Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Jenny - 7 maj 2009 16:24

Va trötta vi har varit jag och Melvin efter våran promenad.. Eller han är ju alltid trött. men nu va jag trött ja med. Så vi har sovit någon timma sådär... Usch va skönt.. Nu är det bara att sätta igång med allt hemmafru göra igen hehe. Ja jag måste laga lite mat till jonas o mig ju.. Så vi får nåt i magen!!


Jag har alltid varit duktig på att äta o ätit bra o regelbundet.. men nu som ammande så har jag typ tappat aptiten.. JAg äter ju alltid frukost. men sen kandet ta slut där.. JAg är liksom inte helt enkelt nå hungrig.. Jag vet att det är viktigt för både själ o kropp. Jag kommer ju aldrig få tillbaka min kropp som den va om jag inte sköter kosten. Så jag tror det bara är nåt tillfälligt.. Snart så är jag på banan igen. 


Idag blir det chili con carne mm va gott erkänn. Idag ska vi nog försöka oss hitta på nåt skoj när jonte kommer hem.. kanske jag ska få mig en ny mobil o nytt abbonemang.. Ja alla i familjen har ju fan comviq så de klagarpå mig.. Så idag blir det nog att fixa nytt abb.. va säger ni om det där ute. hehe


Nä nu ska jag fixa lite här. kram på er

Av Jenny - 7 maj 2009 13:08

Jag tog mig en promenad.. ute på flygfälten.. Det kändes så där.. men jag tog mig en promenad iaf. Fan jag har inte lyssnat på MIN musik på länge.. så när jag hade de i öronen fick jag lite tårar för den är så bra.  hehe ja känslig är man som nybliven mamma.


JAg gick iaf o jag är lite stolt över mig själv. Va tvungen att ringa barnmorskan på halva vägen bara för jag va lite orolig om jag fick ta mig en snabbis promenad.. Jag ringde o frågade.. "får jag ta en snabbpromenad utan att mitt ärr kommer bli fult.?" haha ja det va det jag undra.. O hon sa att jag visst fick ta mig en promenad.. så det va bara att fortsätta..


Men sen oxå.. jävla kuk helvete.. de här foglossningarna jag fick redan i vecka 13 lr va det va.. Ja de gjorde sig bekanta igen.. MEn hallå ska inte såna saker försvinna nu när man varit gravid färdigt?? Det gjorde ont ju!!


Jaja jag tänker fortsätta promenera iaf. för jag ska ha bort skiten som hänger o flänger.. 


Bjuder på en bild inne i hissen som gamla goda tiden.. men eftersom mamman inte ser så riktigt haj ut med sambos kläder o allt.. så bjuder jag på en bild på Melvin oxå. HAn va betydligt finare o hade finare kläder oxå. hehe


puss puss

Av Jenny - 7 maj 2009 12:01

känns bara åt helvete. alltså helt ärligt. ja jag är kroppsfixerad. ojag mår dåligt som fan över hur min kropp ser ut. jag kan inte ens ta mig in till stan utan att få ångest.. så som ni förstår bidde det inte ngn stan tripp för mig idag.. Jag sitte rhär hemma med min Melvin. Men vi ska ut och gå nu.. Bränna lite fett.. för tro mig det har gått två veckor nu o han vill väl inte ha shrek hemma . han vill ha en milf.. så jag får sätta igång..


Har laddat min ipod.. så vi ser hur långt jag kommer.. väntar bara på att han ska vakna så jag kan mata han.. för det vägrar jag att göra ute.. bland massa människor.. ja man kan ha ersättning. men nu är det så här att min bebis föredrar mammas tuttar.. haha. men det är rätt lätt att förstå. hehe..


Lite lessen är jag att jag inte åkte in till stan. det skulle ju vara jag och min syster.. vi skulle ju umgås.. Men det får bli när jag mår bättre onär jag vågar ta mig in själv.. Ja fan det är hemskt att åka buss och tunnelbana själv när man känner så här. Men snart är jag tillbaka till mig vanliga själv igen.. Jonas får ta mig ut varje dag på olika äventyr så jag vänjer mig att vara bland människor. 


men ärligt tänk så här.. nästan i åtta månader har jag suttit hemma lr hos mormor inte varit alls bland folk.. klart man blir skygg..Ja det är inte jag.. jag är inte sån överhuvudtaget.. så jag vet att jag snart är tillbaka.._Nej men nu får jag ta o väcka bebis. så han får suga tutte så vi kan ut o promenera sen.. Ni får höra hur det gick lite senare.. 


Puss på er alla glada...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards