Direktlänk till inlägg 16 september 2009

SMAKPORTIONER

Av Jenny - 16 september 2009 19:13

Alltså jag har ju börjat ge Melvin lite mat på dagarna. Gröten har han ätit för full sen nu är det nog två veckor sen. Den får han både till frukost o kvällsmål ibland med ngn fruktpure till o ibland utan! Mango, katrinplommon och blåbärs pure har jag testat. Blåbär blev han hård i magen av, väldig gasig på nätterna. Katrinplommon satte fart på magen hans.. det gillade han. Mango va suveränt.. Majs med potatis va inte heller ngn höjdare då han blev väldans gasig igen.


Men nu är det så här att idag har jag testat fruktmos med ris. jag har ju även låtit han få katrinplommon idag. O han har haft jätte jätte ont i magen. inte skrikit av gråt men av ilska där man ser att han verklgien tar i för att få ut sina pruttar!!! Stackars min Melvin!! 


Då undrar jag. är det för han fått katrinplommon i flera dagar nu som det är så här. Eller är det den där jävla fruktmoset med risen som gör han så där gasig!!! Han har ju sovit idag men inte alls som han brukar då han har vaknat av att behöva få prutta.. usch va jobbit det blev helt plötsligt med smakportioner. MEn fan jag blir så lack.. Det som finns för 4 månaders.. ja det är sånt som de oftast blir hårda i magen av. Sen finns det inte nåt annat.. hur tänker människorna då??


Jag får koka potatis här hemma o testa det o fortsätta med mango, gröt o ibland katrinplommon. kanske inte varje dag.. Sen idag köpte jag aprikos och päron pure jag ska testa.. så vi får se hur det går.. 


HUR GÖR NI


 
 
Emily (v) Mamma till Vincent 7 mån

Emily (v) Mamma till Vincent 7 mån

16 september 2009 19:38

Inte behöver du va försiktig :P

Vilken söt liten kille du har. Hur gammal är han?
Vilken fin & annorlunda blogg du har.
Kramar!!

http://emsiss.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica

16 september 2009 20:01

Hej stumpan!

Det är ganska säkert att det är katrinplommonen han blir gasig av, särskilt om du givit honom det varje dag! Så ge det bara ibland! Tänk på att päronpurè också är "lösande" så bli inte förvånad om han blir lös i magen av det!

Alice åt/äter ju inte barnmatsburkar alls och har aldrig gillat dom...hon ska ha hemlagad mat! Melvin kanske är en liten gourmet han med ;))
Bamsekramar Jessica

 
Ingen bild

Anna

16 september 2009 20:30

Testa morotspurén och broccolipurén, mina barn har älskat dom och jag har inte sett något tecken på att det skulle uppstå gaser för dom heller (Men det kan ju självklart vara lite olika). Men varningen.. Broccolipurén ser ju ganska hmm ofräscj ut kan man väl säga... Men nyttig och god verkar den vara :-) Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards