville upp i famnen men det fick han inte.. För jag visste att han va dunder trött men helt enkelt vägrade att somna!! Så jag fick vända hem igen. Han skrek halva vägen hemåt men sen tröttnade jag riktigt ordentligt och sa åt han att. "nu räcker det" jag sa åt han att är han trött o inte somnar får han skylla sig själv men behöver inte skrika för det. Han slutade faktiskt. Så fort han visade tendens till att börja igen sa jag bara. NEJ! o så slutade han. Jag blev arg på riktigt! 

Så vi tog bussen hem igen och väl hemma somnade han på en minut!!!! Han va alltså trött precis som jag visste. jag fick mig iaf en 25 minuters promenad o det är väl bättre än ingenting.


Men jag är rätt tjurig nu på allting o jag tror denna dag kommer bli en dålig dag. Men såna dagar får man ha ibland. Så låt mig vara.. Nä nu ska jag bara sitta här.


Här får ni en bild på Melvins nya foppa..

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards