Alla inlägg den 1 december 2009

Av Jenny - 1 december 2009 19:49

när jag bakar. Vad jag än bakar för nåt som ska jäsa så jäser det så jävla mycket. Men jag tänker aldrig på det och gör mellan stora bullar, lussebullar. Men sen när de ska jäsa och de har jäst klart.. Ja då är de gigantiska haha och sitter ihop med varandra!! Plus att det inte blir så många som det ska..


Jag gjorde samma sak denna gång. Lussebullarna är goda nu.. de kanske inte ser så jävla fina ut då de växte ihop med varandra. För de jäste rätt mycket. Men herregud vilka goda lussebullar. Jag brukar ha lite vanilj socker i och det smakar suveränt! Jag tjuvsmakade en nyss nämligen.

    som sagt inte vackra men goda! På torsdag ska jag göra en ny sats med Alex.. då får jag tänka en extra gång och kanske göra de lite mindre..


Att lägga min Melvin idag gick väl sådär. De där tänderna gör det jobbigt för han kan jag säga. På dagarna vill han helst inte vara ensam alls plus att han dreglar ner sig hela tiden och är dyngsur, på kvällarna har han svårt att somna. Men jag lägger mig alltid i min säng och så puttar jag lite på han och då brukar han somna.. Sången han vill höra nu är imsevimse spindel. det är rätt komiskt haha om jag sjunger kanske två gånger sen slutar jag, då börjar han gråta.. så sjunger jag igen och då somnar han.. haha.. Jaja nu ska jag kolla lite paradise hotell på datan och bara softa lite. Jonas ska iväg och träna nu på kvällen sen ska väl han hem och äta lussebullar o titta tv..


puss puss


Av Jenny - 1 december 2009 17:43

degen på jäsning, jag och Melvin är på lekfilten och tränar vändning och sittning! Hur duktig är han inte då.. haha men lite frustrerad blir han när jag inte hjälper till och det tar tid.. jag med mitt tålamod. MEN jag väntar och väntar.. till slut så sitter han eller har vänt på sig!! Stolt blir jag!


Han börjar likna Jonas mer och mer för varje dag som går. Han jäspade nyss och gjorde exakt som Jonas gör. haha skrattretande!!


Imorn ska vi på babysim.. hur det känns? hm inte fan vet jag.. Men jag vet ju att groparna i benen kommer fyllas med vatten och skit, så det blir bara att tvätta sig ordentlit efteråt hehe! Men skoj ska det bli för Melvin har ju inte varit där på fem gånger eftersom han varit sjuk och sist va vi hos sjukgymnasten.. så det ska bli skoj o se om han glömt bort hur roligt det va och blivit rädd för vattnet istället!! Men det tror jag inte. Inte om han är som mamma.. jag älskar att bada och hoppas melvin blir som jag.. ingen badkruka här inte.. Som lilla Marlon oki Linda kanske inte nu.


Men förra sommaren va jag med Marlon på stranden. ungen började skrika så fort man gick nära vattnet.. så det bidde inge bad för mig då haha!! Nä nu ska ja gsluta svamla o vänta tills degen är klar.. Jag tänkte göra lite konstiga bullar men Jonas ville inte ha det.. så det blir vanliga lussebullar.. Med pärlsocker på istället för russing då ingen här hemma gillar russin!!


Puss på er alla glada.

Av Jenny - 1 december 2009 14:24

ingen bra dag för mig. Jag mår illa, känner mig skakis och har ingen ork liksom! Jag började gå idag mot gymet men det slutade med att jag tog bussen.


Väl inne på gymet körde jag hårt. Det bidde rygg, bröst och triceps i konditions styrka liksom. Det gick jätte bra. Men sen efteråt började jag må så där igen. Så nu sitter jag här. jag är helt skakis liksom. Vill sova.. Melvin sover men ajg får liksom ingen ro. Jag är super trött. MEn jag får lägga mig tidigt ikväll istället.


Men träning bidde det och det va väl bra. Imorn mår jag säkert mycket bättre och då ska jag gå hela vägen! Sen torsdag blir det vila för då ska jag nog umgås lite med Malte och hans söta mamma Alex! Nä nu ska jag börja plocka undan här hemma. Det blir nog lite bak idag även om jag ska baka torsdag oxå.. Eller så blir det inte det idag .. vi får se hur jag känner helt enkelt!! Men ikväll blir jag själv här hemma och det är rätt skönt. Jag har inte ett måste att laga middag .. jag kan sitta framför datan utan att bli störd.. Jag kan bara vara jag. Efter Melvin gått och lagt sig förstås. haha.. kram kram

Av Jenny - 1 december 2009 07:43

Ja för här kommer lite formstatus bilder. MEn först vill jag bara påpeka.. fan det är ju 1 december idag. jeho.. haha. Jag har inte köpt en enda julklapp ännu. Men det blir bara till barnen detta år i våran familj. Oki här kommer det. Det jag vill visa är att det sitta jävligt mycket på låren fortfarande, men det är på väg bort känns det som!!


Men vi tjejer/kvinnor har ju fått den lasten att det är lår och rumpa som oftast är jobbigast för oss..

   

Av Jenny - 1 december 2009 07:40

haha duger det Alex?? Nä men gomorran på er där ute. Idag är jag utvilad även fast Jonas gick och la sig vid ett tiden och ville prata lite o ha lite kramar!


Melvin vaknade första gången tjugo i sex åt sen sov vi till kvart över sju ungefär.. Så utvilad.. ja det är jag fan!! Snart blir det frukost här hemma för att vi sen ska ta våran promenad mot balance o träna lite granna! Idag har jag inte några planer faktiskt så jag ska bara softa resten av dagen helt ensamma jag och Melvin. Ibland kan det vara rätt så skönt ska jag tala om!! nä nu jävlar så måste jag börja koka lite ägg.. puss pusss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards