Alla inlägg den 15 december 2009

Av Jenny - 15 december 2009 22:10

vaknade han upp efter jag lagt han lite högre upp. Nu sover han som en stock.. haha får jag hoppas.

Jag själv sitter här på nätet och försöker leta för fullt efter en overall till bebisen min. Jag vill inte längre ha en fleece utan en med lite blankt överdrag då han kanske kommer sitta i snön i vinter. Eftersom han faktiskt börjar bli stor kille. Ska ju åka pulka snart då vi har hämtat den från tyresö hos moster!


Ja vi har fått deras bebis pulka jippi.. Nu fattas bara en sån där fäll det har vi inte än! just det och en overall oxå. Vart fan kan jag hitta en ngnstans???? Jag letar letar och letar. Är det verkligen värt att köpa en för 800kr när han kommer ha den i några månader. Snart är ju vintern slut o sen nästa år kommer han vara stor kille. Ja vi får se va vi hittar på men en overall ska han ha iaf.


Jag hittade faktiskt en på blogget från polarn och pyret. Men ni som känner Jonas.. tror ni jag fick köpa den?? NEJ är svaret .. så nu har han bestämt sig för att han ska köpa overall. Men jag försökte tala om för han att vi behöver en detta år..... inte nästa.. o helst denna månad oxå. För den Melvin har nu är alldeles för kort för han så fötterna är på väg ut från tossorna.. haha.. Jaja det går säkert jätte bra. Jag ska gå och sova nu.


Imorn ska jag kanske träffa upp lilla Veronica i solna för lite shopping ochlunch. Men vi får se för hennes lilla flicka va sjuk idag! Men jag ska iaf dit o leta en sista gång efter en overall. haha jag ger mig inte.. jag går nog förbi babyland o tittar efter oxå..


Nä puss på er

 

Av Jenny - 15 december 2009 20:51

Att Melvin har så svårt för att somna nu för tiden. På dagarna förstår jag då han är mer medveten om allting som är omkring. Men på kvällarna, han får ingen ro och har nu varit så iaf en vecka.


Jag börjar bli arg nu istället för att ta det på ett bra sätt. Ja arg!!! Ngn som har problem med det?? JAg blir arg på Melvin för han har svårt att somna fast han är så jävla trött. men det försvinner så fort jag tittar på han.


Jag blir arg på min J för han tar saker och ting så lätt o om det är nå problem så sopar han de under mattan. Jag blir arg på barnmorskan som är för gammal för att fatta va man säger!! Jag är arg på barnläkaren som givit oss massa skit att testa på Melvin men aldrig aldrig gjort nåt för att ta reda på VARFÖR han är så rosslig o har svårt att andas vissa gånger.


Den senaste veckan har det bara blivit värre speciellt på kvällarna när han ska sova!! Nu la jag en av våra kuddar i hans säng så han kommer lite högre upp. Då somnade han faktiskt o sover fortfarande än så länge!!! MEn ska han behöva sova halvsittandes för att kunna sova??? NEJ det tycker inte jag. Tyvärr har barnläkaren bara teletid måndagar och fredagar. Så på fredag är det jag som ringer och hon ska fan i helvete fixa oss en remiss. Nej det behöver inte vara nåt fel han kanske helt enkelt är så men om det är nåt fel så vill jag veta det NU!!!! Inte om några år o då får veta att jag hade kunnat gjort nåt för att förhindra det.. JA jag är lite frustrerad som sagt..


Imorn måste måste jag träna men är Melvin så rosslig som han är kan jag inte lämna han. O jonas har jouren så det blir oftast inte nå träning för mig. Han hinner självklart alltid träna. MEN ringer de så måste han sticka.. Ja men då kan han väl sitta utanför och vänta tills jag är klar.. hahah arg och frustrerad ja det blir man när man har lingonveckan..

Av Jenny - 15 december 2009 19:24

Lovisa jag vet nog att du gått in för att se om jag skrivit om min dag.. hehe!!


Idag har jag och Melvin spenderat dagen i stora staden med Lovisa och Sixten! Vi möttes ute i snöovädret för att ta oss till ngt ställe där de hade supergod lunch!! Men herregud va starkt det va.. både jag och Lovisa satt där och grät för det va så starkt. haha. Sixten och Melvin skötte sig exemplariskt. Lovisa tappade massa tuggor på sin sigge men torkade snabbt bort det .. ja jag såg nog mohaha!!


Sen skulle ju jag gå och köpa mig de där snygga skorna som jag så gärna vill ha.. oo va jag ville ha de. Men hm de va slut i min storlek tyvärr. Så lite ledsen och kinkig blev jag. Fy fan vilket väder det va kan jag tala om. Regnskyddet på liksom men vi klarade oss super bra för vi är ju faktiskt inte gjorda av socker!


Jag tycker byxorna tjejen har är så jävla snygga så vi stack till Gstar för jag skulle testa ett par.. hm men mitt fett valkades i de byxorna och jag blev ännu mer ledsen. Fan säger jag. men om en månad är det nog lite bättre iaf!!


Jaja lång historia kort då vi hade en heldag på stan. men jag måste fan få mobba dig lite.. Alltså vi gick till affären för hon skulle handla mat hem. Hon betalade och började gå. Kolla på kvittot jag gick efter och undrade.. MEn hallå ska du inte ha med dig varorna hem!!!?? mohaha..


Deras lägenhet va hur jävla fin som helst kan jag tala om . vilken jävla tur att få en lägenhet mitt inne i stan och så jävla fin!! Vi trivdes där jag och Melvin. Så vi stannade en stund.


Melvin och Sixten bråkade lite granna men det är "syskon" kärlek!

  Det va faktiskt Sixten som började. Han drog och drog i Melvins skjorta. MElvin gnällde lite, tittade lite argt men inget funkade. Han drog armarna mot mig och trodde jag skulle hjälpa han. Men fasiken du är ju större kom igen nu. så

  Han började dra i Sixtens öra. Han kunde inte släppa örat med blicken jag kan tala om. Lovisa försökte sitt bästa med att sätta på lejonkungen men nej han skulle ha örat. Ena stunden mysa med det för att i nästa nypa till Så sixten där fick du. mohaha. haha.. söta va..


Nu är vi äntligen hemkommen shit va mycket snö säger jag bara. Det blir träning att bara gå till affären ju!! Jag är skit trött nu och ska sova tidigt idag. MEn vi hörs imorn.. puss på er

Av Jenny - 15 december 2009 12:01

jag måste lägga ut en liten film på odågan innan vi drar oss in mot stan

Av Jenny - 15 december 2009 11:07

va enkelt att gå på promenad idag?? NEJ det kan jag säga att det inte va. Vi halka och vi sladda hela vägen bort till bromma plan det är bara 3 km dit o jag brukar väl gå på 25 minuter men idag tog det nog 35 minuter haha. Men härligt va det och svettig blev jag.


Vi gick halva vägen hem sen tog vi bussen. För vi ska ju göra ordning oss för att sen ta oss in till stan och möta upp våra vänner. Så vi hörs sen..


 

Av Jenny - 15 december 2009 08:19

berätta om när vi gick ohc hämtade ut vårat paket igår! Det är inte jätte nära det tar väl tjugo minuter att gå dit bort iaf. Så vi gick i godan ro o hade mysigt ute i snön ja goch Melvin.


Sen gick vi in och skulle hämta paketet, det bidde lite problem då det va jonas som beställt skiten. MEn jag kollade på han med mina runda ögon så jag fick det till slut. hahah.. HAn sa. men kom ihåg att det inte går nästa gång.. yea yea.. för han har nämligen sagt det en gång förr oxå. mohahahahaha!!


Jag hade ju tänkt lägga paketet under vagnen för att sen promenera vidare hem. Han kom ut med paketet. hm ojda tänkte jag. hur fan ska jag få hem det där.. Ja det gick alltså inte att lägga under vagnen. JAg fick en chock men utåt så såg jag hur cool ut som helst!! Jag fick paketet. tur att det inte vägde så jävla mycket.


JAg försökte lägga det på vagnen. hm det va för stort för det me.. så vagnen svängde o hade sig.. mm ni kan ju tänka er hur det såg ut där ute i snön..

Sen tog jag paketet och gjorde det bästa jag kunde med att ha det under armen. Ont herregud va ont det gjorde när kanterna skar in.. För som sagt det va stort!! JAg gick till närmsta hållplats för att där ta bussen. mm jag gick o hade inte alls långt. Men vet ni vad.. bussen kom och gick innan jag hunnit fram!!!! Jaha tänkte jag.. då får jag väl försöka bäst det går..


Det måste ha settkomiskt ut kan jag tala om!! Melvin började gnälla då jag gick där och försöka hålla i paketet samtidigt som jag skulle köra vagnen!

Jag stanna till på nästa hållplats för att börja packa upp skiten för så där kunde ja ginte gå hem, skulle ta alldeles för lång tid! Så jag ställde mig och började riva och slita.. sen när jag vände mig .. haha ojda där stod en gubbe o bara glodde på mig.. Jag sa att jag fått en tidigt julklapp.. Men så va det två st små paket i det stora så jag la det ena under vagnen för att sen lägga det andra över.. Hm det andra va lite för stort. men va fan då.. FAst det gick till slut med lite våld. Det stora paketet fick jag snälla ta ihop då gubben fortfarande stod och glodde på mig för att ta med hem..


Men hem kom jag til slut efter mycket om o men!!!! Phu det gör jag fan inte om.. haha

Av Jenny - 15 december 2009 08:15

o här är humöret på topp!! Melvin vaknade väl vid fyra tiden för lite mat, jag gav han sen försökte vi båda två somna om. Melvin somnade om. MEN eftersom han är så rosslig nu o täppt i näsan eller vad det är så snarkar han o frustar.. JAg kan alltså inte sova då. Så jag tog mitt pick och pack för att sova sista timman i soffan!


Hur skönt som helst, halv sju kommer jonas då fortsatte jag in i sängen Melvin sov fortfarande.. wow.. Så vi sov till tjugo i åtta.. hur jävla skönt som helst.


Nu blir det frukost här borta i beckis för oss båda. för att sen ta oss till gymet och träna lite granna! Efter gymet ska vi nämligen åka ända hela vägen in till stan för att träffa våra vänner märkestöntarna! Jag ska köpa mina skor om de nu sitter skönt. Sen ska vi väl ta oss ngt att äta för att sen stega hem till deras nya lägenhet inne i stan.. ooo wow . mohaha. HAha nej det är de värda hela familjen, en större lägenhet!!


MEn skoj  att få göra något idag då vi bara satt hemma hela dagen igår.

Melvin fick bada igår och han tycker om det hur mycket som helst..

  puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards