Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Gomorran

Av Jenny - 10 september 2009 06:48

kl 0600 slog odågan upp ögonen i morse.Va hur glad som helst så vi låg o mös en stund i sängen med pappan, innan vi gjorde ersättning! Nu ligger vi i vardagsrummet o tittar på the voice Melvin är ett fan kan jag tala om hehe! JAg ska ta mig i kragen snart o göra ordning mig för en lång promenad. Vill ta en låång promenad idag. men måste bara planera vilken väg jag ska ta!!


Tar man samma väg jämt så blir den tråkig o man tröttnar, jag iaf.


Jag har en fråga ni som börjat ge smakportioner åt era bebisar. Ska man byta ut alla måltider mot mat eller ska man ha kvar ersättning/välling!? Nu brukar jag ge gröt till frukost. Om inte första frukosten så andra. Sen till lunch har han fått ersättning men igår fick han även smaka lite blåbärspure innan. Sen till kvällsmål får han gröt. O precis innan han går o sover får han ersättning!!


FAn man vet ju inte. Min barnmorska har inte heller sagt någonting. Vi hade tid hos henne sist när MElvin va 3 månader.. mm det är sjukt o nästa gång vi ska träffas är han 5 månader!!!! Så hjälp därifrån räknar jag inte med. så jag frågar här o hoppas ngn kan hjälpa mig!


Kram kram

 
 
Ingen bild

Milla

10 september 2009 08:37

Ge bara inte för mkt smakportioner av olika sort en och samma vecka, utan ta en första veckan o så vidare. Då har du koll oxå om det är nå han inte tål eller får magknip av. Fortsätt att ge ersättning, där får han i sig allt han behöver, med gröten kan du fortsätta som du gör:) Min gosse har ännu kvar vällingen och ibland skippar han helt o hållet middagen och då är det bara välling/gröt som gäller.

 
Ingen bild

jag

10 september 2009 09:15

Ja det vet jag.. så denna vecka blev det mango pure och blåbär han fått smaka!! Det blir ju roligare o roligare. Oki ersättning. men när byter man till välling då.. fan han får ont i magen av riktigt ersättning jag köper ju på recept.

 
Ingen bild

Milla

10 september 2009 13:43

Vänta med att ge "riktig" välling nu när du har ersättning på recept, prata med barnmorskan när du kan börja blanda ut ersättningen med välling, för där måste du blanda så han vänjer sig vid smaken ..det tar ett tag att hitta rätt vällingsort kan jag ju säga..provat flera stycken o på recept men nu är det bara vanlig välling från 1 år som gäller. Hör gärna av dig om du har nå funderingar, har ju 2 kids och lillen hade jag ju oxå lite problem med när det gäller magen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards