Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Gårdagens aktiviteter.

Av Jenny - 11 september 2009 07:17

Ja igår va jag och Melvin inte hemma på hela dagen! Catta ringde o kände att hon ville hitta på nåt.. Kanske till barkaby, kruxet med det är att jag måste åka i en timma o byta tre gånger. När jag va fri som en fågel åkte jag vart som helst när som helst. Men med vagn och melvin är det faktistk liiite jobbit. Jag kan absolut ha med han vart som .. Men det är lite jobbit attt hålla på o åka. hiss dit o hiss där. passa tider ja ni vet.


Så vi bestämde att Catta skulle åka till Jonas firma möta mig där sen skulle vi ta våran bil. Då får alla plats. Sen tog vi oss till barkaby.. Hitta typ ingenting att shoppa.. jävlar oxå haha.. Men vi gick runt där o hade trevligt. tog oss en lunch.. Sen kom det nå odörer från oss båda.. vete fan va det va. hahahahha..Sen åkte vi till baka till bajsfirman. Jag och Melvin gick upp o hälsade på bajs pojkarna ... hehe.. Sen satte jag och familjen oss i bilen. Då skriker jonas..


VA FAN HAR NI FÅTT BÖTER? Eh nej.. det är ingen stor lapp där framme. Nej då va den en gul liten remsa.. jaha så ser tydligen böter ut nu för tiden hahaha. Jonas sa. men fa van . det är p skiva där.. fatta ni int edet.. men hallå hahaha vi va upptagna med varandra.. så böter åkte vi på


Sen efter träningen då åkte jag och familjen in till stan. Jag ville verklgien hitta ngt att shoppa.. märks det haha. MEn vi hittade ingenting där heller. Så började vi gå lite för vi blev hungriga. Melvin somnade.. ja kl va ju nästan sju det är hans sovtid.. Men så promenerade vi mot ngt sushi hak. Då va det några som hungerstrejkade på gatan.


Självklart ville jonas gå dit o titta.. han förstod nog inte VARFÖR de hungerstrejkar.. de vill ha pengar till ngt specielt.. men vi gick dit iaf.. Det va ngn farbror som haffade oss när vi gick där o va så jävla hungriga!! Började prata om allt ont som händer deras människor o så vidare. Vi blev gripna.. självklart vem fan skulle inte bli det. Han visade oss en lista på hur mycket folk donerat de.. Så började han.

"ni ser snälla ut, jag ser det i era ögon."  " snälla ge oss pengar"  "det är till framtiden, o så pekade han på melvin.

Man kunde alltså inte ge 50 eller 100 kronor. Utan det minsta va 300kr sen uppåt.


JAg såg att massa människor donerat, o massor som givit 500kr.. men jag förstår varför oxå


Han slutade inte tjata. När han väl fått oss att skriva på den där listan. Så sa han.. snälla ge 500kr.. alltså skulle det vara så att de verklgien ger pengar till de här människorna skulle de bli glada för va de får. Det hade jag varit. Sen började han. studenter som är fattiga har gett 500. Men då sa jag. Ja men vi vill ge 300 kr. så fortsatte han att tjata. Men då sa jag NEJ vi ger 300kr. Sen frågade jonas mig om jag hade det löst.. självklart hade jag nte det. Då fick jonas ta fram. o han hade bara 500 lappar. haha så det bidde 500 iaf.. Men gubben ändrade inte vårat kryss det va kvar på 300!!!


Men som ni nu förstår .. jag shoppade inte ett endaste jävla skit igår. men ändå blev vi av med 800kr. hahaha erkänn lite komiskt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards