Alla inlägg den 18 december 2009

Av Jenny - 18 december 2009 20:05

er alla att brödet va fan skit gott med smör och ost på. Va tvungen att smaka en bit då jag inte är jätte förtjust med nötter o russin i ett bröd. MEn det blev hur saftigt och nyttigt och gott som helst.


Säg till om ni ivll komma på te o smörgås.. hehe. kram kram

Av Jenny - 18 december 2009 19:43

det så här på kvällen här borta i beckomberga. Jag gjorde min moster Maritas berömda bröd med massa nötter o skit i! Jag hoppas det blev gott. Ser gott ut iaf.

    Middag har vi fått i oss oxå. En riktig myskväll kan jag tala om och inspirerade har vi blivit av ett par snart nära vänner.. hehe.. Melvin har t o m varit uppe lite längre med oss o sitter här i soffan o bara myser helt enkelt!


Men jag ser att han börjar bli trötter så bäst att gå o lägga han innan han börjar skrika av övertrötthet.. Då kära läsare får vi inte en lugn stund här på ca tre timmar.. Men vi höres imorn. då blir det en morron promenad för min del. ENSAM jeho. haha


puss puss

Av Jenny - 18 december 2009 16:26

fanns det massa skoj för Melvin att leka med. För första gången såg vi en gåvagn som han testa. Stod upp gjorde han hur jävla bra som helst, men det där med att röra benen framåt va en annan femma. Han putta fram vagnen men stod kvar själv. Sen kan ni väl själva räkna ut vad som hände.. Jo han satte sig platt på rumpan.. hehe


Men när jag tog bort han från vagnen blev han arg

  (fortfarande dålig mobil)


.. ojda sa jag o gav han en lastbil som han tyckte va hur skoj som helst.

 

INTE haha.. han ville hellre ha kloss ställningen. Inne hos barnmorskan gick det hur bra som helst förutom att han blev lite gnällig på slutet då vi faktiskt satt där inne i en hel timma! Hungrig och trött blev han.


Hon berömde han att han kunde sitta o att han prata nå så förfärligt haha. Hon frågade honom om han kunde vara tyst en liten stund så hon kunde prata med mig.. hehe.. Men stor har han blivit. Ni kan ju gissa vem som trodde rätt av mig och Jonas.


Jo jag såklart. nästan på pricken gissade jag! Jag trodde dock att han skulle vara längre men 3 cm hade han växt på längden iaf.


så idag blev det


10433 g

73.5 cm

Stora pojken!!



Nu ligger han och nanar i våran säng för att sen få lite middag. Han ska faktiskt få smaka våran middag idag då jag tycker det är super viktigt att barn lär sig äta ordentligt. Rutiner är a och o för de speciellt med mat. När han bara drack välling va det ju super enkelt när man va iväg o så. Men lite jobbigare med maten då man måste stanna, värma och mata. MEN lathet går bort hos mig när det gäller hans mat rutiner. Så då kan det vara lite skönare om han lär sig att äta våran mat. Så idag ska jag göra fläskfile pasta.. Den du fick tjejen.. hehe. HAn ska absolut inte få en hel portion men smaka lite o se om det går vägen för magen hans!!


Eftersom Barnmorskan sa även att Melvin är känslig i magen och har varit det sen han va nyfödd så vi ska vara lite försiktiga med va vi ger han. Han reagerar på ägg, bröd än så länge. Men det kan ju som sagt försvinna. Så de enda som ska ge han nya provsmaker är jag och Jonas så vi kan kontrollera hur det går med magen!!!

Av Jenny - 18 december 2009 14:41

när man åt kakan på Fridays, inge mysigt överhuvudtaget.!! Vi hade även tomteluvor på bordet som vi satte på oss. Vi va de enda som vågade jeho!! haha söta.. nej det kan jag itne påstå att vi blev. Men roliga ja det hade vi..


 

Av Jenny - 18 december 2009 14:26

bättre än att man ska bry sig om idioter. MEn jag måste återigen prata om hon "övervakaren" från tyresö som int ekan hålla sig ifrån godsakerna själv! Jag vet som sagt att man inte ska bry sig om såna människor. Speciellt inte då heller när hon är så gammal att hon borde veta bättre själv. Men den här mäniskan som de flesta äckliga människor tror att hon är något!!


Hon går omkring där borta som att hon är så jävla snygg. Sen går hon och hänger med tjejer som är typ 20 år yngre än hon själv för att nästla sig in. Jag blir så lack. Nej detta handlar inte om mig. MEn jag blir så lack för hon är äcklig. O jag förstår inte den här lilla lilla flickan som faktiskt har en dotter. Hur kan hon vilja beblanda sig med en sån här person då? Ska hon lära hennes dotter det hon kan eller vad?


Nej jag vet fortfarande att man inte ska bry sig. men jag kan säga er så här. Den här tanten som är över 30 iaf.. När hon har sett en viss person så har hon liksom pruttat med munnen, hon har skrikit att skönhet inte smittar av sig. Alltså helt ärligt håller man på så???


Den hon håller på så mot är iaf 10 år yngre och vet bättre än att sjunka till hennes nivå. Men jag känner att jagm åste få yttra mig. För jag förstår inte hur vissa människor fungerar. Jag tycker fan synd om henne sson. För han är tonåring nu och förstår allt hon gör. Skäms han inte?? Det skulle fan jag göra om min morsa va så!!!!


Jag skulle skämmas oerhört mycket. Nej fy fan för hur människor fungerar. Äckligt!!! BAra för man bryr sig så tror hon även att man blir avundsjuk men tro mig jag är inte avundsjuk på ditt liv överhuvud taget!


Min son ska inte bli frågad i skolan varför han är trött o han ska svara. "jag har fått lyssna på mammas problem hela natten" Min son ska få slippa se massa olika killar i hemmet som gör både det ena och det andra. Anledningen till att jag inte skriver nå namn här är för att jag inte är helt säker på precis allting!! Men det mesta stämmer iaf!!


Snälla rara söta människa ta och väx upp för i helvete, Tänk efter själv, hade du velat att om du nu hade en dotter att hon skulle bli som du. Göra som du, agera som du. Jag tror fan inte det.


puss puss

Av Jenny - 18 december 2009 08:29

mohaha nästan samma rubrik som innan.. jeho.. Ja idag är det fredag. inge särskilt händer förutom att vi faktiskt ska till barnmorskan idag för att mäta och väga. Jag siktar på lite över 10 kg. Medan jonas siktar på lite över 11 kg. Vem tror ni vinner?? Lång ja det kan jag ju tala om att han är. Så vi får se vilken jätte han blivit.


Han sitter här och nyser på mig. mm mycket riktigt på mig!!! Vi sitter och tittar på the voice o jag lovar er att när det är reklam o sen det börjar i gen så börjar han skratta o vifta med händerna. så jag tror han tycker det är bra. haha. De gjorde nyss rapatack o han satt som slickad framför tvn plus skrattade.


Han har humor min pojk!! Vi ska äta frukost nu då jag är lite sen. MEn jag är fan trött. Kvällen med pappan hans hade gått bra plus att Jonas även hade hand om hunden Tompa. Melvin hade tydligen inte vaknat till en enda gång efter hansomnat. jävla unge. hahah.. 


När han väl vaknade till i natt o ville ha frukost så.. hm ja då låg han vaken i ca en timma. Så jag la han i våran säng och vände mig om. Han lågdär o snacka ett tag men ajg somnade o tydligen han oxå så vi vaknade upp halv åtta i morse..


Nä frukost time..

puss på er alla glada

Av Jenny - 18 december 2009 08:21

blev helt klart godkänt av både mig och Tess. Ja jag vågar prata för dig ska du veta tjejen.. hehe. Vi beställde oss en varsin pasta men vägen dit va låång kan jag tala om. O då va det itne bara jag som hade besluts ångest. JAg sa åt henne att hon fick beställa före mig då jag måste veta va hon ville ha först.. en grej jag gör liksom. Jag skyller på min diagnos.. haha.


Tess berättade att även hon va likadan.. Så vi satt där ett litet tag för att sen ta dit servitrisen och få beställa. JAg beställde först kyckling ngt med fries. haha.. Tess gjorde det samma.. härmis.. Men hon ville ha nåt annat än fries då det är fettigt. Men det fanns inte nåt, då sa hon. jag tarutan. MEn då bestämde jag åt henne att hon fan skulle ha pasta istället. så hon lyssnade och tog sin pasta.. Servitrisen trodde vi va färdiga men då sa jag.


STOPP jag vill ändra.. Fan skulle Tess sitta där med pasta skulle jag ångra mig så jag bytte även jag till pasta.. härmis.. hehe. Men maten va super god till slut iaf.


Vi hade en hur jävla bra kväll som helst. Prata om allting, herregud va vi prata och skratta. Det va hur jävla skönt som helst att inte ha Melvin med mig kan jag tala om. o om melvin yttrade vi nog knappt ett endaste ord!! Vi hade massa annat skoj att snacka om. Men även tråkigheter. Vi kom fram till att vi är rätt lika jag och lill tjejen men att jag är mer lik hennes man o hon är mer lik min Jonas. Mmm så haha när vi ska ha par träff då är det jag och M som sitter och snackar skit om Tess och Jonas.. hahaha


Vi kom fram till att vi båda ville ha efterrätt. Där kan jag säga igen och prata även för Tess att där fick Fridays ett minus. Inte bra efterrätt. Tess fick alldeles för mycket grädde o knappt någon glass. Jag beställde ngn jävla brownie o tro mig när jag säger att den gjorde så jag fick beläggninar på tänderna. Herregud det gick inte att äta den för att den va så kladdig. Ja det är gott med kladdigt men det blev för mycket o då va det inte gott. Bildbevis kommer. Tess har de i sin ägo.. Sen kramades vi och gick åt varsitt håll.. mm då vi bor på varsin sida av stan typ..


Jag hade en så jävla bra kväll!!! Tack återigen lilla du!!!

puss puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards