Alla inlägg den 19 december 2009

Av Jenny - 19 december 2009 22:33

o säger godnatt nu. Jag och Jonas har precis kollat klart på Wallander-skytten. Den va bra. Vi gillar wallander plus johan falck filmerna. Eller fan.. vi gillar nog de flesta filmer.. För vi hyr film några gånger per vecka. hhaa.. Men fasiken det är mysigt och filmerna som visas på tv är filmer som visas varje år.. håller ni int emed??


Imorn bär det av till Flen för att flytta ut ur huset. Men Jessica jag och Melvin kommer nog förbi er istället haha..


Just det.. vi har fått tillbaka våran bil från göteborg med nycklar o allting i. Fredrik åkte och hämtade skiten. Nu är du i trosa med våran bil.. jag hoppas du tankar efter dig.... blink blink. hehe.. Så imorn får vi ta farfar Svens bil till Flen och han får ta tåget.. mm det kanske låter lite konstigt att den som äger en bil får åka tåg. Men Fredrik är nämligen och hälsa på ett par vänner där borta i Trosa och åker därifrån till oss i Flen! Och vi ska inte åka samtidigt som farfar han vill nämligen åka på morran. Men jonas har jouren till mitt på dagen! Så vi får snällt vänta. Men mysigt för Melvin att få träffa sin farfar imorn iaf det va någon vecka sen nu!


Egentligen hade jag velat åka till tyresö då min mamma har kommit från göteborg men det får snällt vänta. De har säkert massa att göra inför julafton ändå. o jag ska absolut inte vara ivägen mohaha. Nä som sagt.. godnatt nu

Av Jenny - 19 december 2009 19:28

vart jag än går och vart jag än sitter och vad jag än har på!

 

Blod!!!! Ja jag har fått första jävla mensen efter jag stoppat in den där koppar skiten i muffen. Blöder kan jag ju tala om att jag gör. Herregud jag vågar ju knappt sätta mig ngnstans för jag blöder igenom direkt. Nästan två paket bindor har gått åt idag o ändå har det kommit rött i byxan.. äckligt?? Ja jag håller fan med er!!


Alltså jag måste faktistk vara lite detaljerad. För jag har aldrig blödit så här mycket. Förr i tiden när jag hade mens kunde jag ha papper för jagb lödde så lite o kanske bara i 3 dagar. Nu. herre jävlar


Jag sitter ner. o när jag ställe rmig upp så känner jag verkligen niagra fallen falla.. fast av blod.. När jag va ute på min morron promenad kändes det som det rann ner för benen på mig. Men som tur va komdet aldrig så långt.. utan bara till knäna.. mohaha.. Men äckligt är det iaf!!Idag när jag va i solna centrum fick jag gå på toa två gånger o ändå va jag bara där lite över en timma.. mm det ni!!


Och min fråga nu är.. kommer detvara så här varje jävla mens. .Eller va det bara första mensen efter insättningen.. ont i magen.. ja det kan jag oxå tala om att jag haft.. Det återstår att se. men kommer det vara så här varje gång kommer jag få järnbrist.

Av Jenny - 19 december 2009 19:18

Fan va skönt. Det brukar annars vara Jonas som vill fixa va vi ska va till nyår. Men han har sån jävla dålig framförhållning o han ringer typ människorna dagen innan. Då är ju alla redan upptagna!!! Så jag tog tag i saken detta år. Jag ringde det par som vi är avslappnade med, som vi har roligt med. Som vi kan prata med. Ja vi trivs helt enkelt i deras sällskap


O då är det ju helt jävla underbart att fira in det nya året med det o Melvins första nyår! Så det blir att vi åker till Flen hem till Jessica, Erik och deras lilla Alice som är 1.5 år tror jag. En liten tokfia som har lika mycket energi som jag hade innan jag blev mamma. hehe!!


Så där ska vi vara till nyår.. Jätte mysigt!!!


Va har ni själva där ute för planer??


Melvin somnade i min famn nu så här på kvällen o nu ligger han i sin säng och snarkar. mm snarkar. JAg tycker synd om lill pojken.. Nu får läkarna ta tag i det här. De säger att det inte är så bra att snarka till gubbar o killar. Men hur jävla bra är det då när man är en liten bebis?? Jag tror inte det är så himla bra iaf. Då han faktiskt låter värre än jonas gör på nätterna!!! Men nu sover han iaf o än så länge har han inte vaknat till. Han va nog jätte trött och tyckte det va lite mysigt att få somna hos mamma.


Jonas har jobb o är alltså ute i svängen. Jag ligger i soffan och funderar på att hoppa lite hoprep haha.. jag känner mig nämligen svullen och äcklig idag.. Mm mens.. vi ser väl va som händer ..


Hej hop på er där ute

Av Jenny - 19 december 2009 17:01

gick smort. Pelle plutt hittade allt han skulle ha på mindre än en timma. Så går det när man har shopping hjälp av Nynny! Så det bidde en tröja, byxor och skor! Jag hitta massa saker jag ville ha.. MEn jag väntar nog en månad till då jag krymper månad för månad. Mina legins jag har köpt hittils börjar bli alldeles förstora och åker ner över aset liksom..


Efter shoppingrundan tog vi en hiss upp från solna centrum hem till Kurre. haha ja hon bor faktiskt där! Lämnade av en sovandes Melvin sen drog jag ochhennes danne till gymet för att möta upp min darling o sen träna lite.


För mig blev det cardio och mage så jävla skönt. Nu har jag och Melvin varit hemma o kollat film han står just för tillfället och pratar med tvn. Vete fan va han säger men det låter som nåt skoj iaf! Han är jätte duktig i sin gå stol nu.. den går fram i stället för bak jeho. hehe..


Nä nu ska han få i sig lite att äta puss påer

Av Jenny - 19 december 2009 06:31

är det här borta i beckomberga. Odågan kände för att vakna till vi 6 tiden. Men för mig gör det absolut ingenting för jag ska ändå ta mig min morron promenad. Tänkte fixa lite med bebis innan så Jonas slipper då han fick åka på jobb mitt i natten!!


Alltså igår kväll. haha jag kan säga så här. vi gick och la oss kl nio. Eller rättare sagt vi somnade nog innan kl 9!! Hur jävla trötta som helst va vi Sen ringde det vi ett tiden då jonas va tvungen attt åka iväg. Men han hann ju sova en stund iaf!!


Så jag är alltså utvilad. Nu är det frukost time för odågan sen inlämning till pappan hans o för mig en härlig och skön morron promenad! Senare ska jag nämligen till solna centrum och träffa upp systers far för att inhandla lite julklappar.


Som ni har märkt har det inte blivit mycket träning för min del denna vecka. Men helt ärligt så har jag inte haft nå lust eller motivation jag har tyckt det varit skönt att tagit promenader men inge mer! Men nästa vecka är en ny vecka.. hm julafton oxå förstås.. hehe. Men jag ska försöka hinna me några pass nästa vecka ändå.


Det kanske blir träning senare idag för min del. Men imorn blir det av iaf!! puss puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards