Alla inlägg den 13 december 2009

Av Jenny - 13 december 2009 22:48

en sak angående min träning. Jag har ju lyssnat på andra o tagit till mig vad alla har sagt, lyssnat med andra ord.. haha ovanligt för att vara mig!


Men sen när jag är på gymet och folk som känner mig vet att jag vill gå ner, kommer fram och kommenterar även de. Så det börjar bli lite jobbigt nu då faktiskt varenda jävel säger olika. Så nu ska jag göra som jag alltid gjort.


Lyssna på mig själv! Jag känner min kropp mer än ngn annan, jag har tränat hur länge som helst. Nu ska jag försöka på mitt sätt och se vad som händer!! Det kanske inte alls är vad jag behöver just nu men ett försök ska jag ge det iaf! Sen folket kommer fram och kommenterar så kan jag bara säga. Jaha men nu har jag börjat köra på mitt sätt..


Innan jag blev gravid.. jag tränar som sagt inte för tävlings syfte.. Men iaf innan jag blev gravid körde jag. 2 veckor tung styrka, 1 vecka lätt och till sist 1 vecka med enbart cardio!! Jag va ju hur fin som helst då.... hehe..


Så nu .. ska jag köra.. jag vill inte bygga nå muskler än. Så jag kommer köra 2 veckor lätt styrka plus super setta. Självklart kommer det bli promenader då jag älskar att vara ute och gå plus lyssna musik. Sen kommer det bli 1 vecka enbart cardio.. Jag ska köra så iaf två månader nu för att se om jag går ner nåt i vikt.. plus blir fastare i kroppen. Hur låter det där ute ni som vet....


Nä nu ska jag gå och sova.. vi kolla precis flickan som lekte med elden.. alltså shit va jag gillar de här filmerna..


Godnatt puss på er!!!

Av Jenny - 13 december 2009 20:04

blev hur mysig som helst till slut. När Jonas kom hem så fixade vi i ordning oss för gymet. Jonas tittade lite extra på Melvin och sa åt mig att han inte alls är förkyld .. haha som mamma är man lite mammig ibland!! Men så vi drog dit och lämnade in han på barnpassningen, han tyckte det va lika skoj som han alltid gör.


Jag körde cardio, tio minuter cykel med lite intervaller, tjugo minuter cross, 5 minuter step maskin. Det här med kondition efter min grav är inte riktigt min grej så jag försöker så gott jag kan. O för varje gång blir det bättre tack och lov!


Det va jonas som hämtade Melvin från barnbassningen och han hade hunnit bli trött där inne så han deckade direkt vi kom ut till bilen.


När vi väl satt oss i bilen så kände jag för lite shopping. hahah ja dessa dagar har det blivit lite mycket men fan det är julafton ju. Jag och Jonas har faktiskt varje jul köpt julklappar till oss själva några dagar innan!! Så jag fick  mig en stickad tjock tröja och ett par benvärmare sen på Tisdag ska jag in till stan och köpa mig de där skorna jag drömmer om varannan minut!!


Så dagen blev helt lyckad. Nu ska vi titta på flickan som lekte med elden..

Av Jenny - 13 december 2009 20:02

min Marlon hur mycket som helst. Ibland känns det som vi är ifrån varandra så länge att han glömmer bort mig.. Linda. glömmer han mig. .eller pratar du om mig ibland??


Han är såå fin.. Han älskar sin Melvin.. ja för det är hans melvin säger han!!

   

Av Jenny - 13 december 2009 09:10

med Tess kommer jag göra om kan jag tala om! Det va helt underbart, jag och Tess är väldigt lika men även så är hon lite som Jonas på vissa punkter haha och jag va tydligen som hennes Mattias på andra punkter... hehe.. Komiskt.


Det började med att hon kom ända hit ut från Täby, hittade gjorde hon galant.. plus i kanten på det.. hehe.. Med sig hade hon presenter till Melvin. Herregud hon hade köpt mer kläder åt han än vad jag själv gjort typ.. haha. Kläderna va jätte jätte fina. Jag blev kär i västmunkjackan och melvin blev kär i sin tshirt med en tiger på eller vad det är. Han fick välja säjlv och han pekade direkt på den..

  Den han har på sig. Den andra är oxå en tröja som kom från Tess.. den ville han smaka lite på innan han bestämt sig helt.. Men det bidde tshirten.

  Sen det här. Är de inte hur fina som helst. HAn kommer se så tuff ut sen.. Tack tjejen!!!


Men kvällen flöt på klockan gick. Vi hade hur mycket som helst att prata om o tycker om varandra kan jag tala om att vi gör. Jag har aldrig varit en sån som tyckt om att umgås med så mycket tjejer då jag hatar alla jävla intriger och all äcklig avundsjuka!! Ni vet sån avundsjuka då man blir lite arg/ledsen om ens kompis leker med ngn annan.. Sen så när man pratar nästa gång är man inte lika glad eller snäll som man brukar. Nej sånt har jag velat klara mig undan. Men nu efter jag blivit mamma och börjat blogga har jag träffat såna underbara tjejer och jag kan säga att jag uppskattar det väldigt mycket!!


Melvin.. ja han brydde sig inte om mig ett dugg kan jag tala om .. Utan det va Tess som gällde.. det är rätt mysigt för han brukar tycka mer om killar. Men han släppte henne inte med blicken!!


Mannen hennes kom och hämtade henne.. hitta.. hm .. ja han kanske inte va lika duktig som Tess på att hitta men fram kom han till slut. Jonas ville att han skulle ringa för han hade en genväg.. Men som killar är med sin stolthet ville han själv. haha. Men bara så ni vet.. Jonas hade en genväg...!!!!!! mohaha!!


Tack för en underbar lördag tjejen!!


 

Av Jenny - 13 december 2009 08:54

om min Melvin. Han har ju aldrig tyckt om att sova bredvid mig och Jonas. Men han tycker minsann om att sova i våran säng om han får sig en egen sida och en av oss bredvid sig!! Då kan han tydligen sova hur länge som helst.


Jag har märkt det den här veckan. Då jag sov i soffan. O i natt då Jonas är i flen. Melvin vaknade inte försn kl sex i morse o så fick han välling för jag inte orkade gå upp sen sov han vidare till kvart över åtta!!! Haha så när man vill sova ut så gör man det enkelt för sig och lägger han i vår säng o en av oss flyttar ut till soffan...


Nu sitter han här i soffan och leker med ngt från goboken. Han stoppar sakerna så långt ner i munnen så han spyr.. bra där.. haha.. Nä frukost time för att sen ta oss en promenad o sen invänta pappan hans så jag får gå och träna!!!


Han har nämligen blivit liiiiite förkyld så jag vill inte lämna in han på barnpassningen dels för att han smittar men även oxå för det är inte så jätte kul att vara hos andra utan mamma o pappa när man är så jävla täppt i näsan och det rinner!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards