Alla inlägg den 16 december 2009

Av Jenny - 16 december 2009 20:06

jag la han i våran säng och gjorde så han somnade där i stället. Jag orkade inte hålla på. Jag vet att den enda som kommer lida av det är jag. Men idag hade jag ingen lust. Men jag ska lyfta över han senare när jag ska lägga mig såklart. Så gör jag ett nytt försök imorn. JAg tror även att han känner när jag inte har ngn lust och ork att få han o somna.


Men jag har iaf pratat med barnläkarens sköterska idag. O vi pratade igenom allting. herregud va mycket medeciner jag har fått testa på han. Jag sa at tjag har slutat med allting då jag inte vill ge han en massa skit utan att veta va det är för nåt!!


Hon hörde han i bakgrunden och tyckte att han va rosslig. jag sa åt henne att det börjar bli frustrerande nu. Speciellt när det har varit som det varit denna vecka.. att han inte får ngn ro att somna. Ja det kanske beror på ngt helt annat vem vet. Men nu har han varit rosslig alltför länge. O jag vill helt enkelt få reda på om jag kan göra nåt åt saken!! Men då göra det för rätta saken. Inte TESTA sig fram. Men hon hörde nog på mig att jag va trött på det! Jag tycker så jävla synd om Melvin, ja han är super glad ändå. Men när det blir jobbit för han att somna så glömmer man det glada!! För sömnen är viktig för alla! MEn nu får vi se vad de kommer fram till där borta på BUM.


JAg har även funderat lite på om det kan vara vällingen. För han vrider och vänder på sig ju när han ska somna, somnar o sen vaknar. Vi bytte ju mot fullkornsvälling för 8 månaders förra veckan. Ja då skiten började. Så fan det kan vara vällingen!! JAg ska köpa den gamla vällingen imorn o se om det blir nå bättre. Allt för min MElvin..


Nu kollar jag på bonde söker fru o jag skäms kan jag tala om. haha


Imorn ska jag och Melvin på fin middag med Tess på Fridays.. har aldrig ätit där men det blir säkert super gott. puss puss

Av Jenny - 16 december 2009 19:00

Jag lämnade Melvin hemma med pappan hans, la in laxen i ugnen sen stack ut på en ensam promenad. Jag flög fram utan vagnen kan jag tala om fan va skönt!!! Det va kallt mot ansiktet. Jag joggade t o m. fattar ni .. jogga!!!!! Jag fick tårar för det va så härligt.


Sen kom jag hem tog ut laxen och åt en härlig middag!!!


Melvin va trött idag kan jag tala om. Han dricke rju alltid sin kvällsvälling sen sitter med oss en stund för att sen gå in o sova. MEn idag slockna han i Jonas famn med flaskan i munnen!! MEN när jag sklle lyfta över han till sängen vakna han. Han ligger där nu o pratar lite granna jag ska strax gå in till han för att faktiskt sova jag med. Ja jag är så jävla tröt så jag vill lägga mig tidigt ikväll.


MEn vi hörs imorn igen puss på er där ute!!

Av Jenny - 16 december 2009 16:03

besöket gick bra jag shoppade ingenting onödigt iaf! Jag hittade en overall till Melvin inne på Lindex, faktiskt en sån som lilla Sixten har. JAg är inte jätte jätte förtjust i den men som sagt han ska ha den i några månader. O eftersom jag nu fått leta hur jävla mycket som helst så tar jag denna!


 

Vi gick till ett wok hak där inne i centrum för att ta våran lunch jag och Melvin. Då träffade jag på pappan Johan som va pappa ledig! Han är en förälder på dagiset jag jobba. Så vi satt där o hade en trevlig lunch o snacka lite skit.


Vet ni idag till middag fick Melvin fisk. han brukar inte tycka om det men idag gick det bra. Men efter halva burken kan jag säga att han börja mesa sig. HALVA BURKEN. När han fick en tugga så gjorde han en äckel grimas o börja gråta. haha bus unge. Då fick han lite blåbär istället! Nu ligger han på mage och har faktiskt vridit sig ett halvt varv.. jeho. Jonas är på väg hem o får han inte nå jobb blir det träning för min del. Eller så går jag bar ut o tar mig en promenad i min ensamhet utan vagn!!!!


Puss på er där ute

Av Jenny - 16 december 2009 09:31

Han satt och tittade på pingu på barnkanalen. Va helt inne i skiten, skrattade och tittade. Sen slutade programmet och fram kom reklam. hahaha Melvin började gråta!!


Ooo han ville se mer på pingu. Men han glömde det rätt fort och sitter o leker nu med sin nya leksak jag har beställt. Nä nu ska jag klä på mig så vi kommer iväg mot solna snart.. kram kram

Av Jenny - 16 december 2009 08:56

som är jävligt duktig på att peppa mig, som är bra på att ge mig tillbaka min motivation och det är faktiskt LOVISA!! Sist vi sågs fick hon mig att börja köra hårt igen med träningen då motivationen låg lite längre ner i benen!


Samma sak denna vecka har jag ju faktiskt inte tränat då jag inte haft lust o så har Melvin varit lite rosslig. Men igår när jag va hos Lovisa så gav hon mig ett par byxor, i storlek 27!!! Hade Jonas sagt åt mig att testa de hade jag sagt NEJ och blivit arg, sagt att han bara vill få sig ett skratt. Men nu va det tjejen i fråga som faktiskt sa åt mig att de skulle sitta snyggt.


Jag gick hem och testa.. vet ni.. de satt jätte bra. Inte så tajt att det gör ont imagen utan toppen!! Jag kände mig t o m lite fin o tro mig det har jag inte gjort sen innan jag blev gravid!! MEn fan jag kan inte ha mina egna jeans som är 27or.. så detta måste väl vara lite stora i storleken men ändå.. jätte jätte fina o jag blev fin!!


Tack tjejen!!!! Hon ville gärna ge de åt mig men jag ska ge nåt tillbaka!!!! hehe. puss puss

 

 

Av Jenny - 16 december 2009 08:46

att Melvin är lite kinkig på kvällarna o har svårt att komma till ro är att han sover till halv åtta, åtta på mornarna! Sköönt!! Han vaknade till en gång till igår kväll men då gick jag till slut och la mig! Denna gång ville jag nämligen inte lägga han i vår säng då jag inte vill att han ska vänja sig vid det!


Eftersom det faktiskt har gått så jävla bra för han att sova i egen säng! Jag vet att man ibland gör saker för att underlätta för sig själv. Jag har ju gjort det nu denna vecka på kvällarna, lagt han i vår säng. Men ingen mår bra av det i slut ändan.


Bara för Melvin är sjuk och det blir lättare för mig att gå o bära på han hela hela tiden gör jag inte det då heller. Så jag försökte verkligen att han skulle sova egen säng ikväll. Där han faktiskt till slut sover bättre än mellan mig och Jonas. Han vaknade upp kl tre för lite mat sen sov vi till tio över åtta!! Skööönt. Nu ska vi ta oss lite frukost här om en stund för att sen ta oss mot Solna Centrum där jag ska leta overall plus äta lite lunch! Vem vet jag kanske drar och tränar efteråt men tror inte det då Melvin inte är helt ok! Han är inte sjuk o har ingen feber men fan det är dumt att chansa.


Kanske tar jag mig en tränig på sats idag istället så får jonas snällt vänta hemma. Får han jobb får han väl ljuga o säga att han kommer efter jobbet han är på.. hehe!!

Jag måste bara berätta. jag har tränings värk i mina lår efter jag drog vagnen i snön igår. hääärligt!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards