Alla inlägg den 17 december 2009

Av Jenny - 17 december 2009 14:53

mot träningen och det gick bra. Lite kallt bara så jag tog mig inte 8 km promenaden utan jag gick fyra och tog bussen resten av vägen. Lämnade in Melvin o sen körde jag cardio i 40 minUter hur jävla härligt som helst!


När jag va klar och vi skulle gå hem.. hm då såg jag det. jag såg snömonstret vräka ner och det hade nog gjort det ett tag för, plogat.. nej det va det inte kan jag tala om!!

Jag och Melvin började ploga oss fram, herregud va vi fick ploga. Människorna som gick förbi sa "det ser tungt ut" jag sa tillbaka med min glada stämma "bra träning" Men i huvet tänkte jag "hjälp till istället idiot!!". vägen till bussen brukar ta 5 minuteridag tog det 20 minuter.. Anledningen till det.


 

 

Jag kände att det va hopplöst men fram kom vi iaf. Jag fick springa för det gick lättare då!! Bussen ja den kom 40 minuter försent för att snömonstret va i vägen!! Men jag stod där snällt och flitigt med mina blöta fötter för att gå hem tänkte jag absolut i helvete inte göra. Då skulle jag komma hem imorn kan jag tala om! Bussen kom.. bussen fastna. haha det tog väl mer än en timma att komma hem. Men nu sitter vi här o myser i värmen och har precis ätit våran lunch!! 


Jag ska städa lite sen dra in mot stan för att träffa upp lilla Tess! Av olika anledningar kunde inte Lovisa tyvärr följa med, men nästa gång!


puss puss


Av Jenny - 17 december 2009 08:36

ikväll skulle ju jag och Melvin påmiddag med Tess på Fridays.. MEN jag kommer få gå ensam!!! Jippi jeho säger jag bara. Jonas böt bort jouren så jag skulle kunna gå själv för en gångs skull. Då jag faktistk aldrig gör ngt utan Melvin. Så det kan bli skönt att äta ute utan att plocka upp leksaker, nappar. Torka, trösta, leka med min bebis!!


Vi kanske även får fin besök av Lovisa som gärna ville följa med och det tyckte vi lät hur bra som helst. En tjejkväll liksom!!! Jag ska klä på mig nu för att sen dra mot gymet. Får se hur mycket det blåser om jag ska gå eller ta bussen!!! hahaha jag är lite rädd för blåsten.


Oooo va glad jag är att få en ensam kväll!!!!!!!!!!! Det va länge sen kan jag tala om. Ja vi hade barnvakt i göteborg. Men då va jag ju med Jonas JAg ska få vara själv ikväll.. oooooooo det va såå länge sen. haha märker ni att jag är lycklig nu..


puss


Hhahaha Melvin sitter här på sin lekfilt och har förstått att jag tycker det är skoj när han slänger sig bakåt tittar upp på mig sen sätter sig igen.. Så han ligger här nu o kastar sig bakåt ja amningskudden är bakom han..

Av Jenny - 17 december 2009 08:02

att träning lönar sig. Jag har ju velat att MElvin ska kunna ta flaskan själv, inte för att slippa myset på kvällen när han ska dricka sin välling. För även om han kan hålla flaskan själv så kan han ju faktiskt sitta i min famn och mysa.. Ja jag har fått klagomål över att jag velat det. Eftersom då trodde den där präkt morsan att jag ville slippa hålla i min bebis. Äckliga mammor som inte har nå liv o är alldeles ensamma.. mohahaha


Men iaf. Jag har ju tränat, har ställt flaskorna med vatten framför han o han har gjort tappra försöka att ta de. Det har sett lite roligt ut, men när han väl fått fatt i de så har han blivit super glad. Han har inte riktigt förstått hur han skulle göra så han rullade flaskan mellan händerna. MEN nu.. just nu i detta ögonblick så satte han flaskan i munnen och såg super glad ut. Detär samma om när han lärde sig att sitta han blir så glad när han lyckas..


  Är han inte duktig min lilla fis!!


Sen måste jag bara visa en bild till. Varning för äckel magar.. haha. Melvin nös i förrgår o jag va tvungen att ta en bild..Eftersom Jonas säger alltid. NEj det är inget.. nej det hörs inget. Nej han hostar inte. Nej .. ja han vill gärna att allt ska vara toppen jämt.. haha men titta här

 

Han har t o m lärt sig att göra som dagis barnen. smaka på skiten hahahahaha.. Men idag är han bättre så vi får se om det blir barnpassningen idag feber har han ju inte haft så sjuk är han inte! Men vi får se vad som händer..


Blåser ute gör det ju iaf!!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards