Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny - 10 maj 2010 22:03

hade vi i vårat sikte i morse när vi vaknade upp. Så när Melvin vaknade till lite grann där vid sex tiden väckte jag han ordentligt. Min ide va att jag skulle promenera till odenplan o att han kunde sova under tiden!


Vi åt våran frukost o gjorde oss klara. Sen stack vi. Melvin somnade och jag kämpade. Alltså jag blev nog arg på min iphone några gånger innan. Jag försökte köpa spotify men det gick inte. Jag fick lyssna på youtube låtar hela vägen men även de liksom avbröts hela jävla tiden!! Så lack blev jag . Men gick gjorde jag vidare. Det tog oss en timma att komma till odenplan med Melvin sovandes!


Sen tog vi bussen till babyland i bromma. Där ska ni få höra. Alltså jag kunde lika gärna fått mig en helt ny vagn.. lättare för han Stefan som jobbade där. för det enda som INTE blev utbytt va hjulen haha. ja och tyget såklart. Men allt annat. chassit, fjädringar och sittdel blev utbytta. Så nu har vi en helt ny vagn med undantag för hjulen ... nice!!! 

  

Känns toppen. Det va nåt med fjädringen på vänster sida som va paj. MEN va fan.. den har varit inne på lagning nu två gånger första gången 4 veckor.. Om den här Stefan som INTE jobbar i verkstaden såg på fem minuter vad som va fel.. borde inte de i verkstan göra det då på fyra veckor.. idioter säger jag bara!! han sa att jag kanske skulle ha en vagn med fyra stora hjul om jag är ute o gå rmycket.. men hallå .. det är ju just därför jag har denna vagn. för att jag ska kunna röra mig framåt utan problem o utan att spänna nacke och axlar.. 


Tack för mig.. sa jag.. och gick därifrån med en nästan ny vagn.. jeho.. Nu är jag glad igen.. det hjälper att stå på sig!!!!


puss puss

Av Jenny - 9 maj 2010 22:26

Det blev en vila upp sig dag idag för mig och Melvin. Pappa jonas har varit hemma emellanåt men har haft rätt mycket jobb som tur va. Ja det är rätt bra för då kommer pengarna in liksom!


Melvin har varit en glad lärka idag, ja absolut har han skrikit sig hes så fort han inte fått som han velat..O jag kan ju säga så här. Är det något han är på och jag säger ajabaja.. Då ler han det största han kan och försöker sig påt igen. Jag säger aja baja.. han ler.. o då ska ni få höra.. Ja då tar han precis brevid istället. Liksom bara nuddar.. Han jävlas redan haha. Det är min pojk det..


En sak till idag har Melvin gått jätte mycket. Så jag och Jonas tror att ungen går nästa vecka. Fan va kul!!!!! Han har velat gått efter en keps jag haft på huvet för att ta av den. Sen satte han på den igen för att gå vidare mot mig. ooo va kul vi har haft det idag haha..


Min iphone.. ja det går sakta men säkert fram där oxå.. Jag vill ha spotify.. o jag vill ha musik i den. Annars är den värdelös för mig. jag är inte jätte förtjust att vara på internet med den o sitta o klura ut alla bokstäver och shit. Nej en riktig data är något jag vill ha!!!


En data man kan ladda ner saker på, man kan ha itunes, spotify. Ja en data. Våran mac är som sagt lite sjuk och man måste ha en kod för alla de ovan nämda sakerna.. en kod vi inte har tyvärr. Men lika glad är jag för det men gladast är nog räven. Jaja nog svamlat jag ska gå och lägga mig för att orka med dagen imorn. Vi ska bege oss ut mot bromma med våran vagn!!! 


puss

Av Jenny - 9 maj 2010 11:51

Sprang jag ner till källar gymet här i huset och pumpade mina små armar. Det gick bra jag vill köra mer.. jag är på nu ju. Jack tar ut sin rätt o jag sitter här o vill ut o springa. Melvin han sover så jag får ta o vänta lite!!!


Jag körde biceps med rep, stång och bamse. 3gånger 15 ca.. 

triceps, rep, stång och triceps armhävningar.. 

Sen körde jag mage och ländrygg. Men med 30 minuter på sig får man köra allt man kan!!! Svettigt blev det men klar känner jag mig inte. Cardion då liksom haha. Men det kommer. Antingen tar jag mig till stan för en promenad med en god vän.. 


eller så tar jag mig en promenad här borta i nacka i min ensamhet!! Men fan så skönt att träna. Träning är något som kan göra mig lycklig hur nere jag än är!!!!

    


Nä nu ska jag softa pungen lite.. Jag tänker inte ge mig på iphonen nå mer idag iaf.. jag tror inte mitt humör klarar det. OM inte ngn av er där ute känner er manade att hjälpa mig...

Av Jenny - 9 maj 2010 10:32

Ja det är vad svärfar tydligen har i sin iphone!! Hur jag vet det.. ja det ska jag tala om. Jag sätter mig ner vid svärfars data och laddar ner itunes. Ja för att jag just fått en iphone. Våran data som man inte kan installera itunes eller nåt överhuvudtaget gick ju inte att använda. 


Men jag satte mig ner i lugnan ro för att fixa med min iphone. Tänkte att det inte kunde vara så svårt. För det första fick jag inte i mitt jävla sim kort.. haha katastrof ja jag vet. MEN vi ringde farbror fredrik som berättade att det ska finnas en liten liten liten sak fast tejpad ngnstans på kartongen som man öppnar upp luckan med. Vi hittade den till slut!!


Sen till itunes. Ja man skulle fixa och trixa o det gjorde jag. MEN för i helvete jag förlorade alla mina nummer och fick svärfars alla jävla 657 nr plus hans bokmärken och skit. Tänk er då att min svärfar är 57 år.. jag tror inte direkt vi har samma intressen och så vidare. Haha Så jag kan säga så här.. jag packade ner skiten igen

  

Jag vet inte ens hur man raderar allt. Mina nummer som sitter på simkortet kom jag inte åt överhuvudtaget. Så ni som ringde mig under just denna tid. Typ Amina och Frida.. haha ursäkta min tjurighet!!!


Nu väntar jag på att ngn ska hjälpa mig och fixa denna iphone åt mig. För jag kommer inte försöka påt igen. Inte denna vecka då niagrafallen har tittat förbi.... ja ni vet ju då att tålamodet kan svika en lite lätt.. puss puss

Av Jenny - 9 maj 2010 10:28

har jag ätit upp plus laddat med Jack3!! Jag har inte tagit jack på ett tag nu och det börjar redan sticka till lite i läpparna. Anledningen till att jag laddar med Jack denna dag är att motivationen inte riktigt är på topp. MEN träna ska jag, idag blir det armar ELLER rygg haha nej har inte ritkigt bestämt mig. FAst när jag väl kommer ner bllir det väl ben.. jaja vi ser väl.


Men träning blir det iaf med grym mysik i öronen och humöret på topp. hehe drömma går väl. jaja puss på er

Av Jenny - 8 maj 2010 19:59

haha jag skrattar nu för helt ärligt ska det aldrig ta slut?! MEN jag gick här o undrade när skiten skulle komma till mig o idag gjorde den det. JAg har feber jätte skoj verkligen. Jag är inte sjuk ingen förkylning utan bara feber. O det känns i hela kroppen och i hela huvet!! Jag hoppas för bövelen att jag är kry imorn för då ska jag träna. Ja jag ska träna. 


Men som ni har förstått sen förut är ju att veckorna jonas har jouren blir mina träningsdagar lite färre om jag inte kan fixa på annat sätt. 


Nu är iaf pizzan i ugnen och ungen sover.. Jonas är ute på jobb men kommer förhoppningsvis hem till middagen är klar. Imorn är söndag.. alltså en helt ny dag som kommer bli mycket bättre än denn alördag.. visst då.. puss puss

Av Jenny - 8 maj 2010 17:32

låg på 39.1 med alvedon i kroppen på min lilla fis. Pappa jonas kom och hämtade upp oss och som vanligt när han har jouren va han tjurig. O som vanligt när han har jouren får jag ta det. tydligen gör jag itne ett skit här hemma haha skoj o höra faktiskt. MEn men jag kan ta det!!


Melvin är ju liksom självgående ... hehe. Jaja Men iaf febern ja vi kom hem han åt gröt och sen somnade han igen o sov i lite mer än 2 timmar. Sen när han vaknade fick han i sig lite mer alvedon. Satt o mös med pappa i soffan. MeN nu ska ni få höra han verkar vara frisk. Håller på o kryper omkring här o skrattar för sig själv.. förutom nu när jag skriver detta.. för just nu står han vid mina ben o gnäller haha. 


Håll nu tummarna att han är piggar o fräschare imorn.. Nä nu ska jag bara softa lite .. Känner mig själv varm.. fan om jag får feber.. fan!!!!!

Av Jenny - 8 maj 2010 09:00

Ja .. i natt har Melvin sovit men ändå legat och gnytt, pratat i sömnen, stånkat. Ja han har sovit dåligt helt enkelt! Jag har inte kunnat sova alls för jag själv va kissnödig men vågade inte gå upp o kissa Ifall Melvin skulle vakna o ställa sig upp i sängen!!


Men sen vaknade vi vid fem tiden ändå och han fick sig en flaska välling.. då passade jag på att springa o kissa.haha Sen sov vi en stund till. O sen vi halv sju då vaknade vi upp o herregud. Melvin va dunderhet. Alltså det brändes i nacken och på kinderna på han. Jag frågade systern min om en temp men hon har en sån man tar i öronen och de funkar inte på min fis. Inte de på sjukan heller tyvärr.


MEN så varm han är nu idag har han aldrig varit inte ens när han hade lite över 39 grader. Så jag tror han har kraftig feber. fick i sig lite alvedon och vi vilade vidare. Han är inte förkyld inte ens rosslig och verkar int eha ont ngnstans men har bara en jävla feber. Vi gick väl upp ur sängen halv åtta och han fick i sig lite yougurt. Nu somnade han i min famn här i soffan framför tvn. Han ärh elt slut har bara suttit i min famn hela morronen o tro mig. Det är inte riktigt va han brukar göra. Han brydde sig inte ens om sin Marlon!!


Jag tycker synd om han först sjuk från och til i tre veckor o nu detta!! Jonas kommer hit snart med våran temp. På vårdguiden sa de att om han har 40.5 ska vi åka in. Så vi får se vad som händer idag då..


puss och kram på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards