Alla inlägg den 4 december 2009

Av Jenny - 4 december 2009 11:29

kommer svärfar på besök så han får träffa sin lilla Melvin. Melvin blir alltid så lugn så fort han hör farfar prata, det är mysigt!!!


Så nu har jag tagit fram lite lussebullar och tvättat lite.. Så nu är det bara att komma..


Just det.. jag köpte ju mig en fleece overall till Melvin häromdagen. Äckliga äckliga fitt overall.. jag tog storlek 80 för att den skulle sitta lite stort.. ja längden är skit bra.. men va är det för jävla tyg, material??? MAn får typ pressa in ungen i overallen, kläder är inte nåt han kan ha på sig för att komma in i den iaf!!! Nej fy. det känns som jag ska bryta både armar och ben när han ska ha på sig skiten. Så det blir att jag åker tillbaka till KAPPAHL och skriker lite så jag får mig en annan eller pengarna tillbaka så jag kan köpa mig en annan!!


För den där kommer han inte kunna ha.. Han måste ju ha kläder på sig under när det blir frys kallt. Vem är det som gör barnkläder egentligen?? Jaja.. Nu ska jag fortsätta med mitt här hemma innan odågan vaknar.. puss på er..


Och fortfarande... Tro inte att ni vet mer än vad bebisens föräldrar vet.. Är det inte nå viktigt ni ska framföra, håll tyst och tänk för er själva då istället.. Besserwisser het från oerfarna uppskattas inte.. inte hos mg iaf!!

Av Jenny - 4 december 2009 08:11

så kan jag tala om för dig där ute att det är jävligt irreterande med människor som tror de vet mer om bebisen än hans själva föräldrar!! Om han gråter så är du den första som öppnar munnen och säger vad det är för fel! Om jag säger att han ska sov en stund säger du nej.


Såna saker skapar irretationer och när de väl börjar växa i kroppen så skulle vilken mamma som helst tycka att det är jobbigt när du ens petar på bebisen!


Den som vet och känner sin bebis mer än någonting är hans mamma och pappa. Det är just de personerna som bestämmer hur det ska gå för bebisen oxå. Självklart kan man komma med råd. MEn då är man ödmjuk när man säger de, sen om man inte har någon som helst erfarenhet om barn. Man har inte ens några barn i familjen. Så tycker jag att man kan vara tyst och bara njuta av bebisens sällskap istället för att försöka visa något man inte kan eller har!!


Om det finns någon där ute som tänker efter och känner att du är så här.. Sluta med det samma. Det förstör jävligt mycket. Till slut står du där och undrar vad som hänt. Och då är det inte någon som orkar försöka förklara längre utan har gett upp!!!


Här är min bebis iaf

  och han har två jätte bra föräldrar så han behöver ialla fall inte en tredje låtsas förälder!!


Dålig bild ja vet. men det är inte någon blixt på denna mobil jag har..


puss på er där ute

Av Jenny - 4 december 2009 08:10

på er där ute. I morse vaknade Melvin kl halv åtta.. helt otroligt skönt kan jag tala om då jag fan är trött hela tiden!!!


Nu har vi ätit frukost och sitter o tittar på barnkanalen.. men han är lite mer intresserad av sin kanin.. han skuttar och hoppar med den. Imorse började han röra på både tunga och läppar lite annorlunda.. som att han försökte få fram andra läten.. haha det lät hur skoj som helst!! Vem vet snart kanske han sitter här och snackar min lilla fis!!


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards