Alla inlägg den 25 december 2009

Av Jenny - 25 december 2009 21:36

av pizza beställde vi såhär på kvällskvisten, då ingen av oss orkade laga någon middag! Det va faktiskt gott o pizzan kändes inte så jätte fettig som de kan göra!


Vi har spenderat dagen borta vi finnboda hos svärfar. Där har vi ätit gott och myst lite granna. Melvin är helt kär i sin farfar kan jag tala om! Så fort han pratar med han så blir han lugn eller börjar skratta. Melvin va lite gnällig då han inte fick ngn ro överhuvudtaget att sova sina sovstunder. .. mm han missa två så ni kan ju gissa hur det kändes för mig!! Eftersom det oftast är mamman som tar allt ansvar..


Men han somnade vi fem tiden och sov en timma sen va han lika glad som vanligt igen och levde rövare vi köksbordet! 


Dagen har varit toppen great iaf. Melvin hade på sig sin nya vintermössa han fått från mormor..mmm hon gillar att köpa mössor haha.

  Men den här va klockren. Den ska han ha på sig när vi åker till sälen för lite skidåkning.. en rolig sak är att faktiskt våra vänner Märkestöntarna ska vara där samtidigt som oss.. så vi hoppas på en dejt! Nä nu ska vi titta på filmen TAKEN för andra gången. puss på er

Av Jenny - 25 december 2009 10:48

Jag körde det här passet Då jag inte har så mycket tid på mig. Jag kan lova att jag fick träningsvärk sist jag gjorde det!! Fan va härligt. Både svärmor och Jonas satt o skratta lite åt mig i soffan då jag stod här och hoppade lite hopprep!! Men fan va härligt. De kan sitta där på sina rumpor och jag tränar.. jeho. haha


Jag sa ju det.. Nu är jag fan lite gladare kan jag tala om!! Nä nu väntar dusch för de sitter här i soffan och skriker åt mig att de vill åka. De verkar inte förstå ngn av de att Melvin faktiskt sover fortfarande.O sen när han har vaknat. gissa vem som ska fixa hans saker då.. hehe.


jaja ha en bra dag idag me. puss puss

Av Jenny - 25 december 2009 10:13

började faktiskt bra. Jag vaknade upp på rätt sida. MEN när man sen har massa att göra, ska äta frukost bebis har fått feber och vill sova.. O man måste göra allting själv. Ja då kan humöret lätt bli dåligt kan jag tala om! Jonas skulle nämligen lägga MElvin, när man ser att ens bebis är så trött att ögonen hänger, han har feber. Då sätter man väl sig inte o kollar på tv när man äter frukost utan man äter upp sitt så att man sen kan gå och lägga sin bebis.


Men nej barnprogrammet på tvn verkade vara lite lätt intressant så Jonas satt o kolla med öppen mun. Jag fick lämna min frukost o gå först o byta bajs blöja för att sen lägga min Melvin. Min frukost blev såklart kall. Så jag åt en smörgås med kalkon! Ja så nu har min dag blivit lite lätt dålig.


Det värsta är oxå att vi ska åka iväg till Jonas familj idag och han vill gärna att vi ska åka så tidigt som möjligt. Men då återigen.. varför sätter man sig o kollar tv när man äter.. nu när man inte kan äta o kolla samtidigt så tar det ju längre tid. Melvin MÅSTE sova den här tiden om han ska vara en glad odåga. Ju längre man väntar på att han ska somna ju längre tar det innan vi kan åka. Och eftersom både svärmor och Jonas suckade högt när MElvin behöver sova så fick jag lägga han!!


Jaja vi får se hur dagen slutar men det blir nog bra. Det tråkiga är att när vi är med Jonas familj så är det JAG som är föräldern för Melvin då Jonas gärna vill glädja sin familj med MElvin även om det är jobbigt för han eller inte. Ska han sova vill Jonas gärna väcka han för att glädja de andra. Så jag blir den tråkiga tyvärr!!! Men men.. det blir säkert toppen great. När Det kommer fler barn in i deras familj kanske de lär sig att det inte är så lätt o att de faktiskt behöver sina rutiner hur mycket man än vill pussa, krama och leka.


Jag blir glad snart igen för jag ska köra mig ett pass från hon bruttan!!


puss på er

Av Jenny - 25 december 2009 08:19

va hur bra som helst! Vi började dagen med att åka till farfar och hälsa på! Fick julklappar av faster Jenny som va hur fina som helst!! Sen lämnade vi packet och drog mot mina gamla trakter för att fira in julen!!


Vi åkte till min morbror Enar som för övrigt va på hur bra humör som helst. Jag kan säga så här.. han har ju skrämt några människor i sina dar.. haha. Men han börjar väl tappa stinget och bli gammal han me! Han skulle visa alla sina tvn och stereon till Jonas.. Jonas blev såklart imponerad då han är lika prylgalen som han. Eller nej inte alls lika galen men nästintill!! Mamman min hade varit där sen kl 1 på dagen och fixat med maten. Till slut fick vi äta o det va hur gott som helst. FAsiken man blir så jävla mätt fast man inte alls stoppar mycket i munnen men det är väl för att det är så mycket olika saker man äter. Mina köttbullar gick hem!! Jonas smällde i sig ett par stycken!


Sen va det en liten julklappsutdelning, ja liten för vi skulle fortsätta hos syster min. Men fan alla hade ju tagit med sig hur många som helst ändå. Men till slut va julklapparna slut och vi drog mot syster yster!


Där fortsatte julklappsutdelningen. O herregud va julklappar säger jag. Melvin Fick massa fina saker! Han gillade sin maraccas han fick av mormor sin. Han ligger och spelar med den just för tillfället!


Sen kom vi hem och mös lite framför tvn innan jag gick och decka.


Melvin och Marlon hade hur skoj som helst på kvällen .. Marlon prutta med munnen och Melvin skratta... jag hann filma en liten bit av det men tyvärr inte det roligaste.


Melvin va för övrigt jätte fin i går i sina Gstar jeans och skjorta. MEN jag och Jonas glömde tyvärr kameran hemma så vi fick inga bilder. Men jag tror faster och farfar tog. Så vi får hoppas på det!!! Jonas och Melvin matchade varandra igår iaf!!


Just det, Marlon fick sig en toalett av mig igår.. en alldeles egen toalett. och det satte han sig på när jag skulle gå.. bra va linda

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards