Alla inlägg den 28 december 2009

Av Jenny - 28 december 2009 22:26

blev bra till slut. Jonas stressade hem och vi tog oss till nacka för en middag hos farfar! Det va lilla Fredrik som lagade maten och den va hur god som helst!


Jag har märkt att Melvin börjar få svårare och svårare att somna borta hos andra. När han väl somnat så sover han ordentligt. Men ATT somna är svårare han hör liksom alla andra ute i rummet och vill gärna vara med. Jag som mamma blir stressad det betyder då alltså att Melvinblir ledsen!


Men när jag vet hur han blir om han INTE får somna så vill jag gärna ha han sovande när han ska!! Men till slut somnade han efter mycket om o men. Sen när han väl somnat ja då skulle vi hem. haha Men han sov hela vägen hem och ligger just för tillfället i sin säng och snarkar!


Jag och Jonas, ja vi myser i sängen haha men på varsin sida med varsin data!! Fasiken ibland vill man bara ha sin egna lilla tid utan att prata eller vara med ngn annan och just ikväll är en sån tid! Så nu ska jag njuta klart för att sen somna in i min skönhetssömn.


Imorn åker farmor hem o det får hon gärna göra. MEn även komma tillbaka.. fast kanske inte en hel vecka nästa gång. JAg skulle egentligen följt med henne till bussen som ska ta henne tillbaka till örebro men nu får hon skjuts hela vägen hem av sin son Fredrik, Sven olov och Farmor Irma. Så slipper hon och ajg åka kommunalt. Vet inte om ni kommer ihåg hur det gick sist.. men fan då höll vi ju på att komma försent haha..


Nä nu ska jag som sagt njuta klart. Spela lite på king.com o sen sova sött. Imorn blir det nog lite träning. puss på er

Av Jenny - 28 december 2009 16:44

börjar visa sig här borta i beckomberga. o då måste jag få avreagera mig kan jag tala om.. Jonas vet att hans söta mamma kan vara lite frustrerande ibland men ändå .. så tog den stora grisen ett extra jobb så han kommer senare hem!!! Hallå... mina öron blöder ju nu är det fan hans tur!!!


Han bara skrattar åt mig haha hans kollega me för den delen. Han sa att han kan komma o byta av mig.. ja vi får se hur det blir med det! Vi ska ju även till Jonas far idag me. Men åker vi efter kl sex är det helt jävla onödigt att åka då faktiskt Melvin inte somnar så sent!! Men det va Jonas val inte mitt!!


Så vi får se va som händer. Om vi får fortsätta sitta här på våra rumpor eller om vi åker iväg! Jag är lite irreterad men kan egentligen inte vara det därför är jag inte så himla arg som jag kan vara!! Men bättre att jag skriver av mig här än att det kommer här hemma!!!


Melvin har vaknat upp på fel sida oxå kan jag tala om ingenting är bra. Men som jag sagt förr han är alltid så jävla glad så han behöver få ut skiten han me!! Så det gör absolut inte nåt att han gnäller lite granna! Men får han bara tv dosan så blir han lycklig igen. haha.. Jaja nog svamlat för mig idag. Så vi höres!!

Av Jenny - 28 december 2009 16:04

snart tappa håret kan jag tala om!! Jag hann köra två och ett halvt varv med passet. Egentligen gick inte ens det!! För svärmor.. ja diskmaskinen blev klar o hon ville gärna att jag skulle fixa det på en gång!! Jag låg och pusta frusta och stånka. MEn hon tyckte jag skulle gå och duscha.


Sen ville hon ha kaffe och undrade om det fanns vatten i vattenkokaren. Ja kolla det du... ooo haha jag brukar inte bry mig. Men hallå jag tränade!!! Nu sitter jag i soffan och myser.. då kommer detlite sakt..


"tvättmaskinen har stannat"! Ja jag vet men den får vänta lite!!! Det blir nog bra sörrni. Jonas.. ja han tar lite längre tid än vanligt på sig ute på jobbet..... haha Snartkommer han hem o tar över.. För nu har jag skavsår i öronen. Tur att jag tycker om henne hur mcyket som helst ändå!

Av Jenny - 28 december 2009 14:56

svärmor och odåga o sover. Jag har inte ngn lust att sova faktiskt, det blir nämligen inte ngt gymbesök för mig idag så jag tänkte köra ett pass av heta bruden på bodyrock. Och idag ska jag nog testa det här. Kom igen ni oxå, hon inspirerar verkligen kan jag tala om. Jag ska inte köra så mycket ben då det verkligen svider i de efter igår!


Jag kan inte ens sitta på rumpan utan att det gör ont. Jag testade en ny övning igår som bruttan visat. Herregud va skön den va att göra o herregud va jag har ont i rumpan haha

  oki det säkert mina utfall som gjort en del av den biten med!!


(ooooo va hon tjatar. jag får inte sitta still en sekund utan att det är nåt jag ska göra. JAg ska tydligen gå och duscha nu, fast jag redan sagt åt henne att jag ska träna. Oj nu tappa jag ner en napp o då måste jag genast ta upp den.. haha ja så har jag det nu 24/7!!! Men det är bara att bita ihop, le och se glad ut. )



Nä nu blir det träning innan Melvin vaknar upp o vill till mamman sin för lite mys.

Av Jenny - 28 december 2009 13:47

verkar ha ändrat sina sovtider lite till det mindre. Han har ju sovit nu i några månader tre gånger per dag. Morron, lunch och eftermiddag. Men nu sen julafton har han sovit två gånger. Morron och eftermiddag. Han har självklart varit trött där emellan men har absolut inte kunnat somna ändå. Så igår testade jag att låta han sova morron. Sen vara vaken, äta lunch vara vaken sen mellanmål och sen sova. Han va dundertrött, skrek men somnade.


Idag tänkte jag testa om han ville sova sin lunch lur. Jag la han men han vägra.. låg där o skratta o prata för full. Rycka mig i håret är nåt han bara älskar. hehe jag med.. Så jag tog upp han och nu sitter vi och lyssnar på musik från barnkammarboken.

  Spotify är ju toppen och har massa barnmusik. Melvin trivs här på golvet när mamma sjunger och leker.. hehe.. Trött är han men han får hålla sig nu och sova efter mellanmålet istället.


Så nu är det två gånger per dag han sover.. roligt!! Jag ska försöka ändra sovtiden på morron så hansover efter lunch istället då de gör så på dagis. O där ska han ju börja så småningom.. Nä nu ska vi fortsätta att sjunga.. puss

Av Jenny - 28 december 2009 12:10

och tittar på saltkråkan. Han är helt inne i det. Lika för farmor.. hon kommer till och med ihåg vad de säger och vill gärna hänga med i replikerna.. hehe..

 


JAg sitter och letar lägenheter men det finns fan inga. Vi har iaf bestämt oss för att hittar vi ingen vi gärna vill ha så ska vi inte impuls köpa utan vi kommer hyra en lägenhet.. Och i TYRESÖ finns nåt som heter bostad bums... jeho. haha.. Så vi får se vad som händer till slut!!


Idag blir det nog axlar och triceps för min del sen middag i finnboda hos Farfar! Farmor åker hem imorn.. hon har varit här en vecka nu så lite skönt men ändå tråkigt blir det. Men städning efter hon åkt kan jag lova att det ska bli iaf!! Nä nu ska vi äta torsk med ris till lunch här hemma.. puss på er

Av Jenny - 28 december 2009 09:21

har alltid varit ett av mina stora intressen. Jag älskar hundar!! Har oftast haft en eller tagit hand om en! Jag gillar stora hundar såna som man har lite utbyte av. Man kan busa med utan att man ska vara rädd o sätta sig pån! När jag träffade Jonas hade han med sig sin rottis Cindy som va hur go som helst!


Tyvär fick vi ta bort henne på grund av att hennes leder inte riktigt ville vara med längre! Ja men jag älskar hundar och har aldri varit rädd för de. Stora som små!


MEN efter jag blivit mamma är jag lite mer försiktigare när jag ser hundar ute.. jag har nog tänkt vissa gånger när jag gått förbi en stor hund att den nog kommer hoppa på mig nu!! haha ja så har det tyvärr blivit. Men jag älskar de fortfarande.


Men idag på min morronpromenad som jag fick ta alldeles ensam utan vagn för dendelen. Så kom det en tjej med sin grandanoua eller hur det stavas. O jag va inte rädd jag tog bara av mig luvan så vovven inte skulle bli rädd! Jag gick förbi, inte alls nära. MEn hunden ville flyga på mig! Började hoppa mot mig och skälla. Jag såg att tjejen som höll i sin hund hade varit beredd på det. Alltså är det något den vovven brukar göra. HEMSKT!! Om man har en sån hund som faktiskt inte riktigt är pålitlig med andra ja då går man hellre lite längre bort. Så den inte ens ska få chansen att bita tag i ngn!! Det är bara dåligt mot hunden att gå så nära andra människor då!!


Jag tog hand om en amstaff/rottis när jag bodde i tyresö. Hon va, ja man kan säga att hon va galen!! De enda som kunde ta henne va jag och min syster. Hundar va ngt hon hatade. Så när jag gick ute med henne och jag såg ngn person komma. Ja då gick jag antingen längre in i skogen så honinte skulle bry sig eller så gick jag ett annat håll. För att inte personen som kom skulle bli rädd!!! MAn måste ju tänka efter va man har för hund!!! Självklart fanns det idioter som gärna ville trotsa min lilla shiva och ändå gå jätte jätte nära. MEn sen sprang de därifrån. Ja de gjorde så fast jag sa åt de att hon inte ritkigt tyckte om andra mäniskor eller hundar. Nu vill jag bara påpeka att det INTE va jag eller min syster som uppfostrat den här hunden. Utan vi tog henne när hon va 5 år och hade bott hos andra innan!!


Samma sak med Cindy. På slutet när hon hade som ondast innan vi visste om hur illa det va. Så va hon lite elak mot andra hundar. Inte människor men hundar!! Hon fick sluta på dagis för att hon ville gärna skydda sig själv! Hon va ju rädd att få ont. Eftersom jag visste det hade jag henne inte så nära andra så det slapp bli en massa bråk och tjafs! Men som sagt man kan väl tänka efter så andra inte blir rädda för hunden!!


Nästa gång jag går förbi den där tjejen med hennes hund kommer ju jag vara rädd för han! Jaja nu blev det lite för långt. Nu ska Melvin få vila här och ja gska samtidigt passa på att lägga mig o sova.. puss puss

Av Jenny - 28 december 2009 09:20

är något jag lider av kan jag tala om för er alla glada där ute. Helvete vilken jävla träningsvärk jag har i mina ben!!! MEN det är så jävla skönt.. Jag känner att de finns där iaf haha och att jag använt de ordentligt. Det är nog det bästa som finns. Träningsvärk!!!


Bara påt igen.. o träna bort skiten..

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards